TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Pavasarinės duobės – pakabos žudikės

2015 04 09 6:00
Atėjus pavasariui į automobilius sėdančius vairuotojus pasitinka ne tik maloniai šildanti saulė, bet ir eismo dalyvių nepaliaujanti erzinti problema – duobės. LŽ archyvo nuotrauka

Po žiemos keliuose atsivėrusios duobės – ir peilis automobilio pakabai, ir dideli materialiniai nuostoliai.

Rekomenduoja patikrinti pakabą

Po atšiaurios žiemos iki tol patikimai veikusi automobilio pakaba gali virsti bildančiu svertų, traukių ir gumų laužu. Dažniausiai dėl susidėvėjusių guminių detalių, t. y. svirčių įvorių, kurias vairuotojai paprastai vadina „sailenblokais“, atsiranda pakabos laisvumas. Todėl patyrę mechanikai rekomenduoja po kiekvienos žiemos, net jei automobilio valdymas netapo problemiškas, profilaktiškai patikrinti pakabą.

Kelyje mašina pasidaro nestabili, kai susidėvi, išplyšta guminės įvorės. Jei važiuojant didesniu greičiu ir laikant automobilio vairą tiesiai jis vis tiek šiek tiek vingiuoja, aišku, kad svirčių įvorėms atėjo galas. Jos dažniau išplyšta priekinėse pakabos detalėse, apatinėse šakėse. Mašina tampa nestabili, sunkiai valdoma, nes pasikeičia atstumas tarp šakės ir //////// taro. Pakaba ima skleisti bildesius, o jei automobilio savininkas greitai netvarko gedimo, vėliau pažeidžiamos ir kitos jos dalys.

Tvarkant ir keičiant svirčių įvores labai svarbu sutepti gumas - tepalas jas suminkština. Taip pat būtina naudoti tokį tepalą, kurio neišplauna vanduo. Beje, daugelis meistrų nesivargina sutepti šakių varžtų, todėl vėliau atliekant remonto darbus jie neišsitraukia, nes dažnai būna prikepę.

Keičiant svirčių įvores būtina tinkamai jas užveržti. To negalima daryti pakėlus automobilį, nors būtent taip servisuose paprastai ir dirbama. Mat nuleidus mašiną atsiranda tempimas ir nauja detalė laiko trumpiau nei turėtų. Profesionalūs mechanikai pabrėžia, kad keičiant svirčių įvores geriausia naudoti hidraulinį presą.

Šarnyrai per žiemą taip pat greitai dėvisi, todėl atliekant pakabos profilaktiką reikėtų patikrinti ir jų laisvumą, įvertinti amortizatorių, kurie mėgsta „numirti“ būtent pavasarį, būklę. Greitai važiuoti, kai amortizatoriai leisgyviai, nei saugu, nei malonu.

Skubantieji moka brangiau

Atėjus pavasariui į automobilius sėdančius vairuotojus pasitinka ne tik maloniai šildanti saulutė, bet ir eismo dalyvių nepaliaujanti erzinti problema – duobės. Dėl jų padarytos žalos šiemet draudikai gavo gerokai mažiau pranešimų.

Anot draudimo bendrovės „Ergo Insurance“ Žalų administravimo departamento direktoriaus Audriaus Pilčico, jo atstovaujama įmonė šiais metais fiksuoja 20 proc. mažiau nei pernai pranešimų dėl nuostolių patekus į duobę. Tiesa, džiaugtis dar anksti. Manoma, jog didžiausias klientų srautas užklups draudikus pavasariui įsibėgėjus.

„Praėjusiais metais jau pirmomis pavasario dienomis buvo fiksuojama dešimtys draudžiamų įvykių, kai dėl duobės kelyje automobiliui padaroma kokia nors žala. Šįmet tokių atvejų kol kas registravome mažiau, – pasakojo A. Pilčicas. - Daugiausia pranešimų apie automobilius, sugadintus dėl duobių, sulaukėme didžiuosiuose Lietuvos miestuose – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje.“ Tačiau draudimo ekspertas įsitikinęs, kad visų dėl duobių keliuose po žiemos patirtų nuostolių mastas turėtų paaiškėti kiek vėliau, nes gerėjant orams, o kartu ir eismo sąlygoms, į gatves išvažiuoja vis daugiau vairuotojų. Be to, dėl permainingų orų ir defektų keliuose pagausėja pavasariui jau įsibėgėjus. Esant palankioms oro sąlygoms vairuotojai leidžia sau važiuoti daug greičiau, todėl ir žala įlėkus į duobę būna gerokai didesnė nei judant lėtai. Didžiausias nuostolis – 3 tūkst. eurų

Lietuvos kelių policijos tarnybos bendrųjų reikalų grupės vyresniosios specialistės Marijos Kazanovič teigimu, didžiausia rizika apgadinti automobilį kyla atlydžio dienomis, kai besiveriančios duobės užtvindomos vandeniu ir laiku pastebėti jas tampa sudėtinga. Važiuojant tokiomis sąlygomis kelių policijos specialistė rekomendavo vairuotojams sumažinti greitį, būti itin atidiems ir atsargiems, o pamačius kelyje kliūtį pavojingą vietą pažymėti bei pranešti apie ją policijai ar kelią prižiūrinčiai įmonei.

„Nuostoliai dėl nepastebėtos duobės kelyje gali siekti nuo 50 iki kelių tūkstančių eurų, – pabrėžė A. Pilčicas. - Dažniausiai nukenčia automobilių padangos, ratlankiai, pakabos dalys.“ Anot draudikų atstovo, bendrovei yra tekę atlyginti ir 3 tūkst. eurų nuostolį - vairuotojui įvažiavus į duobę reikėjo keisti dvi automobilio padangas, ratlankius ir atlikti pakabos remontą.

Rekomenduoja kviesti policiją

Kasko draudimu apsidraudusiems vairuotojams apgadinus automobilį dėl duobės kelyje draudikai pataria iškviesti policijos pareigūnus, kad šie užregistruotų eismo įvykį. Jei nustatoma, kad kelio ruožas nebuvo paženklintas kelio defektus žyminčiais ženklais ir vairuotojas negalėjo išvengti duobės, draudimo išmoka išmokama netaikant sutartyje numatytos franšizės. Žala, patirta įvažiavus į duobę, Kasko draudimu apsidraudusiems vairuotojams atlyginama visuomet, išskyrus atvejus, kai eismo įvykis pripažįstamas nedraudžiamuoju. Pavyzdžiui, jei vairuotojui nustatomas girtumas.

Privalomuoju vairuotojų civilinės atsakomybės draudimu transporto priemonę apdraudę gyventojai, patyrę nuostolių dėl nesutvarkytų kelių, eismo įvykį taip pat turėtų užregistruoti kelių policijoje, o dėl žalos atlyginimo kreiptis į įmonę ar savivaldybę, prižiūrinčią kelio ruožą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"