TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Per prabangą – į technologines aukštumas

2014 05 19 6:00
AMG padalinio pasididžiavimas – net 751 AG išvystantis, keturiais ratais varomas elektrinis automobilis. Gamintojo nuotraukos

Nuo XX a. pirmos pusės Europos keliuose domintuojantys Vokietijos automobilių gamintojai savo galios ir pelno šaltinį regi ne tik populiariausių, masėms skirtų modelių gamyboje.

Šiandien, kai išskirtinumas tampa svarbesnis nei bet kada anksčiau, didžiuosius koncernus į priekį smarkiai trūkteli smulkesni jiems priklausantys premium klasės automobilius kuriantys padaliniai.

Nesibaigianti trejetuko kova

Šios gamintojų divizijos gauna ir didžiausią gabalą moksliniams tyrimams ir vystymui skiriamo pyrago. Žinant kad „Volkswagen“ koncernas ne vienus metus iš eilės yra didžiausias privatus investuotojas į inovacijas pasaulyje – pernai tam išleido 8,3 mlrd. eurų (28,6 mlrd. litų) – premium segmento automobilių išskirtinumą galime išvysti visai kitoje šviesoje.

Mūšis tarp VW, BMW ir MB trijulės dėl inovatyviausio gamintojo titulo tęsiasi ne vieną dešimtmetį. Peripetijų niekaip nepavyktų sutalpinti vien į noro didinti pardavimus rėmus. Pagrindinė automobilių pramonės evoliucijos priežastis yra yra būtent tai, kad vokiečiai, nuolat konkuruodami tarpusavyje ir bandydami inžineriniais užmojais perspjauti varžovus, į priekį varo ir visą keturių ratų pasaulį.

Pagrindinis prizas, kurį pavyksta nuskinti naujausias technologijas kuriantiems, įspūdingas arklio jėgų kaimenes po kapotu sutalpinantiems ir žaibišką akseleraciją įvaldantiems premium klasės automobilių padaliniams – nedidelė, bet labai įtakinga pirkėjų grupė, naujausius šedevrus dosniai įvertinanti dėmesiu ir pinigais.

Pernai BMW M, „Audi RS“ ir „Mercedes AMG“ naujų modelių globaliai pardavė apie 70 tūkst. vienetų. Dar geresnių rezultatų, įsivažiavus pasaulio ekonomikai, tikimasi šiemet. Vidutiniškai vienas pirkėjas už aukštesnės klasės naują automobilį pakloja nuo 100 iki 150 tūkst. eurų (nuo 345 iki 518 tūkst. litų).

„Audi Sport Quattro“ pasipuošė lazeriniais žibintais.

Dėmesys anglies pluoštui

Premium klasės automobilius kuriančios inžinierių divizijos palaiko glaudžius ryšius su gamintojo lenktynių padaliniais, ruošiančiais bolidus „Formulei-1“, Pasaulio ralio čempionatui, kitoms svarbiausioms varžyboms. Pavyzdžiui, BMW M startavo, kaip atskiras inžinerinis projektas šio Bavarijos gamintojo motosporto padalinyje.

Intensyvios lenktynės stumia gamintojus sparčiai vystyti naujausias elektronikos technologijas, gamyboje pritaikyti inovatyvias medžiagas, kaip anglies pluoštas, tobulinti variklių efektyvumą. Vėliau M, RS ar AMG naujovės palaipsniui nukeliauja ir į pigesnius BMW, „Audi“, „Mercedes“ modelius.

„BMW buvo, yra ir bus sportiškas automobilių gamintojas, o M klasė – to sportiškumo etalonas. Pagrindinis ilgalaikis tikslas, vystant M projektą, yra su kiekviena nauja karta sumažinti kuro suvartojimą ir anglies dioksido išmetimą iki 30 procentų. Taip pat mes stengiamės sumažinti automobilių svorį ir kaskart su nauju modeliu įvesti į rinką nuo vienos iki trijų technologinių naujovių“, - strategiją paaiškino BMW M padalinio prezidentas Friedrichas Nitschke.

Anglies kompozito technologija, kurios žaibišką populiarėjimą pristabdo tik vis dar labai brangi, bet sparčiai pinganti, šio pluošto gamyba, M modeliuose dalimis pritaikoma jau visą dešimtmetį. Tobulinant technologiją, pernai buvo priimtas svarus sprendimas. Naujajame i3 elektromobilyje anglies kompozitas naudojamas nebe kelioms dalims – iš jo pagamintas praktiškai ištisas kėbulas.

