Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Patarimai atostogautojams: kaip išvengti netikėtų nuostolių išsinuomojus automobilį

 
2017 06 26 9:03
"Pixabay" nuotrauka

KLAUSIMAS. Atostogaudami su šeima Italijoje išsinuomojome automobilį. Jį grąžinant nuomos kompanijos atstovas parodė nedidelį įbrėžimą ant automobilio šono ir pasakė, kad tai mūsų padaryta žala, kurią turime atlyginti. Automobilį saugojome ir incidentų neturėjome, todėl užpildėme pretenzijos formą ir pažymėjome, kad nesutinkame padengti nuotolių, nes jų nepadarėme. Deja, grįžę į Lietuvą ir patikrinę banko sąskaitą pamatėme, kad nuomos kompanija už žalą nuskaičiavo daugiau kaip 500 eurų. Kaip galėtume juos atgauti?

Europos vartotojų centro ekspertė Rasa Tiaškevičienė
Europos vartotojų centro ekspertė Rasa Tiaškevičienė

Į klausimą atsako Europos vartotojų centro ekspertė Rasa Tiaškevičienė:

Europos vartotojų centras dažnai gauna vartotojų skundų dėl problemų, kylančių išsinuomojus automobilį kitoje Europos Sąjungos šalyje. Norėdami jų išvengti, būkite apdairūs ir žinokite savo teises.

Prieš išsinuomojant automobilį išsiaiškinkite, kas įeina į automobilio nuomos kainą, draudimo rūšį, automobilio kuro politiką, leistiną vairuotojo amžių, reikalaujamo užstato dydį, atsiskaitymo tvarką bei grąžinimo taisykles, papildomai kainuojančias paslaugas (pvz. už kėdutę vaikui, bagažinę gali tekti mokėti papildomai).

Nuoma gali brangiau kainuoti, jei automobilį išsinuomosite oro uoste ar traukinių stotyje, paprašysite jį pristatyti į nustatytą vietą arba iš ten paimsite, jei išnuomotu automobiliu keliausite į kitas šalis, važiuosite labai didelius atstumą ir pan.

Paimdami automobilį gerai jį apžiūrėkite ir patikrinkite, ar automobilio kėbulas nesubraižytas, ar nėra kitų defektų, jei yra – viską užfiksuokite dalyvaujant nuomos kompanijos atstovui, kitaip negalėsite įrodyti, kad šie trūkumai buvo anksčiau.

Grąžinant automobilį jį patikrinkite dalyvaujant automobilių nuomos kompanijos darbuotojui. Jei įmanoma – paprašykite nuomos kompanijos raštu patvirtinti, jog automobilis grąžintas tokios pat būklės, kaip ir paimtas. Būtinai išsaugokite visus dokumentus (automobilio rezervacijos patvirtinimą, nuomos sutartį, automobilio būklės aktą ir pan.).

Jeigu šiuo atveju defektas nebuvo užfiksuotas pasiimant automobilį, tai sunku bus įrodyti, kad įbrėžimo nepadarėte. Jeigu kilo problemų arba buvo be teisinio pagrindo nuskaičiuotos lėšos, pirmiausia pateikite nuomos kompanijai raštišką pretenziją, kurioje išdėstykite įvykio aplinkybes ir nurodykite konkrečius reikalavimus (pavyzdžiui, grąžinti pinigus). Nesulaukus atsakymo per protingą terminą (ne ilgiau kaip per 2 mėnesius) arba jei gautas atsakymas Jūsų netenkina, galite kreiptis pagalbos į Europos vartotojų centrą Lietuvoje, kuris teikia nemokamą pagalbą vartotojams, įsigijusiems prekes ar paslaugas kitose ES valstybėse, Islandijoje ir Norvegijoje.

Parengta bendradarbiaujant su Europos vartotojų centru. Daugiau informacijos apie Europos vartotojų centrą rasite ČIA. Klausimus, susijusius su Europos Sąjungos vartotojų teisėmis, galimais jų pažeidimais, siųskite el. paštu portalas@lzinios.lt.

.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"