TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Paskutiniai audros debesys išsisklaidė

2015 01 07 6:00
Prognozuojama, kad 2015 metais vien užsakomaisiais reisais iš Lietuvos oro uostų atostogų skris 413 tūkst. keleivių. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Pernai Lietuvos oro uostai aptarnavo net 3,8 mln. keleivių, o skrydžių Vilniuje, Kaune ir Palangoje daugėjo dešimtadaliu. Puikiais rezultatais bei augančiais keliautojų srautais džiaugiasi ir kelionių agentūras aptarnaujančios užsakomųjų skrydžių bendrovės. Smarkiai atpigę aviaciniai degalai pranašauja, kad ir kelionės bei atostogų paketai turėtų pigti.

Kontroliuojančioji bendrovė „Small Planet Airlines“ (SPA), valdanti užsakomųjų skrydžių bendroves Lietuvoje, Lenkijoje, o nuo praėjusių metų – ir Tailande, pernai skraidino penktadaliu daugiau keleivių (1,2 mln.), o ikimokestinis jos pelnas (EBITDA) šovė į viršų daugiau nei penkis kartus – iki 7,7 mln. eurų. Nuo bankroto 2013 metų pavasarį naujų šeimininkų išgelbėta kompanija šiuo metu apie ketvirtadalį užsakymų sulaukia iš Lietuvos turizmo agentūrų, daugiau nei pusę – iš Lenkijos ir neslepia planų tapti didžiausia užsakomųjų skrydžių bendrove šioje kaimynų šalyje.

Lėktuvo bilietai turėtų pigti

„2014-ieji buvo labai geri metai ir yra daug prielaidų, kad 2015-ieji mums bus dar geresni. Šiemet iš Lietuvos į užsienį lėktuvais keliaujančių atostogauti turistų skaičius pagaliau pasieks prieškrizinį 2008 metų lygį. Pavyzdžiui, naujų automobilių rinkos, kuri 2009 metais krito trigubai, pardavimas dar toli gražu negrįžo į prieškrizinį lygį. Vienas svarbiausių veiksnių, kuris stimuliuos aviacijos rinką, yra smarkiai atpigę aviaciniai degalai“, - sakė SPA vadovas ir stambiausias akcininkas Vytautas Kaikaris.

Aviacinių degalų kaina, anot pašnekovo, kur kas pastebimiau nei, pavyzdžiui, automobilių degalų, koreliuoja su pastaruoju metu žemyn kasdien smingančia naftos kaina. Pernai liepą iki aukščiausio taško – 1050 JAV dolerių už toną – brangę aviaciniai degalai vakar pasaulinėje biržoje tekainavo 642 JAV dolerius už toną.

Degalai įprastai sudaro 40 proc. visų oro bendrovės, taip pat ir SPA, išlaidų. Nuo liepos lėktuvų degalai jau atpigo 39 procentais. Jeigu visas kainos mažėjimas tektų vartotojams, o oro linijų sąnaudos per tą laiką nekiltų, lėktuvo bilietų kainos ilgainiui turėtų mažėti iki 15 procentų. „Bet iš tikrųjų rinkoje jie pigs, manau, kur kas mažiau – maksimaliai bilietai galėtų pigti dešimtadaliu, o tai irgi būtų labai daug“, - tikino V. Kaikaris.

Lėktuvo bilietas sudaro apie pusę visos kelionių agentūrų siūlomų atostogų paketų kainos, todėl jei degalų kaina toliau išliks dabartinio lygio, be to, nebus ekonominių nestabilumų, atostogų paketai galėtų pigti apie 5 procentus.

Žiemą užsakomųjų reisų paklausai Europoje smukus keleriopai, bendrovės laisvus lėktuvus įdarbina ten, kur yra pats atostogų sezonas – Pietų Amerikoje, Pietryčių Azijoje. Ne išimtis ir SPA, kuriai priklausantys du orlaiviai šią žiemą skraido iš Kambodžos į Kiniją bei Pietų Korėją ir ketina pradėti skrydžius iš Tailando į Kiniją.

Lietuva – tarp lyderių

Per praėjusius metus keleivių skaičius Lietuvos oro uostuose padidėjo 9 proc., skrydžių – 10 procentų. Keliautojų sparčiai daugėjo visuose trijuose Lietuvos oro uostuose: Vilniaus oro uostas pernai aptarnavo 2,9 mln. keleivių, Kauno – 724 tūkst. ir Palangos – 133 tūkstančius. Visi trys Lietuvos oro uostai priėmė ir išleido 47 tūkst. skrydžių.

„Mūsų šalies oro uostais besinaudojančių keleivių daugėja fantastiškai greitai. Tai lemia ir dabartinės gyvenimo bei verslo plėtros sąlygos, ir vis didėjantis žmonių mobilumas. Svarbu ir tai, kad Lietuva tampa vis patrauklesnė užsienio piliečiams. Šiais metais, kai esame išrinkti į pasaulio kelionių patarėjo „Lonely Planet“ ir amerikiečių verslo žurnalo „Forbes“ lankytinų šalių trejetuką, tikimės sulaukti dar didesnio atvykstančiųjų srauto“, - tvirtino Lietuvos oro uostų generalinis direktorius Gediminas Almantas.

Didžiausią keleivių augimą praėjusiais metais generavo oro linijos „Wizz Air“, „Turkish Airlines“ ir „SAS“.

Populiariausios Vilniaus oro uosto reguliarių skrydžių kryptys praėjusiais metais buvo Londonas, Frankfurtas ir Ryga. Kauno oro uoste ypač paklausios buvo įvairios vasaros atostogų kryptys, o Palangos oro uoste lyderė išlieka Kopenhaga.

Pabrėžtina, kad pagal bendras pasaulio aviacijos plėtros tendencijas, kai vertinamas keleivių skaičiaus ir BVP augimo santykis, Lietuva yra viršutinėje pozicijoje šalia Jungtinių Arabų Emyratų, Turkijos ir Tailando. Tai svarbus makroekonomikos rodiklis ir labai garbinga pozicija šalia dabartinių aviacijos rinkos grandų. Lietuvos oro uostų keleivių skaičiaus kilimas triskart viršija šalies BVP augimą. Minėtas rodiklis rodo šalies augimo tempą bei potencialą pasauliniame kontekste.

Prognozuojama, kad 2015 metais vien užsakomaisiais reisais iš Lietuvos oro uostų atostogų skris 413 tūkst. keleivių (tai 15 proc. metinis augimas). Per patį piką 2008-aisiais į užsienį ilsėtis skrido 410 tūkst. lietuvių, o vėliau kilusi krizė beveik perpus buvo nurėžusi atostogautojų skaičių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"