TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Patvinusios gatvės žudė automobilius

2010 07 28 0:00
Per vasaros liūtis vairuotojai gatvėse tampa vandens įkaitais.
LŽ archyvo nuotraukos

Lietuvą praususios smarkios liūtys pridarė nemažai rūpesčių vairuotojams. Patvinusiose gatvėse skendo automobiliai, o sugadintų transporto priemonių savininkai svaidėsi prakeiksmais ir kaltino kelininkus.

Dėl besikartojančių smarkių liūčių patvinusiose miestų gatvėse "plūduriavo" šimtai paskendusių automobilių. Nukentėję transporto priemonių savininkai skaičiavo nuostolius ir kaltino kelininkus, tačiau pastarieji gynėsi esą nepajėgūs atremti smarkių liūčių atakas.

Paskendo per dvi minutes.

Pastarąsias dvi savaites vairuotojai gatvėse ne kartą jautėsi it važiuotų ekstremalių išbandymų trasa. Prapliupus smarkiai liūčiai jiems teko preciziškai manevruoti ir stengtis nepaskandinti savo mašinos. Tačiau ne visiems tai pavyko - vieniems pritrūko įgūdžių, kiti pervertino savo ir automobilio galimybes, treti tapo nelemtų aplinkybių aukomis.

"Viskas įvyko labai greitai - žaibas, griaustinis, smarkus lietus. Po kelių minučių pajutau, kaip į mašinos saloną skverbiasi vanduo. Buvo per vėlu ką nors daryti. Tiesą sakant, net nebuvo galimybių išsigelbėti. Išvažiuoti iš apsemtos gatvės neturėjau jokių šansų, nes aplink visur tyvuliavo didžiulės balos, eismui trukdė kiti iš vandens gniaužtų besivaduojantys automobilių vairuotojai", - LŽ pasakojo nuo smarkios liūties Vilniuje nukentėjusio automobilio šeimininkas Liutauras.

Po apžiūros servise vaikinas sužinojo, kad vanduo pažeidė svarbiausius mašinos dalis - variklį, elektroninę sistemą, apdailos medžiagas. "Šiam automobiliui taupiau dvejus metus, o netekau jo per dvi minutes. Meistrai paaiškino, kad remontuoti mašinos neapsimoka. Ir dėl to kaltas ne eismo įvykis ar gamyklinis brokas, bet paprasčiausia vasariška liūtis", - neslėpė apmaudo vilnietis.

Žalos atlyginti neketina

Į liūties spąstus patekę vairuotojai keikė gatves prižiūrinčias tarnybas ir kaltino jas neveiklumu. Tačiau sostinės gatvių būklę prižiūrinčios įmonės "Grinda" vadovas Algimantas Vilūnas kategoriškai atmetė vairuotojų kaltinimus ir tvirtino, kad įmonė nėra atsakinga dėl tvinstančių gatvių. "Užklupus smarkiai liūčiai ir patvinus gatvėms vairuotojai turi adekvačiai įvertinti susidariusią situaciją - nebandyti įveikti apsemto ruožo, jei nėra tikri, kad vanduo nepateks į variklio sistemą. Geriau pusvalandį palaukti, kol vanduo atslūgs. Blogai elgiasi ir tie vairuotojai, kurie patvinusią gatvės atkarpą bando įveikti važiuodami gazonais. Tokiu atveju išjudinamas smėlio sluoksnis, kuris užkemša vandens surinkimo groteles", - LŽ sakė sostinės gatves prižiūrinčios įmonės vadovas.

A.Vilūnas patvirtino, kad potvynio apsemtų automobilių savininkai žalos atlyginimo iš kelininkų nesulauks. "Įmonė gana dažnai kompensuoja nuostolius dėl gatvių duobių automobilius apgadinusiems vairuotojams, tačiau dėl liūties žalos atlyginti neketiname. Tvinstančios gatvės nėra mūsų kaltė", - pridūrė A.Vilūnas.

Hidrosmūgio pavojai

Šiemet draudimo bendrovės jau sulaukė dvigubai daugiau vairuotojų kreipimųsi dėl liūčių padarytos žalos automobiliui. Patirti nuostoliai skiriasi tiek savo dydžiu, tiek pobūdžiu. "Po liūties dažniausiai gaunama pranešimų dėl sugadintos elektros instaliacijos ir patirto hidrosmūgio, kai vanduo sugadina automobilio variklį. Būtent šios žalos ir būna pačios didžiausios, nes prireikia variklio remonto. Jeigu vidutinė po liūties registruojamos žalos išmoka yra maždaug 5 tūkst. litų, tai hidrosmūgio sukelta žala gali siekti ir 50 tūkst. litų", - LŽ informavo bendrovės "Ergo Lietuva" Žalų administravimo skyriaus vadovas Nerijus Giedraitis.

Apsemtų kelio ruožų įveikimo sėkmė labai priklauso nuo automobilio charakteristikos - vieni automobiliai rizikingus kelio ruožus įveikia, kiti dėl konstrukcinių ypatumų genda. "Jei dėl vandens mašinos variklis patirs hidrosmūgį, daugeliu atveju tai bus nedraudžiamasis įvykis, tad ir nuostoliai nebus atlyginami. Todėl liūčių metu vairuotojams patariame būti ypač atsargiems ir vertinti kelio rizikingumą - jokiu būdu nesekti priekyje važiuojančių drąsuolių, kurie nesuabejodami važiuoja tiesiai į vandens sankaupas. Iš pirmo žvilgsnio net ir ne pati giliausia bala gali būti pavojinga, jei iš priekio atvažiuojanti didelė transporto priemonė - automobilis ar sunkvežimis sukeltų bangas", - LŽ sakė bendrovės "PZU Lietuva" Vilniaus žalų centro vadovas Modestas Žilionis.

Kratosi skenduolių

Vandens apsemto automobilio remontas brangiai kainuoja, be to, jis ne visada pasiteisina. Mat net ir prikėlus skendusią mašiną antram gyvenimui, jos eksploatavimas ateityje kels begalę rūpesčių. "Liūtys automobiliams yra gerokai pavojingesnės už kaitrą. Jei vanduo apsemia mašiną, patenka į variklį ir sugadina elektroniką, ją suremontuoti ne tik brangu, bet ir sudėtinga. Iš patirties galiu pasakyti, kad skendęs automobilis niekada nebevažiuos taip, kaip važiavo anksčiau", - LŽ sakė viename sostinės automobilių servisų šaltkalviu dirbantis Romas Gajauskas.

Meistras pasakojo, kad automobilių šeimininkai neretai stengiasi parduoti skenduolius, tačiau dažniausiai pirkėjams nepasakoja apie tai, kad transporto priemonė buvo atsidūrusi vandenyje. "Lietuviai skendusių mašinų neutilizuoja - jie stengiasi jas sėkmingai parduoti. Žinoma, apie tai, kad automobilis buvo skendęs, pirkėjams nėra pranešama, todėl po smarkių liūčių padidėja rizika įsigyti antram gyvenimui prikeltą transporto priemonę. Tokias mašinas įsigijusius pirkėjus galiu tik užjausti - jie taps nuolatiniais servisų klientais. Jei atvirai, geriau pirkti daužtą, negu skendusią mašiną", - teigė automobilių meistras R.Gajauskas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"