TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Patys sau... policininkai

Daugelis vairuotojų netgi dėl menkiausio eismo įvykio ilgai laukia atvykstant policijos patrulių.
LŽ archyvo nuotrauka

Dabar leidžiama įvykus techninei avarijai nekviesti kelių policijos pareigūnų, o patiems avarijos dalyviams susitarti, nusibraižyti schemą ir kreiptis į kaltininko draudimo kompaniją. Kaip reikia elgtis eismo įvykio dalyviams tokiu atveju?

Šia tema "Trasaoje" kartą jau rašėme. Tačiau kol kas labai mažai vairuotojų pasinaudoja galimybe sutaupyti savo bei pareigūnų laiką, supaprastinti techninių avarijų įforminimą bei pagreitinti nuostolių atlyginimą.

Dokumentai

Ši tvarka remiasi jau seniai galiojančiu Kelių eismo taisyklių 271 punktu: "Jeigu eismo įvykio metu žmonės nenukentėjo, o visi su eismo įvykiu susiję eismo dalyviai sutaria, vertindami jo aplinkybes, leidžiama palikti įvykio vietą ir nedelsiant vykti į policiją, prieš tai nubraižius eismo įvykio schemą (nurodžius joje šių taisyklių pažeidimą, jį padariusio asmens vardą ir pavardę) ir po ja pasirašius".

Tačiau eismo įvykio dalyviai dar palyginti labai dažnai naudojasi šia patogia KET nuostata. Priežastys čia įvairios. Vieni bijo būti apgauti, nepasitikėdami avarijos kaltininku. Kiti paprasčiausiai nemoka tokios schemos nubraižyti. O tai tikrai nėra itin sudėtinga.

Taigi apdaužėme vienas kito automobilius ir išsiaiškinome, kuris esame kaltas. Dabar reikia įsitikinti, ar turime vairuotojo pažymėjimus ir galiojančius civilinės atsakomybės draudimo polisus ir parodyti juos vienas kitam. Jei bent vienas iš avarijos dalyvių kurio nors iš šių dokumentų neturi, būtina kviesti policiją, kadangi neaišku, ar draudimo kompanija sutiks padengti nuostolius nukentėjusiajam.

Schema

Jei viskas tvarkoje, ieškome popieriaus lapo, rašiklio ir sudarome paprasčiausią įvykio schemą.

Iš pradžių užrašome gatvės, kelio pavadinimą, vietą (prie kurio namo ar kuriame kilometre įvyko incidentas), įvykio datą ir laiką, nubrėžiame gatvės, sankryžos ar kiemo, kur įvyko avarija, schematinį planą, apytikriai pažymime matmenis, pavyzdžiui, gatvės plotį, jei yra, nepamirštame pažymėti ten esančių kelio ženklų ir kelio ženklinimo linijų.

Dabar ant schemos pavaizduojame kelių transporto priemonių padėtį po avarijos, judėjimo kryptis prieš avariją, būtinai nurodome schemoje transporto priemonių pavadinimus, valstybinius numerius, kad būtų išvengta galimos painiavos.

Po to nurodome bent kelis matmenis, kurie leistų spręsti, kas kaltas dėl avarijos, pavyzdžiui, atstumą nuo stovinčių po avarijos transporto priemonių iki kelio ar gatvės krašto, iki kliūties, į kurią atsitrenkta ir panašiai. Ypatingo tikslumo nereikalaujama, galima išvis apsieiti be matmenų, jei išmatuoti sudėtinga ar neįmanoma, bet žinokite - kilus ginčams ar abejonėms, schemoje esantys matmenys padės teisingai juos išspręsti.

Schema braižoma ranka, liniuote nubrėžtų linijų tikrai niekas nereikalaus.

Aplinkybės

Toliau trumpai aprašome avarijos aplinkybes, nurodome kaltininką, transporto priemonių sugadinimus (tuos, kurie matyti). Jei įvykio vietoje būta liudininkų, neblogai būtų nurodyti ir juos.

Galiausiai laisvoje schemos vietoje parašoma SUTINKU, avarijos dalyviai parašo vardą, pavardę ir pasirašo.

Dabar galima važiuoti į policiją ar pas draudikus...

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"