TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Pavasaris - žalių vairuotojų lakstymo metas

2014 04 02 6:00
Didžiausia jaunų vairuotojų problema – greitis ir nesugebėjimas įvertinti situacijos kelyje.  Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Prasidėjo pavasarinis automobilių pirkimo bumas. Nemaža dalis „žalių klevukų“, kurie vairavimo egzaminus laikė žiemą, balandį aktyviai ieško savo pirmos mašinos ir įsilieja į eismą. Vairavimo sąlygos žiemą sudėtingesnės, tačiau nuo balandžio iki pat vasaros atostogų mašinų srautas didžiuosiuose miestuose tampa pats intensyviausias, tad naujokai susiduria su kitais iššūkiais.

Statistika rodo, kad pavasarį daugiausia rūpesčių keliuose pridaro ir avarijų sukelia savo, kaip vairuotojų, gabumus pervertinantys, karštakošiškumo nestokojantys naujokai.

Neišlaiko ir patyrusiųjų nervai

„Žiemą jaunuoliai vairuoja palyginti saugiai ir atsargiai. Juk tada, kai kelius padengia ledas, slidu būna visiems vienodai, tačiau pradžiūvus asfaltui ir pašildžius saulutei iš kai kurių lenktynininkais pasijutusių jaunų vyrų galvų staiga išgaruoja bet koks atsargumas. Prie pat gatvės įsikūrę gyventojai dažną vakarą girdi po langais kaukiančius ir dideliu greičiu lekiančius automobilius. Tarkime, vakarais ar naktimis jie mažiau pavojingi, nes tada gatvėse sumažėja žmonių. Deja, su tokiais lenktynininkais tenka susidurti ir dieną“, - kalbėjo vairavimo mokyklos „Autorama“ instruktorius Valentinas Butkus.

Pastebėti bendrame transporto neprognozuojamą „lenktynininką“ ganėtinai sunku, nes paprastai jis pasirodo iš niekur, atlekia dideliu greičiu, rikiuojasi vos išvengdamas susidūrimo, užkerta kelią. Tad daug mačiusio, bet impulsyvesnio vairuotojo nervai gali ir neišlaikyti – chuliganiškai besielgiančių ir kitiems trukdančių kelių gaidelių niekas nemėgsta.

„Čia puikiai tinka taisyklė - duok kvailiui kelią. Mūsų užduotis - pasiekti kelionės tikslą, o ne kovoti gatvėje su kitais eismo dalyviais. Geriau imtis sanitarinės veiklos, įsirengti mašinoje vaizdo registratorių, fiksuoti juo eismo taisyklių pažeidėjų elgesį ir pilietiškai pasidalyti turimais vaizdais su kelių policijos pareigūnais“, - sakė V.Butkus.

Išduoda nestabilus vairavimas

Jaunesni vairuotojai, pašiepdami vyresnius eismo dalyvius, dažnai šmaikštauja, kad standartinis vairuojantis senjoras – prie vairo prilipęs ir ne didesniu nei 50 km/h greičiu į savo fazendą priemiesčio sodų bendrijoje riedantis „stabdys“. Kai kurie vairavimo patirties nestokojantys ir fiziškai guvūs vyresnio amžiaus vairuotojai turėtų ko pamokyti ir jaunimą. Tačiau tiems, kurių reakcija dėl amžiaus jau suprastėjusi, galbūt vertėtų pagalvoti apie kitas transporto alternatyvas.

„Reikia pripažinti, kad viešojoje erdvėje kartkartėmis girdimos kalbos apie vairuotojų amžiaus ribojimą turi pagrindo. Yra nemažai vairuotojų, kurie automobilius iš garažų išridena tik atšilus orams. O nevažinėjant nuolat ir įgūdžiai atbunka, ir reakcija neretai tampa jau nebe tokia kaip jaunystėje“, - neslėpė instruktorius.

Pasak pašnekovo, vairuotojai „sodininkai“ dažniausiai išsiskiria tuo, kad gali ką nors praleisti, ko nors nepamatyti, pamiršti įjungti arba išjungti, atlikti aplinkiniams pavojų keliantį manevrą. Guodžia nebent tai, jog bendrame transporto sraute juos nesunku pastebėti - išduoda nestabilus vairavimas. Kaip ir mėgėjus vairuojant čiauškėti mobiliuoju telefonu, nesinaudojant laisvų rankų įranga.

Dažnai garbaus amžiaus vairuotojai važinėja senomis, barškančiomis mašinomis, kurių techninė būklė taip pat kelia nemažai klausimų. Per žiemą nejudintame automobilyje gali neveikti stabdžiai, sugesti elektros instaliacija, atsirasti kitų panašių bėdų. Nuo nemalonumų eismo dalyvius apsaugos tik saugus atstumas ir dėmesys kelyje.

Pagausėja balandį ir gegužę

Pavasarinis civilinės atsakomybės draudimo liudijimų pirkimo bumas pamažu nyksta. Tai reiškia, kad arba šalyje gerėja ekonominė situacija, arba mažėja vairuojančiųjų tik šiltuoju metu. Vis dėlto, kaip teigia draudikai, daugiausia metinių draudimo sutarčių tebesudaroma balandžio ir gegužės mėnesiais.

„Lietuvos draudimo“ Gyventojų draudimo skyriaus vadovas Andrius Gimbickas pabrėžė, jog klientai, kurie sudaro 5-10 mėnesių draudimo sutartis, dažniau renkasi tokį laikotarpį, kad sutartis baigtųsi kaip tik prieš šaltąjį metų laiką. Pavyzdžiui, 8 mėnesių trukmės draudimo sutarčių daugiausia pasirašoma kovą ir balandį, taigi jos baigiasi lapkritį ar gruodį – kaip tik prieš tikėtiną pirmųjų slidžių kelių, sniego sezoną. Tokia pat tendencija stebima sudarant ir 6 mėnesių sutartis. Jų daugiausia pasirašoma gegužę - vadinasi, galiojimas baigiasi irgi lapkritį.

„Be abejo, priežasčių, kodėl žmonės renkasi trumpalaikes sutartis gali būti daug, bet viena jų – kai kurie klientai patys vairuoja automobilius tik vasarą. Tai gali būti susiję su dažnesniu važiavimu į sodus, pas gimines, o žiemą jie renkasi kitus kelionės būdus“, - svarstė A.Gimbickas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"