TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Per lenktynes Japonijoje pasaulio čempionas nepaaiškėjo

2006 10 12 0:00
Scanpix nuotrauka

Į Japoniją pagrindiniai konkurentai Michaelis Schumacheris ir Fernando Alonso atvyko turėdami po lygiai taškų - po 116. Tačiau Michaelis šių metų čempionate nugalėjo 7 kartus, o Fernando - tik 6. Todėl iki lenktynių Japonijoje lyderiu buvo vokietis.

Japonijoje vyko priešpaskutinis šių metų "Formulės-1" etapas. Kam nusišypsos sėkmė? Kuris daugiau surinks tokių brangių taškų? Tai ir turėjo išsispręsti Japonijoje.

Šeštadienio kvalifikacijoje "Ferrari" kovingumas ir ryžtas nekėlė abejonių - abu komandos lenktynininkai užsitikrino pirmąsias starto vietas sekmadienio lenktynėse: Felipe Massa laimėjo pirmąją, Michaelis Schumacheris - antrąją.

Be kompromisų - nuo pat starto

Po starto rikiuotė greitai susimaišė: iš 6-osios vietos Giancarlo Fisichella (jį aplenkė Jensonas Buttonas) nusileido į 7-ąją, Nickas Heidfeldas iš 9-osios pakilo į 8-ąją. Po dviejų pirmųjų ratų M.Schumacheris jau buvo aplenkęs Massą. Per tą laiką Rubensas Barichello apdaužė priekinį automobilio sparną ir jį pasikeitė techninės priežiūros juostoje.

Kolonos priešakyje važiavo M.Schumacheris, Massa, Ralfas Schumacheris, Fernando Alonso, Jarno Trulli, Buttonas, Fisichella, Heidfeldas, Kimi Raikkonenas ("McLaren Mercedes").

Po 4 lenktynių ratų nesuvaldęs automobilio trasoje apsisuko Scottas Speedas ("Scuderia Toro Rosso"), bet po ratais jam niekas nepasipainiojo, ir lenktynės tęsėsi. Robertas Kubica važiavo 10-as, Markas Webberis - 12-as, Pedro de la Rossa - 13-as, Speedas - 14-as. Alonso nuo M.Schumacherio tuo metu atsiliko 2,983 sek., o antras važiavęs Massa nuo lyderio - 1,134 sek. Už 8 pirmųjų lenktynininkų važiavo Raikkonenas (9), Kubica (10), de la Rossa (11), Webberis (12).

Devintajame rate vairavimo klaidą padarė Alonso ir išvažiavo iš trasos į žolę. Massa nuo M.Schumacherio atsiliko 0,870 sek. Dvyliktajame rate Alonso aplenkė R.Schumacherį. Į techninę juostą pasuko Trulli, ten užtruko 6,9 sek., o grįžęs tapo 9-as. Tuo pačiu metu techninėje juostoje pabuvo ir R.Schumacheris. Dar po rato ten pasuko Massa (8,3 sek.), Fisichella (7,9). Priekinėje kolonoje važiavo M.Schumacheris, Alonso, Buttonas, Heidfeldas. M.Schumacherį ir Alonso skyrė 5,042 sek.

Po 15 ratų į techninę juostą pasuko Alonso (8,1), o grįžęs važiavo prieš Heidfeldą.

Antras važiavęs Buttonas 16-ajame rate pasuko į techninę juostą (9,0 sek.), o grįžęs atsidūrė už Kubicos ir važiavo 10-as.

Po 18 ratų į techninę juostą įvažiavo M.Schumacheris (8,9 sek.) ir į automobilio baką įsipylė 83 litrus degalų. Vietos pirmaujančiųjų kolonoje jis neprarado ir grįžęs važiavo pirmas. Heidfeldas techninėje juostoje sustojo 8 sek. Grįžęs į trasą važiavo 10-as, paskui Buttoną. M.Schumacherį ir Alonso tuo metu skyrė 5,506 sek. Barichello techninėje juostoje užtruko 8,4 sek.

Pirmas į avariją pateko Albersas

Važiuodamas 20-ąjį ratą avariją patyrė Christianas Albersas ("MF1 Racing") - stabdymo zonoje oro dinaminės jėgos tiesiog nuplėšė užpakalinį ratą su ašimi. Tai buvo pirmas iš trasos pasitraukęs lenktynininkas.

M.Schumacheris, likus 32 ratams iki finišo, prieš Alonso pirmavo 5,669 sek. Raikkonenas tame rate sustojo techninėje juostoje - 8,7 sek., Barichello - 8,4 sek., Speedas - 6,5 sek., Sato - 7,7 sek.

Likus 28 ratams priekyje važiavo M.Schumacheris, Alonso (juos skyrė 5,227 sek.), Massa, Trulli, R.Schumacheris, Fisichella, Buttonas, Raikkonenas. Kitame rate M.Schumacherio ir Alonso laiko skirtumas nuolat kito ir buvo 4,576, 3,873, 4,128 sek.. Likus 25 ratams šis skirtumas buvo 4,269 sek., likus 22 ratams - 5,487 sek.

