TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Pavasaris pavojingas automoblių stiklams

2016 02 10 6:00
9 iš 10 atvejų specializuotuose salonuose taisomas arba keičiamas priekinis automobilio stiklas. LŽ archyvo nuotrauka

Keliuose nutirpus ledui servisuose pasipila klientų skambučiai dėl priekinių automobilių stiklų keitimo ir remonto. Vis dėlto didžiausias pavojus automobilių stiklams kyla kovo-gegužės mėnesiais, kai, palyginti su mažiau žalos darančiais žiemos mėnesiais, dūžio rizika padidėja daugiau nei 30 procentų.

Pasak bendrovės „Carglass Lietuva“ generalinio direktoriaus Jurijaus Končanino, šiuo metu priekiniai automobilių stiklai labiausiai nukenčia dėl suprastėjusios kelių būklės. Nutirpus sniegui, keliuose ir kelkraščiuose lieka daug mažų akmenukų bei žvyro, taip pat nuo gatvėse atsivėrusių duobių atskyla smulkūs asfalto gabaliukai. Skriedami iš po ratų jie kelia pavojų paskui važiuojančio automobilio stiklams, neretai nukenčia ir variklio gaubtas ar buferis. Vairuotojams žalos pridaro ir nuo stogų slenkantis sniegas arba vėjo nulaužtos medžių šakos.

„Svarbiausia priekinių stiklų skilimo priežastis – įdauža, atsiradusi akmenukui atsitrenkus į stiklą. Joje pradeda kauptis drėgmė, kuri orams keičiantis užšąla. Dėl susidariusios įvaržos stiklas skyla, net ir po, atrodytų, nedidelio smūgio, pavyzdžiui, važiuojant per greitį ribojantį kalnelį, nepastebėjus duobutės kelyje ar apsisukant netyčia užkabinus šaligatvio bortelį. Tuomet tenka keisti visą automobilio stiklą nauju“, – pažymėjo įmonės vadovas.

Anot J. Končanino, vienintelis būdas apsaugoti automobilį nuo šiuo metų laiku iš po ratų dažniau skriejančių akmenukų – laikytis didesnio atstumo nuo priešais važiuojančios transporto priemonės ir sumažinti greitį prasilenkiant su iš priekio važiuojančiu automobiliu, ypač žvyrkeliuose arba taisomuose kelio ruožuose.

„Kasmet su stiklo remonto ar keitimo problema susiduria apie 7 proc. kelių transporto priemonių savininkų. Internete esu matęs patarimų, kad laikinai įdaužą galima užtepti bespalviu nagų laku. Patikėkite, gyvenime toks „pasidaryk pats“ remonto būdas gali tik dar labiau pakenkti“, – aiškino J. Končaninas. Jo teigimu, pernai vidutinė akmenuko sukelta žala sudarė kiek daugiau nei 200 eurų.

Jei vis dėlto akmenukas pataikė į stiklą, geriausia ką tik atsiradusią įdaužą užklijuoti skaidriu lipduku, kad į ją nepatektų purvo. Tuomet, ilgai neatidėliojant, reikėtų kreiptis į specializuotą stiklų remonto bendrovę, nes sutaisyti įdaužą kainuoja vidutiniškai keturis kartus pigiau, nei vėliau keisti visą stiklą.

Lietuvoje dažniausiai nukenčia priekiniai automobilių stiklai. Jų keitimas ir remontas sudaro apie 90 proc. atvejų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"