TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Pavojai slystant

Atėjus žiemai, metų laikui, kai ne viena avarija įvyksta dėl slidaus kelio, papasakosime, kokie pavojai laukia vairuotojų ir kaip jų išvengti

Vingiai

Kai automobilis prieš vairuotojo valią skersuoja arba slysta, tai vadinama nenumatytu slydimu. Toks dalykas vairuotojui dažniausiai būna netikėtas. Čia svarbiausia - iš karto pajusti, kad mašina slysta, ir pabandyti tuoj pat ją sukontroliuoti.

Tačiau niekas neįstengia visiškai ramiai ir taisyklingai suvaldyti atsitiktinai slystančio automobilio, jei neišmoksta tokio dalyko per treniruotes. Negana to, šis mokėjimas turi būti tapęs refleksu, kitaip vairuotoją gali apimti silpnesnis ar stipresnis baimės jausmas netikėtai mašinai pradėjus slysti. Tokia situacija tarsi paralyžiuoja taisyklingus žmogaus savisaugos refleksus ir sukelia pavojingą, klaidingą reakciją - staiga stabdyti.

Kelio vingis pradedamas per dideliu greičiu. Kiekvienam automobiliui taikoma greičio, kuriuo galima įveikti vienokį ar kitokį posūkį neišlekiant iš trasos, teorinė viršutinė riba. Tai toks dalykas, kai mašina esamomis sąlygomis ir idealia trajektorija gali perlėkti vingį pačiu didžiausiu greičiu. Suprantama, jei įvažiuoja į jį taisyklingai. Kitaip sakant, tas, kuris peržengia viršutinę greičio ribą, neturi jokių šansų sėkmingai užbaigti posūkio. Dažnai vairuotojas, dar nė nepasiekęs ribos, kai gali taisyklingai įveikti vingį, išlekia iš trasos.

Pavyzdžiui, nuokalnėje per daug įsibėgėja, slėnyje pernelyg dideliu greičiu pradeda vingį ir šis pasidaro per siauras. Išsigandęs vairuotojas automatiškai spaudžia stabdį ir mašina ima slysti.

Pagalba

Kaip gelbėtis? Reikia tučtuojau atleisti stabdį. Tada iš karto vėl pristabdyti (neblokuojant ratų) ir tuo pat metu smarkiai suktelėti vairą vingio kryptimi (vairą privalu pasukti sekundės dalelyte anksčiau už pristabdymą). Mašina turi lėkti skersa. Tuo momentu būtina paspausti akceleratorių ir tuoj suktelėti vairą į posūkiui priešingą pusę. Tačiau taip pasukto vairo negalima ilgai laikyti, reikia bematant energingai jį atsukti atgal. Visus šiuos veiksmus dera atlikti jautriai, bet ryžtingai ir greitai. Vairo suktelėjimai į vieną ir į kitą pusę turi būti kaskart trumpesni, kol automobilis nustoja skersuoti ir ima važiuoti tiesiai. Akceleratorių reikia spausti jautriai, orientuojantis į tai, kiek mašina slysta.

Aprašytą manevrų kompleksą galima taikyti vairuojant bet kokį automobilį, nesvarbu, ar jo varomieji ratai yra užpakaliniai, ar priekiniai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"