TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Pavasaris ES naujų automobilių rinkoje

2015 04 17 6:00
Kovą Europos Sąjungoje labiausiai, net 77,6 proc., padidėjo japoniškų "Mitsubishi" registravimas.  Gamintojo nuotrauka

Europos Sąjungos (ES) naujų automobilių rinka nepaiso Rusijos sukeltos geopolitinės krizės – kovą joje buvo fiksuotas įspūdingas (10,6 proc.) augimas. Tik nedaug kukliau (+8,6 proc.), kaip rodo naujausia Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) ataskaita, ES valstybių rinka pasistiebė per pirmąjį 2015 metų ketvirtį.

Kovo mėnesį ES piliečiai ir įmonės, kaip teigia ACEA, įregistravo 1 604 107 naujus automobilius, 2014-ųjų kovą – 1 449 793. Paradoksas, bet labiausiai, palyginti su tuo pačiu 2014-ųjų mėnesiu, naujų mašinų registravimas šoktelėjo krizės krečiamose Portugalijoje (+41,8 proc.) ir Ispanijoje (+40,5 proc.). Aukštą 15 vietą tarp geriausią registravimo rezultatą parodžiusių ES šalių praėjusį mėnesį užėmė ir visiškoje finansinėje duobėje atsidūrusi Graikija (+11,3 proc.). Lietuva už ją buvo tik laipteliu aukščiau – mūsų valstybėje, ACEA duomenimis, fiksuotas +11,7 proc. rinkos augimas.

ES pietų fenomenas

Portugalija ir Ispanija, kaip skelbia ACEA, tapo ne tik mėnesio, bet ir pirmojo ketvirčio nugalėtojomis. Šių metų sausį-kovą Portugalijoje buvo įregistruoti 46 232 nauji automobiliai, arba 36,1 proc. daugiau, Ispanijoje – 267 137 naujos mašinos, arba 32,2 proc. daugiau negu tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais. Visoje ES per tris pirmus šių metų mėnesius įregistruoti 3 527 704 nauji automobiliai (2014-ųjų pirmąjį ketvirtį – 3 247 092).

Jei ne keistai geri rezultatai Pietų Europos šalyse, kurias arba vis dar krečia 2007-aisiais prasidėjusi ir iki šiol nesibaigianti ekonomikos krizė, arba jos yra tik per plauką nuo naujo ūkio kracho, galima būtų kalbėti ir apie šviesias visos ES ekonomikos perspektyvas. Kylantys naujų automobilių rinkos rodikliai beveik visuomet rodo ir gerėjančius piliečių bei įmonių lūkesčius dėl ateities. Šiandien Ispanijos, Portugalijos ir Graikijos ekonomikoje šviesių spalvų matyti labai mažai arba išvis nematyti, bet šiose šalyse naujų automobilių registruojama vis tiek daugiau negu kitur.

Puota maro metu

Šokiruoja ir tai, kad daugeliui ES valstybių jau seniausiai viršijus tuos automobilių registravimo rezultatus, kurie buvo fiksuoti sunkiausiais ES naujų mašinų pardavėjams krizės metais, 2010-aisiais, Portugalija, Ispanija ir Graikija iki šiol nė iš tolo nepasiekė ribos, kurią jos buvo pasiekusios prieš penkerius metus.

Pavyzdžiui, Lietuvoje 2010 metų pirmąjį ketvirtį, ACEA duomenimis, buvo įregistruoti 1375, Latvijoje – 821, Estijoje – 1599 nauji automobiliai, o 2015-ųjų sausį-kovą – atitinkamai 3758 (augimas, palyginti su 2010-ųjų sausiu-kovu, sudarė 273 proc.), 3210 (+390 proc.), 4793 (+298 proc.). Europos Sąjungos pietinėse valstybėse vaizdas visiškai priešingas. 2010-ųjų pirmąjį ketvirtį graikų įmonės ir piliečiai įregistravo 59 365 naujus automobilius, o šių metų sausį-vasarį – tik 17 271 (nuosmukis, palyginti su 2010 metų pirmuoju ketvirčiu, sudarė katastrofiškus 343 proc.). Portugalijoje 2010-aisiais ir 2015 metais buvo įregistruota atitinkamai 53 777 ir 46 212 (-14,1 proc.) naujų mašinų, Ispanijoje – 286 167 ir 267 137 (-6,7 proc.). Tačiau vaizdas tampa visai kitoks, kai 2015 metų pradžios registravimo rezultatus palygini su praėjusių metų pirmojo ketvirčio rodikliais.

Atrodo, čia ir slypi paradokso paslaptis. Statistinė apgaulė tikriausiai atsirado dėl to, kad nesutapo pietinių šalių ir likusios ES dalies ekonomikos nuosmukio terminai. Tuo metu, kai kitos ES valstybės jau lipo iš prarajos, Portugalija, Ispanija ir Graikija vis dar klimpo gilyn. Natūralu, kad dabar jos į viršų kopia greičiau. Kita vertus, spartus ekonomikos augimas tik labai retais atvejais yra tvarus.

Pagal ketvirčio duomenis Lietuva -10-a

Bendrame ES naujų automobilių rinkos kontekste Lietuva atrodo gerai, nors mūsų krašte kai kas mano kitaip. Pagal kovo mėnesio rezultatus užėmėme 14-ąją, o pagal pirmojo ketvirčio – 10 vietą. Iš kaimynių pirmąjį ketvirtį mus aplenkė tik Latvija. Ji kovą, kaip rodo ACEA duomenys, tarp didžiausią teigiamą pokytį pasiekusių Bendrijos valstybių buvo 6-a, o šių metų pirmąjį ketvirtį – 8-a.

Kovo mėnesį aukščiau už Lietuvą buvo ir Estija – pagal naujų automobilių rinkos augimą ji užėmė 12 vietą. Nustebino Lenkija. Po ilgus mėnesius trukusio registravimo didėjimo kovą mūsų kaimynės naujų mašinų rinka iškart subliūško 6,3 procento. Įdomu, kad kovą Europos Sąjungoje buvo tik dvi valstybės, kuriose traukėsi naujų automobilių rinka. Be Lenkijos, tai dar nutiko Olandijoje. Čia naujų mašinų registravimas sumenko 1,1 procento.

ACEA neskelbia 28-os ES valstybės Maltos naujų automobilių registravimo rezultatų.

ES valstybės, kuriose naujų automobilių registravimas didėjo labiausiai 2015 m. kovo mėn.

VietaValstybėRegistravimo rezultatasPokytis (proc.)*
1.Portugalija20 071+41,8
2.Ispanija112 299+40,5
3.Airija19 003+32,9
4.Kipras963+32,8
5.Čekija21 155+27,6
6.Latvija1233+25,7
7.Rumunija5358+17,1
8-9.Slovėnija5958+16,7
8-9.Danija19 628+16,7
10.Suomija11 097+15,3
...12.Estija1946+13,6
...14.Lietuva1269+11,7

* Palyginti su 2014 m. kovo mėn.

Šaltinis: ACEA

ES šalys, kuriose naujų automobilių registravimas didėjo labiausiai 2015 m. I ketv.

VietaŠalisRegistravimo rezultatas (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.Portugalija46 212+36,1
2.Ispanija267 137+32,2
3.Airija64 671+29,6
4.Čekija53 265+23,9
5.Kipras2434+16,3
6.Slovėnija15 647+13,4
7.Italija428 464+13,5
8.Latvija3210+12,8
9.Švedija75 733+11,7
10.Lietuva3758+10,3

* Palyginti su 2014 m. I ketv.

Šaltinis: ACEA

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"