TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Paskutinė riba delsiantiesiems

2007 11 07 0:00
Įvertinus savo finansines galimybes verčiau rinktis naujas padangas.
Algimanto Brazaičio nuotrauka

Nuo lapkričio 10 dienos iki balandžio 1-osios draudžiama su vasarinėmis padangomis eksploatuoti transporto priemones, kurių leidžiamas maksimalus svoris ne didesnis kaip 3,5 tonos. Dygliuotosiomis padangomis leidžiama važinėti nuo lapkričio 1 dienos.

Nuo praėjusio ketvirtadienio, lapkričio 1-osios, lengviesiems automobiliams automagistralėse leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 110 km/h greičiu. Šis ribojimas galios iki kitų metų balandžio 1-osios. Pakeisti vasarines padangas šaltuoju metų laiku reikalauja ne tik Kelių eismo taisyklės, tai rekomenduoja ir specialistai. Lengvųjų automobilių žieminių padangų protektoriaus gylis turi būti ne mažesnis kaip 3 milimetrai.

Rinktis naujas

Specialistai pataria vengti įsigyti naudotas padangas, kurios iš pradžių gal ir atrodo gerokai pigesnės. Nepatartina žavėtis restauruotomis padangomis - jos mažiau efektyvios už naujas. Tokių guma kietesnė, padangos nepasižymi reikiamais ypatumais, ypač spaudžiant šalčiams. Šalyje veikia net kelių dešimčių skirtingų padangų gamintojų, tarp jų - ir pasaulinio garso, atstovybės. Taigi įvertinus finansines galimybes verčiau rinktis naujas. Žinia, brangesnių padangų modernesnė technologija, jų protektoriaus guma minkštesnė, geriau sukimba su kelio paviršiumi, tad jos ir saugesnės.

Nuostoliai pranoksta kainą

Pasak Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo departamento direktoriaus pavaduotojo Vidmanto Pumpučio, net ir nedidelė avarija paprastai pridaro daugiau nuostolių, negu kainuoja komplektas žieminių padangų. Svarstantiesiems, kokias padangas rinktis - dygliuotąsias ar be dyglių - pravartu žinoti, kur bus važinėjama. Važinėjant mieste dygliai ne itin aktualūs. Be to, dygliuotas padangas naudoti Lenkijoje, Vokietijoje ir kai kuriose kitose šalyse draudžiama. Šiaip ar taip, įsigijus dygliuotas padangas, patartina pirmą tūkstantį kilometrų važiuoti atsargiau, kad neišbyrėtų dygliai. Naudojant tokias padangas reikėtų nepamiršti prisiklijuoti įspėjamąjį ženklą.

Žala nedengiama

Laiku nesuskubę pakeisti padangų vairuotojai rizikuoja ne tik būti nubausti policijos pareigūnų. Įvykus eismo įvykiui jie prarastų teisę ir į draudimo bendrovės žalos atlyginimą. Iškritus pirmajam sniegui kasmet draudinių įvykių padaugėja 15-20 procentų. Pasak draudimo bendrovės ERGO LIETUVA Draudimo departamento vadovo Audriaus Pilčico, jeigu Eismo priežiūros tarnybos pareigūnai nustatys, kad avarijos, per kurią buvo apgadintas automobilis, priežastis - netinkamos padangos, tada draudikai gali atsisakyti atlyginti tokią žalą. Šiuo atveju transporto priemonė traktuojama kaip techniškai netvarkinga. Pagal draudimo taisykles avarijos, kurios priežastis - techniškai netvarkingas automobilis, kaltininkui draudimo išmokama gali būti nemokama.

Turėtų įsisąmoninti

"Norėtųsi, kad vairuotojai rūpintųsi savo automobilio technine būkle ir laiku pasikeistų padangas ne dėl policijos skiriamų baudų ar bijodami netekti draudimo išmokos. Turėtume suprasti, kad vasarai skirtos padangos jau esant +7 C sukietėja, jų stabdymo kelias tampa gerokai ilgesnis. Dėl to važiuoti automobiliu nesaugu", - sako A.Pilčicas. Per devynis 2007 metų mėnesius draudimo bendrovė ERGO LIETUVA automobilių savininkams atlygino kasko draudimo žalų už beveik 27 mln. litų. Vidutinė išmoka sudarė beveik 2,7 tūkst. litų. Didžiausią žalų skaičių sudaro eismo įvykiai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"