TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Pavėlavęs pavasaris budina turgų

2013 05 06 6:00
Nors pavasaris jau baigiasi, Lietuvos automobilių turguose vis dar nematyti pirkėjų iš Rusijos, Baltarusijos ir Ukrainos. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Užtrukusi žiema privertė vėliau atgimti gamtą ir pristabdė naudotų automobilių pardavimą. Atžygiavus pavasariui prekybą gaivina Lietuvos ir Kirgizijos pirkėjai.

Balandžio pabaigoje Lietuvos automobilių pardavėjai atidžiai sekė orų prognozes Rusijoje, Baltarusijoje ir Kazachstane. Jie tikėjosi, kad ten aptirpus sniegui į mūsų šalį sugužės tų valstybių pirkėjai.

Nors pavasaris žingsniuoja į pabaigą ir prekyba tebėra apsnūdusi, naudotų automobilių pardavėjai nepraranda optimizmo. Pirmiausia jų viltis žadina praėjusių metų rezultatai. Portalo autoplius.lt duomenimis, 2012-aisiais padaugėjo į Lietuvą įvežtų automobilių, per metus sudaryta 378 tūkst. naujų ir nenaujų automobilių sandorių. Šis skaičius išties įspūdingas, juo labiau kad iki geriausių 2008 metų rezultatų, anot portalo autoplius.lt, pritrūko tik 1,1 proc., arba vos 4 tūkst. sandorių.

Pirmąjį 2013 metų ketvirtį buvo sudaryta 85,8 tūkst. naujų ir naudotų automobilių sandorių, arba 240 (0,3 proc) mažiau negu tuo pačiu laikotarpiu pernai. Stabtelėjo ir nenaujų mašinų rinka. Autoplius.lt skelbia, kad šiemet oficialiai nupirkta 82,7 tūkstančio tokių automobilių, o pernai - 165 mažiau. Portalo vadovas Viktoras Daukšas dėl palyginti nesėkmingos prekybininkams metų pradžios be užuolankų kaltino užtrukusį šaltąjį laikotarpį: "Prastesniems pirmojo ketvirčio automobilių rinkos rodikliams turėjo įtakos pavėlavęs pavasaris. Paprastai nutirpus sniegui vairuotojai lekia į plovyklas ir pradeda prekybą automobiliais."

Kita vertus, ne visų Lietuvos regionų pardavėjams neseniai pasibaigusi žiema buvo bloga. Tarkime, Panevėžio automobilių turgų administruojančios bendrovės "Autalis" vadybininkas Aidas Nauronis dienraščiui LŽ tikino, jog prekyba naudotomis mašinomis Aukštaitijos sostinėje praėjusią žiemą nebuvo sustojusi. "Tai sakau dėl to, kad ankstesniais metais prasidėjus šaltajam periodui automobilių pardavimas visiškai apmirdavo. Šiemet prekybą padėjo išlaikyti ne tik lietuviai, bet ir latviai, estai, baltarusiai", - kalbėjo panevėžietis.

Perka ir užsienio lietuviai

Žiemą sustojusia prekyba bene labiausiai skundėsi kadaise didžiausio Baltijos šalyse Marijampolės automobilių turgaus naudotų mašinų pardavėjai. Valentinas Naujanis, Kauno automobilių turgų prižiūrinčios UAB "Varanas" vadovas, irgi pripažino, kad laikinojoje sostinėje dėl užtrukusio pavasario nenaujų transporto priemonių prekybą taip pat buvo apnikęs sąstingis. "Atšilus orams mašinų pardavimas, aišku, atsigauna. Tačiau šiemet nėra taip, kad pirkėjai miniomis plūstų į turgų. Prekybos atsigavimas daugiausia jaučiamas dėl lietuvių, nutarusių artėjant vasarai įsigyti naują mašiną", - aiškino dienraščio LŽ pašnekovas.

V.Naujanis atkreipė dėmesį, kad šiuo metu ypač suaktyvėję užsienyje dirbantys tautiečiai. "Į turgų vienas po kito suka vyrai ir sako norintys įsigyti automobilių už Didžiosios Britanijos svarus sterlingus. Aišku, naudotas mašinas jie perka ne sau, o Lietuvoje likusioms žmonoms ar kitiems šeimos nariams. Vėliau tokie asmenys išskrenda į Angliją dirbti toliau", - dalijosi patirtimi "Varano" vadovas. Prekybą, anot verslininko, gyvino ir Lietuvoje gyvenantys pirkėjai, nusprendę atnaujinti savo automobilius.

