TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Pavasaris uždavė darbo servisams

2012 04 18 6:01

Pavasarį smarkiai padaugėja vairuotojų, kurie yra priversti į autoservisus varyti savo lengvuosius automobilius. Žiemos šalčiai ir duobės keliuose dažniausiai yra pažeidę jų pakabas, kėbulus. 

Sovietiniais laikais nemaža dalis vairuotojų prieš prasidedant žiemos sezonui turėjo įprotį "užkonservuoti" savo plieninius žirgus garažuose, daržinėse arba kitose dengtose patalpose. Tuomet automobilis laikytas prabangos dalyku ir buvo stengiamasi kuo ilgiau jį eksploatuoti.

Buvo puikiai žinoma, kad niekas kitas taip neblogina mašinos būklės, kaip ekstremalus važinėjimas per žiemos šalčius. Todėl automobiliai buvo dengtose patalpose statomi ant trinkų, kėbulo apačia ištepama tepalu, kuris, buvo tikima, saugodavo mašinos kėbulą nuo prarūdijimo.

Senos mašinos labiau pažeidžiamos

Dabar tik labai maža dalis vairuotojų žiemą mašinos vairą iškeičia į viešąjį transportą arba vaikščiojimą pėstute. Valstybės įmonės "Regitra" duomenimis, 2011 metais Lietuvoje buvo 1,37 mln. vienetų įregistruotų ir eksploatuojamų lengvųjų automobilių. Mūsų krašto mašinų parkas yra vienas seniausių Europoje, o vidutinis lengvųjų automobilių naudojimo terminas siekia net 10,4 metų. Aišku, kad naudotoms mašinoms ekstremalus važinėjimas per žiemos šalčius pridaro daugiau bėdų nei visiškai naujoms, ir jas pavasarį prireikia atitaisyti.

Glaisto prarūdijusias vietas

Praėjusią savaitę daugelyje automobilių servisų, kurių atstovus kalbino LŽ, buvo pats darbymetis. Pavasarį daug darbo turįs neslėpė Vilniaus autoserviso "D&R" direktorius Donatas Didžgalvis. "Teisybę pasakius, mums darbo netrūksta visais metų laikais. Tačiau pasibaigus žiemai pasiremontuoti užsuka automobiliai, turintys labai specifinių pažeidimų. Dažniausias iš jų yra prarūdijimas", - pasakojo "D&R" vadovas. 

D.Didžgalvio tvirtinimu, naudotų automobilių kėbulai gali prarūdyti ypač lengvai. "Užtenka, kad būtų nubrauktas dažų sluoksnis ir į jį patektų druskos. Kadangi žiemą keliai dažniausiai barstomi druska, pavasarį mašinų su prarūdijusiais kėbulais atsiranda ypač daug", - sakė "D&R" direktorius.

Labiausiai pažeidžiami opeliai

D.Didžgalvis dalijosi patirtimi, kad labiausiai rūdija Vokietijoje gaminami "Opel" markės automobiliai ir japoniškos mašinos. "Anksčiau labiausiai dėl rūdijimo keikdavome rusiškus automobilius. Tačiau šių nebelikus neabejotinais "lyderiais" tapo opeliai", - tvirtino pašnekovas. 

Iš japoniškų naudotų automobilių, D.Didžgalvio teigimu, mažiausiai rūdijimui pasiduoda "Toyota" markės mašinos. Tuo tarpu automobiliai "Mazda", kaip sakė "D&R" direktorius, tik nedaug atsparesni už "Opel". "Atkreipiu dėmesį, kad kalbame apie naudotas kelerių ar keliolikos metų mašinas. Nors kėbulams duodama ilgesnė garantija nuo prarūdijimo nei kitoms automobilio dalims, tačiau dažnai kėbulai prarūdija nesulaukę garantijos termino pabaigos", - dėstė autoserviso vadovas.

"D&R" vadovas tikino, kad naudotų automobilių kėbulai prarūdija anksčiau, nei tikėtasi, ne visuomet dėl gamintojų kaltės. "Tarp naudotų mašinų daug tokių, kurios yra suremontuotos po avarijos arba tiesiog suvirinimo aparatu sudurstytos iš įvairių dalių. Tokios mašinos mažiausiai atsparios prarūdijimui", - teigė D.Didžgalvis.

Šalčio aukos - amortizatoriai

Vieno didžiausių Lietuvoje autoservisų tinklo "Tanagra" komercijos direktorius Gediminas Nortkus buvo nelinkęs sutikti su D.Didžgalvio nuomone, kad didžiausia automobilių problema po žiemos yra kėbulų rūdijimas. 

"Mūsų autoserviso darbuotojų pastebėjimu, pasibaigus žiemai dažniausiai puolama remontuoti pakabos detalių. Daugeliu atvejų keičiamos lanksčiosios detalės - traukės, šarnyrai, įvorės. Dažnai vairuotojai atvaro savo plieninius žirgus su dunksinčiais amortizatoriais - tada keičiame ir juos", - tvirtino pašnekovas.

G.Nortkus sakė, kad išgirdus dunksėjimą pakaboje ir supratus, kad amortizatoriai jau sugedę, patartina juos pakeisti sveikais kuo greičiau. "Dėl blogų amortizatorių automobilis gali prarasti valdymą kelyje ir, tarkime, išlėkti į priešingą eismo juostą. O tai gresia tragiškomis pasekmėmis", - įspėjo "Tanagros" atstovas.