Likus 24 ratams į techninę juostą įvažiavo abu "Toyota" lenktynininkai: Trulli (9,3), R.Schumacheris (8,8). Likus 20 ratų iki

finišo šiuos lenktynininkus skyrė 0,576 sek., likus 19 ratų - 0,422 sek. Fisichella techninėje juostoje užtruko 8,8 sek. Tuo metu priekyje važiavo M.Schumacheris, Alonso, Massa, Buttonas, Raikkonenas, Fisichella, Trulli.

Sugedo M.Schumacherio bolidas

Likus 18 ratų iki lenktynių pabaigos į techninės priežiūros juostą pasuko Alonso (7,2 sek.), Massa (7,9 sek.). Dar po vieno rato, likus 17 ratų, į šią juostą įvažiavo M.Schumacheris (7,4 sek.). Į trasą jis grįžo pirmas. Paskui vokietį važiavo Alonso, Buttonas, Massa. Tačiau nenuvažiavus nė kilometro nuo techninės juostos iš M.Schumacherio automobilio pasirodė dūmelis, netrukus pliūptelėjo dūmų kamuoliai, mašina ėmė mažinti greitį. Lenktynininkas iš karto suprato, kad šioje situacijoje jo pastangos bus bevaisės - mašina išriedėjo į žolę ir sustojo. M.Schumacheris iš lėto išlipo iš bolido. Pergalė, kuri buvo taip arti ir atrodė neabejotina, iš karto nuplaukė su besiplaikstančiu vėjyje užgesusio variklio dūmeliu.

Šis įvykis, likus 17 ratų iki finišo, sumaišė ne vien šio etapo baigtį, kuri jau buvo aiški. Iš šio etapo rezultato dar nebūtų nustatytas šių metų čempionas. Vis tiek jo likimą būtų lėmęs paskutinis etapas Brazilijoje. Tačiau šis M.Schumacherio pralaimėjimas iškėlė sunkiai įgyvendinamą uždavinį - Brazilijoje turi nugalėti M.Schumacheris, o Alonso lenktynių turi nebaigti. Tai sunkiai įsivaizduojama. Tokią situaciją gali išprovokuoti tik dažnokai (panašiose situacijose) pasitaikantis Michaelio nesportinis elgesys, pasitelktos juodosios technologijos per antrąjį komandos narį, agresyvūs psichologiniai demaršai ir kiti metodai, kurių tokiais atvejais griebiamasi. Todėl jau pasirengimas Brazilijos etapui ir lemtingasis lenktynių savaitgalis pritrauks dėmesį net tų, kurie šiuo sportu gal ir ne itin domisi.

Lenktynių nebaigė penki lenktynininkai

O lenktynės Suzukos trasoje, ir pasitraukus M.Schumacheriui, vyko toliau. Pirmavo Alonso, Massa, Raikkonenas, Buttonas (pastarąjį ir Alonso skyrė 8,038 sek.). Likus 15 ratų Buttoną aplenkė

Fisichella. Šeštas važiavo Trulli, 7-as - R.Schumacheris, 8-as - Heidfeldas, 9-as - Kubica, 10-as - de la Rossa. Nepasisekė Webberiui - nulūžus priekinio rato ašiai teko pasitraukti iš lenktynių. Prieš tai jau buvo pasitraukęs Davidas Coulthardas. Taip lenktynių Japonijoje nebaigė 5 automobiliai, finišavo 17 mašinų (iš 22).

Likus 12 ratų iki finišo techninėje juostoje sustojo de la Rossa (6,6 sek.), Raikkonenas (5,7 sek.), Barichello (6,7 sek.). Raikkonenas į trasą grįžo 5-as, paskui jį važiavo Trulli, R.Schumacheris.

Likus 8 ratams Alonso ir Massą skyrė 12,172 sek. Dėl 8-osios vietos kovojo vienos komandos ("BMW Sauber") lenktynininkai - Heidfeldas ir Kubica. Atrodė, kad jie dėl tos vietos nesivaržys. Tačiau iš techninio centro pasigirdo inžinieriaus balsas: "Kubica, varyk ir aplenk!" Šios užduoties, kuri būtų pagyvinusi lenktynių pabaigą, Kubica jau nespėjo įvykdyti. Kaip ir Massa, kuris dar galėjo paaitrinti gyvenimą lyderiui Alonso, bet to nepadarė. Gal saugojo mašiną, kad pasiektų finišą, nes komandai reikalingas kiekvienas taškas. Po šių lenktynių "Renasult" surinko 195 taškus, "Ferrari" - 186.

Lenktynininkai finišavo tokia tvarka: Alonso, Massa, Fisichella, Buttonas, Raikkonenas, Trulli, R.Schumacheris, Heidfeldas, Kubica, Nico Rosbergas, de la Rossa, Barichello, Doornbos, Vitantonio Liuzzi, Takuma Sato, Monteiro, Yamomoto.

Dabar "Formulės-1" keliai veda į Braziliją.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"