V.Naujanis minėjo, kad iš užsieniečių, pastaruoju metu atvykusių į Lietuvą įsigyti naudotų mašinų, aiškiai dominuoja kirgizai. "Gerai būtų, jei klientų tautinė sudėtis taptų įvairesnė, - pusiau juokais, pusiau rimtai svarstė verslininkas. - Vis dar laukiame rusų, ukrainiečių, baltarusių. Kol kas jų nematyti, pasirodo tik vienas kitas atvykėlis."

Pašnekovas tvirtino, kad automobilių pardavėjai pageidautų įvairesnių tautiniu požiūriu pirkėjų. Mat, pasirodo, atskiroms tautoms būdingi skirtingi pirkimo įpročiai, todėl dairomasi ir kitokių mašinų.

Tautų pasirinkimo ypatybės

V.Naujanis gerai žino, kokius automobilius mėgsta vieno ar kito krašto pirkėjai. "Nemaža dalis lietuvių, žinoma, renkasi apynaujes mašinas, bet daugumai tautiečių vis dėlto patinka "vyresnio amžiaus" automobiliai, kainuojantys 2-3 tūkst. eurų (6,9-10,4 tūkst. litų). Kirgizai teikia pirmenybę maždaug dešimties metų senumo mašinoms", - vardijo "Varano" vadovas.

Ukrainiečiai, anot V.Naujanio, labiau perka lengvąjį komercinį transportą. Tarp šios tautos atstovų ypač populiarūs "Volkswagen Caddy", "Renault Kangoo", taip pat mikroautobusai "Volkswagen Transit". "Ukrainiečių pasirinkimas susijęs su dideliais šios šalies muito mokesčiais, taikomais ne komerciniam transportui. Dėl to kartais asmeniniam naudojimui skirto lengvojo automobilio kaina, pridėjus prie jo muito mokesčius, kone padvigubėja. Tuo metu komercinis transportas apmokestinamas ne taip žiauriai", - sakė verslininkas.

Rusijos, Baltarusijos ir Kazachstano piliečiai, V.Naujanio žodžiais, renkasi trejų-penkerių metų automobilius, kurių variklio darbo tūris yra ne didesnis kaip 1500 kubinių centimetrų. "Muitų sąjungoje, o jai priklauso visos paminėtos valstybės, šiai automobilių kategorijai taikomas mažiausias muitas", - pabrėžė verslininkas. Jo nuomone, prekyba naudotomis mašinomis į šiam metų laikui įprastas vėžes turėtų stoti jau gegužės viduryje.

FAKTAI

* Lietuva pagal importuotus naudotus automobilius smarkiai lenkia kitas Baltijos valstybes - per pirmąjį 2013 metų ketvirtį į mūsų šalį jų įvežta 3,5 karto daugiau nei į Latviją ir beveik penkis kartus daugiau negu į Estiją.

* Sausio-kovo mėnesiais į Lietuvą atgabenta 32,5 tūkst., į Latviją - 9,1 tūkst., į Estiją - 6,5 tūkst. automobilių.

* Į Lietuvą dažniausiai įvežamos 11-15 metų, o į Estiją ir Latviją - 6-10 metų mašinos. Į Estiją importuojama tris kartus daugiau 1-5 metų automobilių negu į mūsų šalį.

* Per pirmąjį šių metų ketvirtį į Lietuvą įvežta mažiau naujesnių automobilių nei pernai. Lietuviai importavo 452 vienetais mažiau 1-5 metų ir 344 vienetais mažiau 6-10 metų transporto priemonių. Kitokia situacija Latvijoje - jos keliuose net 43,1 proc., t. y. 1,1 tūkstančio, padaugėjo prieš 6-10 metų pagamintų automobilių.

Vidutinės naudotų ir naujų automobilių kainos sausio-kovo mėnesiais siekė atitinkamai 10,3 ir 70,4 tūkst. litų. Pirmąjį ketvirtį vidutinė nenaujų mašinų kaina smuktelėjo 3,1 proc., arba 329 litais, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Šaltinis: autoplius.lt

Automobilių, išvežtų geležinkeliais į Rytus, skaičius

Metai Automobilių skaičius

2010 apie 75 000

2011 apie 102 000

2012 apie 83 000

Šaltinis: AB "Lietuvos geležinkeliai"

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"