TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Pavasarį "ištirpsta" mašinos pakaba

2014 03 05 6:00
Pasibaigus žiemai dera profilaktiškai patikrinti automobilio techninę būklę. LŽ archyvo nuotrauka

Artėjant šiltajam sezonui būtina atlikti automobilio apžiūrą ir pašalinti atsiradusius gedimus. Mechanikai pataria pradėti patikrą nuo mašinos pakabos. Į ledą sušalęs sniegas, ekstremali temperatūra, nepastebėtos duobės ir dažni šoniniai slystelėjimai savo juodą darbą gali padaryti per kelis šaltesnius mėnesius.

Mašina tampa nestabili

Žiemos sąlygos tvirtą automobilio pakabą gali paversti bildančiu svertų, traukių ir gumų laužu. Pirmiausia reikia patikrinti pakabos laisvumą. Jis dažniausiai atsiranda dėl susidėvėjusių guminių detalių, t. y. svirčių įvorių, kurias vairuotojai paprastai vadina „sailentblokais“.

„Jei įvorės susidėvėjusios, išplyšusios, mašina kelyje tampa nestabili. Tai ypač jaučiama važiuojant didesniu greičiu, kai laikant automobilio vairą tiesiai jis šiek tiek vingiuoja. Taip dažniausiai nutinka dėl įplyšusių ar jau suplyšusių svirčių įvorių priekinėse pakabos detalėse, apatinėse šakėse. Kadangi atstumas tarp šakės ir rato kinta, mašina pasidaro nestabili, ją sunku suvaldyti, reikia nuolat "gaudyti" kelyje. Kai šios detalės labai susidėvi, automobilio pakaba ima skleisti bildesius, o jei gedimas netvarkomas, pažeidžiamos ir kitos dalys“, - aiškino automobilių remonto dirbtuvių „Servisas 007“ vadovas Tomas Menkelevičius.

Jo teigimu, tvarkant ir keičiant gumines svirčių įvores labai svarbu laikytis kelių taisyklių: būtina sutepti gumas, nes tepalas jas suminkština; naudoti tokį tepalą, kurio neišplauna vanduo. Labai dažnai atsukami šakių varžtai neišsitraukia, nes daugelis meistrų nesivargina jų sutepti. Varžtai, kurie sukasi ir yra įvorių viduryje, laikui bėgant surūdija. Tada jų neįmanoma ištraukti nesupjaustant pakabos.

„Dar vienas labai svarbus dalykas - svirčių įvorių užveržimas. Jų negalima veržti pakėlus automobilį, nors būtent taip servisuose dažnai ir daroma. Tada nuleidus mašiną atsiranda tempimas, todėl detalė laiko trumpiau. Keičiant svirčių įvores geriausia naudoti hidraulinį presą“, - pabrėžė T.Menkelevičius.

Šarnyrus gadina duobėti keliai

Žiema trumpina ir šarnyrų "amžių", tad mechanikai rekomenduoja patikrinti jų laisvumą. Taip pat būtina nustatyti amortizatorių būklę. Jie labai mėgsta „mirti“ būtent pavasarį, o greitai važiuoti, kai amortizatoriai „pusgyviai“, nėra nei saugu, nei malonu.

„Šarnyrų kiekvieno automobilio priekinėje pakabos dalyje yra mažiausiai du. Jų gedimo priežasčių gali būti įvairių. Žinoma, viena esminių - mūsų keliai, kuriuose pasibaigus žiemai pilna duobių ir nelygumų. Dažniau sugenda keleivio pusės šarnyrai ir pakaba, nes dešinė automobilio dalis važiuoja prastesne kelio danga, duobėmis, šuliniais. Senesnių šarnyrų apsauginė guma paprastai irgi būna pasenusi, tad pro ją patenka drėgmė, išplaunamas tepalas. Toks šarnyras sugenda ir pradeda klibėti“, - sakė T.Menkelevičius.

