TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Patikimas akumuliatorius – žiema be „krokodilų“

2013 11 19 6:00
Gailintieji pinigų geram akumuliatoriui turėtų nepamiršti įsigyti užvedimo laidų. LŽ archyvo nuotrauka

Akumuliatorius yra iš pažiūros ypatingo dėmesio nereikalaujanti automobilio detalė, kuri dažniausiai prisimenama žiemą. Jeigu senasis jau leidžia paskutinį kvapą, nederėtų laukti naujo po eglute - geriau pasirūpinti akumuliatoriumi prieš prasidedant šalčiams.

Vidutinė lengvųjų automobilių akumuliatorių kaina šiuo metu siekia 200-300 litų. Populiariausiems Lietuvoje 10-15 metų automobiliams tinka standartiniai, pagal gamintojo rekomenduojamą talpą ir formą parenkami akumuliatoriai. Tačiau jei vairuojate apynaujį BMW ar „Mercedes-Benz“, gali būti, kad jums tiks tik AGM tipo absorbcinis akumuliatorius su spiraliniais elektrodais. Jo kaina siekia apie 700 litų. Elektrodai, susukti spirale, leidžia pasiekti didesnį elektrodo plotą, jį suploninant iki minimumo. Panašiai kaip popieriaus lapas, susuktas į vamzdelį, elektrodas įgauna tvirtumo, o dėl didesnio paviršiaus ploto daugiau elektrolito vienu metu pasiekia jo paviršių - taip pasiekiama kone dvigubai didesnė starterio srovė.

„Kuo naujesni automobiliai, tuo daugiau juose elektronikos, tad išauga ir reikalavimai akumuliatoriams. Jų talpą parenkame pagal europinius gamintojų katalogus. Dažniausiai rekomenduojama talpa nurodoma „nuo iki“. Antai Italijoje, kur nebūna šalčių, tinka mažesnės talpos akumuliatorius, o mūsų klimato sąlygomis reikia rinktis bent jau vidutinės rekomenduojamos talpos prietaisą“, - teigė akumuliatorių parduotuvės vedėjas Saulius Stulgys.

Vairuotojai dažnai skaičiuoja, kas ilgiau laikys ir pigiau kainuos – du pigūs prekybos centre pirkti akumuliatoriai ar vienas brangesnis ir kokybiškas. S.Stulgio teigimu, vienareikšmio atsakymo į šį klausimą nėra. Bet pirkdami akumuliatorių prekybos centre neretai įsigyjate katę maiše.

„Tie, kas nenori problemų, renkasi kokybę. Nesakau, kad prekybos centruose parduodami šimtu litų pigesni akumuliatoriai išsikvėps nė žiemai nesibaigus. Tačiau prekybos centrai jų prieš parduodami netikrina, o pardavinėja tol, kol visas prekes realizuoja. Mes klientui parduodamą akumuliatorių patikriname jam prieš akis naudodami starterio imitaciją – apkrovines šakutes. Pateikiame duomenis, kada akumuliatorius pagamintas. Jis negali būti senesnis nei pusantrų metų. Sandėlyje turimus akumuliatorius reguliariai tikriname ir jeigu reikia, įkrauname“, - pabrėžė S.Stulgys.

Pigesniems akumuliatoriams specializuotų salonų pardavėjai suteikia 0,5-1 metų, brangesniems – 1-2 metų garantiją.

Trumpi atstumai sekina

Anot S.Stulgio, akumuliatorių gamybos broko pasitaiko retai, jis išlenda per pirmuosius naudojimo mėnesius. Kitką lemia akumuliatoriaus priežiūra. Tačiau automobilininkų forumuose kartais tenka nugirsti skundų, kad to paties gamintojo du identiški akumuliatoriai nevienodai tveria. Kodėl taip nutinka?

„Daug kas priklauso nuo automobilio savininko skiriamo dėmesio. Būna, kad pirkėjas kreipiasi po kelių mėnesių ir priekaištauja, jog jam pardavėme prastą prekę, bet pasirodo, kad jis per naktį buvo palikęs įjungtas automobilio šviesas arba klausėsi muzikos galinga aparatūra ir akumuliatorių iškrovė. Naujesniuose automobiliuose esantys kompiuteriai cikliškai atlieka sistemos patikrinimus, net tada, kai automobiliu nevažiuojama. Tad per kelias savaites nevažiuojančios mašinos akumuliatorius išsikraus. Atidžiau reikia stebėti akumuliatoriaus būklę, kai kasdien nukeliaujate tik nedidelį atstumą - iki 3-5 kilometrų, tad generatorius nespėja akumuliatoriaus įkrauti ir jo galia pamažu senka. Kuo ilgiau važinėjate nusekusiu akumuliatoriumi, tuo didesnė tikimybė, kad jis netrukus "numirs“, - sakė S.Stulgys.

