Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
TRASA

Pataria, kaip prižiūrėti langus žiemą

 
2016 11 03 15:51
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Nors rudenį automobilių stiklai rečiau pažeidžiami akmenukų, atskriejusių iš po priekyje važiuojančių transporto priemonių ratų, tačiau dėl netinkamos stiklų priežiūros šaltuoju metų laiku ir dažniau pasitaikančių incidentų keliuose, automobilių stiklams padaroma daugiau žalos. 

Specialistai pataria, kaip tinkamai prižiūrėti automobilio stiklus šaltuoju metų laiku – kokius valytuvus, apiplovimo skysčius ir ledo grandiklius pasirinkti.

Specialistai neabejoja, kad eismo įvykių skaičius padidėja dėl permainingų oro sąlygų, kuomet vis daugiau laiko vairuojama tamsoje lyjant lietui ar drebiant šlapdribai. Kelio matomumas gali dar pablogėti dėl tykštančio purvo iš po priekyje važiuojančio automobilio ratų.

Šiemet, kai rudens dargana ir šlapdriba jau tapo vairuotojų kasdienybe kelyje, „Carglass®“ generalinis direktorius Jurijus Končaninas dalijasi patarimais, kaip pasirūpinti automobilio stiklais, kad vaizdas kelyje būtų ryškesnis, o kelionė saugesnė:

Ieškodami naujų valytuvų atkreipkite dėmesį į šluoteles. Pirmiausia pasikeiskite susidėvėjusius priekinio stiklo valytuvus – naujieji geriau priglunda prie stiklo ir švariau jį nuvalo. Artėjant žiemai patariama rinktis kokybiškesnes ir specialių gumos priemaišų turinčias valytuvų šluoteles. Jos ne tik geriau valo stiklą, bet ir rečiau prišąla esant minusinei temperatūrai. Valytuvų šluotelės yra susidėvėjusios tuomet, kai pradeda skleisti neįprastus garsus ar palieka purvo dryžius net tuomet, kai skudurėliu nuo jų nuvalomos apnašos. Be to, elastingumą praradusios valytuvų šluotelės braižo automobilio stiklą, tad taupymas valytuvų sąskaita vėliau gali atsieiti tik brangiau.

Nepamirškite įsigyti apiplovimo skysčio. Kaip ir automobilio padangos, stiklų apiplovimo skystis į žieminį ir vasarinį skirstomas ne veltui. Termometro stulpeliui nukritus žemiau nulio, ledu virtęs vasarinis skystis gali sugadinti langų apiplovimo mechanizmą ar suskaldyti skysčio bakelį. Labai svarbu, kad kelionės metu skysčio nepritrūktų – priešingu atveju valytuvai teplios stiklą purvu ir matomumas tik blogės. Šiuo permainingu metų laiku bagažinėje patariama turėti apiplovimo skysčio atsargų. Jos labai pravers pasibaigus skysčiui bakelyje, kuomet degalinė dar toli. Nereikėtų į bakelį pilti bet ko – gero žieminio skysčio garų kvapas neerzina ir nekenkia vairuotojo sveikatai, švariau valo ir neardo automobilio kėbulo dažų.

Atsakingai rinkitės ledo grandiklį ir šluotelę. Nors Lietuvoje dažniau būna drėgna nei šalta, dabar pat reikėtų patikrinti, ar automobilio daiktadėžėje turite ledo grandiklį ir šluotelę. Jeigu ne – geriau rinktis iš kokybiškos plastmasės pagamintus grandiklius, kurie, lyginant su metaliniais, retai subraižo automobilio stiklą.

Akmenukui pažeidus automobilio stiklą – nedelskite. Atidžiai apžiūrėkite priekinį automobilio stiklą, ar jame nėra akmenukų įdaužų. Jose kaupiasi drėgmė, kuri temperatūrai nukritus žemiau nulio užšąla. Nukreipus į priekinį stiklą pernelyg šiltą oro srautą, pažeistoje vietoje stiklas gali skilti toliau. Dar pavojingiau, kai dėl automobilio krestelėjimo stiklas skyla važiuojant. Vairuotojai dažnai išsigąsta ir ima greitai stabdyti ar staigiai pasuka vairą – tokiu būdu kyla avarinės situacijos grėsmė. Todėl rekomenduojama nedelsti – įdaužos remontas užtruks trumpiau ir kainuos žymiai pigiau nei keičiant pažeistą stiklą nauju.

DALINTIS:
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"