Pašnekovas pridūrė, kad klibantys šarnyrai skleidžia klaksėjimo garsą. Jį galima išgirsti važiuojant per smulkius nelygumus. Kuo labiau šarnyras kliba, tuo didesnis būna garsas. Šarnyrų gedimas pavojingas ne vien dėl to, kad viena netikusi pakabos detalė padidina apkrovą ir vibraciją, tad greičiau dėvisi ir kitos. Smarkiai klibantis šarnyras gali išsinerti ir taip atpalaiduoti ratą. Tada galima sugadinti ir vairo traukes bei amortizatorių, turėti didelių bėdų kelyje, o važiuojant didesniu greičiu – net patirti avariją.

Sugenda plyšus gumoms

Važiavimo automobiliu kokybę ir saugumą tiesiogiai lemia ir amortizatoriai. Kai jie pažeisti ar sugedę, mašina kelyje tampa nestabili, todėl staiga stabdant pailgėja stabdymo kelias, galima patirti avariją.

Sugedę amortizatoriai tiesiogiai kenkia ir kitiems automobilio pakabos elementams – vairo traukėms, šarnyrams, stabilizatoriams, kitoms dalimis. Kai amortizatorius sugedęs, atsiranda pastebimas mašinos kėbulo lingavimas, o nuo pernelyg didelės vibracijos gerokai trumpiau laiko ir visos kitos pakabos detalės.

„Dažniausia amortizatoriaus gedimo priežastis - suplyšusios gumos. Tada jis, judėdamas aukštyn ir žemyn, trinasi kartu su smėliu, žemėmis ir purvu. Tai sugadina riebokšlį, iš amortizatoriaus išteka tepalas ir laikui bėgant jis sugenda. Nepastebėjus, kad amortizatoriaus apsauginė guma plyšusi, tarp judančių jo dalių pakliūva smėlio, kitų apnašų, šios sugadina riebokšlį ir amortizatorius pradeda leisti tepalą. Tepaluotas amortizatorius greitai apsineša dulkėmis“, - teigė T.Menkelevičius.

Reikia specialių įrankių

Per pavasarinę automobilio pakabos apžiūrą mechanikai pataria patikrinti ir vairo mechanizmą. Viena jautresnių jo vietų – vairo trauklės antgaliai. Kai artėja „paskutinioji“, jie pradeda nemaloniai bildėti. Tačiau antgalių būklę vertėtų patikrinti net ir tada, kai šie dar neskleidžia jokių garsų.

„Keičiant vairo trauklės antgalius patartina turėti specialius įrankius, kad nereikėtų ilgai darbuotis plaktuku ar kūju. Nuimant trauklės antgalį be specialių įrankių galima pažeisti ir guminę apsaugą, ir patį antgalį. Jei neketinate jo keisti, o tik išmauti, kad pakeistumėte kitas detales, tokias kaip pusašio šarnyrai, būkite atsargūs ir nepažeiskite guminės apsaugos ar paties antgalio“, - įspėjo T.Menkelevičius.

Dirbtuvių „Servisas 007“ vadovas pabrėžė, kad vairo trauklės apsauginė guma būna tiek su alsuokliu, tiek be. Dažnai vairuotojai įtaiso universalias vairo trauklės apsaugines gumas, kuriose alsuoklių nėra, todėl jos greitai susidėvi ar net išsiverčia visiškai susukus vairą. Alsuokliai sujungia vairo trauklės apsaugines gumas tarpusavyje. Sukant vairą į vieną pusę ištraukiamas oras iš priešingos pusės, kuri tuo metu susitraukia. Kitu atveju ji pučiasi, nes plūsta oras iš priešingoje pusėje esančios vairo trauklės apsauginės gumos, kuri tuo metu susispaudžia.

„Nestabilus automobilis kelyje – pirmas "pavargusios" ar sugedusios pakabos požymis, o dažnu atveju ir vairo mechanizmo gedimas. Jei pajutote, kad mašina kelyje nėra stabili, arba išgirdote priekinių ratų bildėjimą, skubėkite patikrinti automobilio pakabą ir vairo mechanizmą“, - rekomendavo T.Menkelevičius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"