Kaip atskirti pagedusius amortizatorius nuo gerų? "Žinoma, pirmas požymis yra dunksėjimas. Tačiau galima blogus amortizatorius nuo gerų atskirti ir kitomis gudrybėmis. Pavyzdžiui, paspaustas automobilio galas ilgai linguoja, nors turėtų pakilti, leistis ir tam tikrame taške sustoti. Lengva atskirti ir sugedusius priekinius amortizatorius. Tada vairuotojui atrodo, kad sukant vairą mašinos nosis pasisuka ne visai ta kryptimi, kuria tikisi vairuotojas", - dėstė G.Norkus.

Pavojus kitoms detalėms

Anot jo, važinėjant sugedusiais amortizatoriais užtenka mažiausios duobelės, kad mašina taptų nevaldoma. "Sugedę amortizatoriai blogai ir dėl kitko. Smarkiau dėvisi kitos pakabos detalės, kurios kompensuoja blogą amortizatorių darbą", - pasakojo "Tanagros" komercijos direktorius. 

Kodėl amortizatoriai dažniau genda žiemą? "Jei bloga apsauga, į amortizatorių patenka vanduo, kuris pavirsta ledu. O šis gali iš amortizatoriaus išstumti ir skystį, ir membranas, ir vožtuvėlius", - aiškino G.Norkus.

Kartu jis atkreipė dėmesį, kad šiemet vairuotojai į autoservisus užsuka vėliau nei ankstesniais metais. "Dėl to, kad šiemet pavasaris šiek tiek vėluoja, tad ir automobilių trūkumai ima lįsti vėliau", - teigė pašnekovas. 

Elektroniką susiremontavo žiemą 

Paaiškėjo, kad po žiemos anaiptol ne visi autoservisai yra paskendę darbuose. Pavyzdžiui, pavasarį klientų sumažėjo tose dirbtuvėse, kurios specializuojasi remontuoti elektronines sistemas. 

"Turime perpus mažiau klientų negu žiemą", - kalbėdamas su "Lietuvos žinių" žurnalistu skaičiavo Vilniuje įsikūrusios įmonės "Autoelektronika" direktorius Eduardas Gogolevas.

"Su ta elektronika taip jau yra - kas gali sulūžti ar sugesti, viskas sulūžta arba sugenda žiemą. Juolab kad šį vasarį oro temperatūra buvo nukritusi net iki minus 30 laipsnių. Tada vairuotojai noromis nenoromis savo elektroninėse sistemose susiremontavo visa, kas jose buvo negerai", - pasakojo autoserviso vadovas.

Traktoriai jau parengti

Sulaukę pavasario palyginti nedaug darbo turi ir ne lengvuosius automobilius, o kitą techniką remontuojantys autoservisai. Antai prasideda sėjos, bulvių ir kitų kultūrų sodinimo įkarštis, todėl atrodytų, kad pats laikas remontuoti ir, tarkime, traktorius. 

Tačiau vienas Prienuose įsikūrusios bendrovės "Traktorių remontas" darbuotojų Juozas sakė, kad ūkininkai traktorius ir kitokią žemdirbystės techniką jau yra suremontavę nuo gruodžio iki vasario. "Ūkininkai vadovaujasi senu geru lietuvišku posakiu: "Ruošk roges vasarą, o ratus - žiemą", - juokavo pašnekovas.

Jis tvirtino, kad pavasarį traktorius ir kitą žėmės ūkio techniką remontuoti jau būtų per vėlu, nes sėjai ir kitiems žemės ūkio darbams reikia būti pasirengus iš anksto. "Neseniai buvau pas draugą ūkininką Kėdainiuose, tai jis jau sėjo ankstyvą vasarojų. Tiksliau - vasarinius miežius. Tačiau taip anksti darbus pradeda tiktai stambieji ūkininkai. Kiti darbus atlieka arčiau vasaros", - sakė Juozas.

Faktai: pagyvėjimas kainų nepakėlė 

LŽ kalbinti autoservisų atstovai dievagojasi, kad pavasarį padidėjus klientų skaičiui remonto įkainių jie nekėlė. Mažiausiai darbo turėjo firminės gamintojų dirbtuvės, kadangi nauji automobiliai, jei tik nėra apdaužomi ar apibraižomi, dėl kėbulų rūdijimo iš esmės problemų neturi. Tokiuose autoservisuose darbų tarifas - apie 150-160 litų už valandą.

Didesniuose ne automobilių gamintojų atstovų autoservisuose - remonto tarifai mažesni. Tarkim, "Kemi" autoservisų tinklo atstovas Dinas Končius informavo, kad remonto kainos jo atstovaujamos įmonės autoservisuose pirmiausia priklauso nuo vietovės. Iš didžiųjų miestų brangiausiai "Kemi" klientams servisas kainuoja Vilniuje, pigiausiai - Panevėžyje. Įkainiai svyruoja nuo 62 iki 79 litų už valandą be PVM.

Mažuose ir pačiuose mažiausiuose - vadinamuosiuose garažiniuose - autoservisuose telefonu sužinoti remonto tarifus praktiškai yra neįmanoma. "Atvežkite automobilį, nustatysime prarūdijimo pobūdį ir tada susitarsime dėl kainos", - pasiūlė vieno Vilniaus "garažinio" autoserviso meistras. Patirtis sako, kad tokiuose autoservisuose už automobilio remontą yra sumokama mažiausiai, bet retai garantuojama kokybė. 

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"