TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Paskelbė karą nedrausmingiems dviratininkams ir pėstiesiems

2016 10 10 20:40
Važinėti su dviratininkų šalmais yra privalu 18 metų ir jaunesniems dviratininkams.  "Lieruvos žinių" archyvo nuotrauka

Lietuvos kelių policijos tarnyba (LKPT) informuoja, kad spalio mėnesį policijos pareigūnai visoje šalyje vykdys respublikines prevencines priemones, kurių metu bus atliekama sustiprinta pėsčiųjų ir dviračių vairuotojų kontrolė. Dviratininkai ir pėstieji pareigūnų dėmesio sulaukė todėl, kad stojus tamsiajam metų laikui staigiai padaugėjo jų žūčių.

LKPT duomenimis, nuo metų pradžios iki rugsėjo 1 d. žuvo 33 pėstieji ir 9 dviratininkai. Tai – atitinkamai 2,9 proc. ir 25 proc. mažiau nei per tą patį 2015-ųjų laikotarpį. Dar vienas dviratininkas gyvybę avarijoje prarado rugsėjo mėnesį. O štai spalio pradžioje prasidėjo tikra žūčių liūtis.

Antrasis metų lygiadienis, kai tamsusis paros metas tapo ilgesnis už šviesųjį, įvyko rugsėjo 23 dieną. O jau pirmosios spalio mėnesio dienos, LKPT teigimu, keliuose dviračius vairuojantiems asmenims buvo ypač nelaimingos. Vos per kelias paras (spalio 1–4 dienomis) policija užregistravo keliolika eismo įvykių, kuriuose gyvybių neteko 3 dviračių vairuotojai (41 ir 55 metų vyrai ir 76 metų moteris) ir 4 pėstieji. Tokiuose įvykiuose buvo sužeisti 2 nepilnamečiai, vairavę dviračius, 1 eismo įvykis įvyko dėl neblaivaus dviratininko kaltės.

Anot LKPT, pagrindinė dviračių vairuotojų ir pėsčiųjų klaida, lemianti tragiškus įvykius keliuose, yra ta, kad neretai šie eismo dalyviai pamiršta, jog dalyvaudami eisme jie yra labai pažeidžiami, o rizika, kad eismo įvykio metu gali patirti sunkius arba mirtinus sužalojimus, yra didžiulė.

Vairuojantieji dviračius dažnai nepaiso draudimo važiuoti pėsčiųjų perėjomis, važiuoja pėsčiųjų takais ir šaligatviais, sukeldami pavojų pėstiesiems. Neretai, važiuodami važiuojamąja kelio dalimi, ypač miestuose ir gyvenvietėse, dviratininkai nedėvi ryškiaspalvių liemenių su šviesą atspindinčiais elementais, dviračiai būna netvarkingi (nedega žibintai). Pastaba dėl atšvaitų ir liemenių su šviesą atspindinčiais elementais galioja ir pėstiesiems. Dviračių vairuotojai taip pat, LKPT teigimu, nepaiso reikalavimo, artėjant prie vietos, kur reikia kirsti važiuojamąją dalį, visais atvejais sumažinti važiavimo greitį, o toliau važiuoti, tik įsitikinus, kad važiuoti saugu, taip pat neatsižvelgia į rekomendacijas nulipti nuo dviračio, prireikus pasukti į kairę, apsisukti ar pervažiuoti į kitą kelio pusę, važiuoti užsidėjus ir užsisegus dviratininko šalmą.

Tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, nesilaikydami saugumo reikalavimų, važiuodami be šviesų, be atšvaitų, be ryškiaspalvių liemenių, neatsakingai ir neatsargiai eisme dalyvaujantys dviratininkai tampa nematomais transporto priemones vairuojantiems asmenims. Vairuotojai dažnai nenuspėja dviračio važiavimo greičio ir trajektorijos, ypač esant intensyviam eismui. Lietus, dulksna, rytinė prieblanda ar vakaro sutemos labai blogina matomumą, sudėtingos važiavimo sąlygos sukelia papildomą pavojų labai pažeidžiamiems eismo dalyviams.

LKPT duomenimis, kasdien šalies keliuose įvyksta bent 1 eismo įvykis, kuriame sužeidžiamas dviratį vairavęs žmogus. Per šių metų devynis mėnesius daugiausia dviratininkų (3) žuvo Utenos apskrityje, 2 dviratininkai žuvo Vilniaus apskrities teritorijoje. Eismo įvykiuose sužeista 213 dviračius vairavusių asmenų, trečdalis sužeistų dviratininkų – nepilnamečiai. Per šį laikotarpį policijos pareigūnai išaiškino 10 790 dviračius vairavusių asmenų padarytų Kelių eismo taisyklių pažeidimų.

Sausį-rugpjūtį šalies keliuose buvo sužeisti 556 pėstieji, arba 16,1 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį 2015-aisiais.

Atmintinė dviratininkams

Važiuodamas važiuojamąja dalimi, dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas. Tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, taikomi abu reikalavimai.

Vyresniam kaip 18 metų asmeniui, dviračiu važiuojančiam keliu, rekomenduojama būti užsidėjus ir užsisegus dviratininko šalmą. Jaunesniems dviratininkams tai privalomas reikalavimas.

Važiuoti dviračiu leidžiama tik dviračių takais arba dviračių juostomis, o kur jų nėra, – tam tinkamu kelkraščiu pagal eismo kryptį. Šaligatviu, viena eile, leidžiama važiuoti tik tais atvejais, kai dviračių tako ar juostos arba tinkamo kelkraščio nėra arba jais važiuoti neįmanoma. Visais atvejais dviračio vairuotojas privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus.

Prireikus pasukti į kairę, apsisukti ar pervažiuoti į kitą kelio pusę, rekomenduojama nulipti nuo dviračio ir kirsti važiuojamąją kelio dalį vedantis dviratį. Artėjant prie vietos, kur reikia kirsti važiuojamąją dalį, visais atvejais privaloma sumažinti važiavimo greitį ir galima tęsti judėjimą tik įsitikinus, kad važiuoti saugu ir nebus trukdoma kitiems eismo dalyviams.

Dviračio vairuotojas, norėdamas kirsti važiuojamąją dalį ten, kur eismas nereguliuojamas, privalo praleisti važiuojamąja dalimi važiuojančias transporto priemones.

Dviračių vairuotojams draudžiama: važiuoti važiuojamąja dalimi, jeigu įrengti dviračių takai, išskyrus Kelių eismo taisyklėse nustatytus atvejus; važiuoti automagistralėmis ir greitkeliais; važiuoti nelaikant bent viena ranka vairo; vežti keleivius, jeigu nėra įrengtų specialių sėdėjimo vietų; vežti, vilkti ar stumti krovinius, kurie trukdo vairuoti arba kelia pavojų kitiems eismo dalyviams; būti velkamiems kitų transporto priemonių; vilkti kitas transporto priemones, išskyrus tam skirtas priekabas; važiuoti įsikibus į kitas transporto priemones; važiuoti pėsčiųjų perėjomis.

Lietuvos kelių policijos tarnybos pareigūnai primena, kad Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 131 str. yra numatyta administracinė atsakomybė už asmenų, vairuojančių dviračius, pėsčiųjų, vadeliotojų Kelių eismo taisyklių pažeidimus. Šiems eismo dalyviams, pažeidus Kelių eismo taisyklių reikalavimus, skiriamos nuo 23 iki 202 eurų piniginės baudos.

Parengė Vidmantas UŽUSIENIS

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"