Pasak pašnekovo, paleidus variklį reikia 1500-2000 aps./min. važiuoti bent 20 minučių, kad akumuliatorius vėl įsikrautų. O jei gyvename didmiestyje ir rytus leidžiame spūstyse, variklis didžiąją laiko dalį veikia laisvomis apsukomis – apie 900 aps./min. To nepakanka, kad akumuliatorius atgautų jėgas. „Juk nesuksi papildomų ratų aplink miestą, kad akumuliatorių įkrautum. Ekonomiškiau nusipirkti įkroviklį“, - juokėsi parduotuvės vedėjas.

Per metus tikriname du kartus

Jei lengvojo automobilio akumuliatorius pasiekė savo maksimalų gyvavimo amžių – penkerius šešerius metus, specialistai rekomenduoja prieš žiemą įsigyti naują. Jeigu akumuliatorius - naujesnis, būtina patikrinti, ar pakankama jo įtampa. Gamintojai ir priežiūros specialistai rekomenduoja atlikti patikrą du kartus per metus – prieš žiemos sezoną ir po jo.

Išjungus automobilio variklį ir visus elektros prietaisus akumuliatoriaus įtampa turėtų būti apie 12,7 V. Jeigu ji mažesnė, būtina akumuliatorių įkrauti, kitaip žiemą bus problemų. Akumuliatoriaus įtampą reikia tikrinti ne iškart po kelionės, o bent po 3-4 valandų.

Paleidus variklį ir jam veikiant 1500–2000 aps./min., įtampa turėtų būti 13,8–14,5 V. Įtampa matuojama voltmetru, jis į elektros grandinę jungiamas lygiagrečiai. Pridedame voltmetrą prie akumuliatoriaus gnybtų: pliusą prie pliuso, minusą prie minuso.

Įtampa neturėtų smarkiai keistis įjungus šviesas ar kitus elektros prietaisus. Jeigu ji krinta, kaltas ne akumuliatorius, o generatorius arba relė – reguliatorius, o tai reiškia, kad akumuliatorius kaip reikiant neįkraunamas. Kartais įtampa būna net didesnė, o tai taip pat pavojinga – akumuliatoriui gresia „užvirti“, skystis jame virs dujomis, ir jis gali sprogti.

Pastaruoju metu didžioji dauguma parduodamų akumuliatorių yra neprižiūrimų tipo, t. y. nebeturi kamštelių, kuriuos atsukus galima patikrinti elektrolito tankį akumuliatoriuje ir esant reikalui papildyti jį distiliuotu vandeniu. Jei jūsų automobilio akumuliatorius - prižiūrimų tipo, pamatuokite elektrolito tankį areometru - neturi būti žemesnis nei 1,27 g/cm3 (esant 20C temperatūrai).

Išsikrovusį akumuliatorių reikėtų kuo greičiau įkrauti, nes antraip nukenčia jo ilgaamžiškumas, o palikus jį neigiamoje temperatūroje elektrolitas gali užšalti, dėl to akumuliatorius gali būti sugadintas nepataisomai: gali įtrūkti jo korpusas, ledas gali pažeisti švino plokšteles. Kai kurie akumuliatoriai turi indikatorius: žalias burbuliukas dažniausiai reiškia, kad akumuliatorius tinkamas naudoti, juodas – kad metas jį įkrauti arba keisti.

Jei vis dėlto gailite pinigų kokybiškam akumuliatoriui ir žiemą, padedami draugiškų kaimynų, nusprendėte leisti kartu su „krokodilais“, svarbu laikytis taisyklės: prieš įjungdamas elektros srovę automobilio srovės „tiekėjo“ savininkas turėtų įjungti visas šviesas ir šildymą, kurie maksimaliai padidintų įtampą ir per krovimą būtų kuo mažesnis jos svyravimas. Dėl krovimo metu atsirandančio stipraus įtampos šuolio gali sugesti automobilio elektronika.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"