Šoka geidulingą viliotinį

47-erių metų sukaktį šiemet minintis „Mercedes“ AMG padalinys yra seniausias tarp tėvynaninių konkurentų. Tiesa, „Mercedes“ oficialiai AMG kontrolinį akcijų paketą valdo nuo 1999-ųjų.

„Suliekite „Mercedes“ trikampę žvaigždę su trijų raidžių AMG kombinacija ir prieš save išvysite mašiną, kurios trokšta kiekvienas automobilių gerbėjas“, - kuklumu nesidangsto AMG padalinio vykdantysis direktorius Ola Kaellenius. – „Mūsų tikslas yra vienintelis ir paprastas – norime būti geidžiamiausiu premium klasės automobilių gamintoju pasaulyje“.

AMG, kurios modeliai dabar sudaro apie 2 proc. bendrų pasaulinių „Mercedes-Benz“ koncerno pardavimų, planuoja augti. Prieš dejus metus, minėdama 45-ąjį gimtadienį, AMG komanda išsikėlė ambicingus tikslus. Jie ketina 2017-aisiais parduoti 30 tūkst. AMG automobilių, kai pernai buvo nupirkta 20 tūkstančių. Norėdami įgyvendinti šį tikslą, AMG ketina per trejus metus savo 22-ųjų siūlomų modelių gamą išplėsti iki trisdešimties.

„Norime būti premium segmento varomoji jėga. Siekiame būti pačiais svarbiausiais inovatoriais. To iš mūsų tikisi ir visas MB koncernas, kurio technologinė galia yra neatsiejama nuo mūsų padalinio įgyvendintų sprendimų“, - pažymėjo O.Kaellenius.

„BMW X6 M Perdormance“ ristūnas iki 100 km/h įsibėgėja greičiau nei per 5 sekundes.

Iš Europos – į pasaulį

Prieš trisdešimt metų įkurtas „Audi Quattro“ padalinys yra gerai žinomas Europos pirkėjams, bet nelabai ryškus pasauliniame kontekste. Todėl „Audi“ rinkodaros specialistai neretai „Quattro“ iš modelio pavadinimo skraidina palikdami tik RS (rally sport). Į Europos vairuotojus tris dešimtmečius susikoncentravęs „Quattro“ padalinys tik prieš trejus metus žengė į JAV ir Kinijos rinkas.

„Tai šiuo metu yra didžiausias mūsų iššūkis. Naujasis RS7 modelis, skirtingai nei jo pirmtakai, pirmąkart buvo kuriamas ne vien europiečiams, bet ir Amerikos bei Kinijos automanams“, - paaiškino „Quattro“ padalinio vadovas Franciscus van Meelas.

Didžioji dauguma globaliai parduodamų M, AMG ir RS modelių yra varomi benzininiais agregatais, tačiau BMW siūlo ir premium klasės dyzelinių variantų. O „Mercedes“ sukūrė visais keturiais ratais varomą elektrinį superautomobilį, kuris puikuojasi 751 AG ir maksimaliui 1001 Nm sukimo momentu.

BMW tuo tarpu pateikė pirkėjų teismui naujus M550d sedaną ir universalą bei X5 ir X6 visureigius. Pastarųjų galingiausios versijos yra aprūpintos trijų litrų darbinio tūrio, šešių cilindrų varikliais su trimis turbinomis. Tokia žvėriška jėga leidžia naujuosius X5 ir X6 iki 100 km/h skraidinti greičiau nei per 5 sekundes.

Puoselėja benzininius agregatus

Aštuonių arba dvylikos cilindrų dyzeliniai varikliai konstrukcijoms buvo persunkūs. Pasak BMW atstovų, šešių cilindrų tri-turbo variklis yra optimaliausias sprendimas, leidęs kartu sumažinti bendrą automobilio masę.

„Iš pradžių norėjome šiais varikliais aprūpintus visureigius priskirti prie M klasės, bet galiausiai priėmėme sprendimą juos papildomai žymėti, kaip „M Performance“ modelius. Jie skirti tiems pirkėjams, kurio nori techniškai nepriekaištingo dyzelinio variklio ir keturių varomųjų ratų derinio“, - teigė F. van Meelas.

AMG, anksčiau siūliusi modelius ir su dyzelinėmis jėgainėmis, to atsisakė. „Nesame nusistatę prieš dyzelinius variklius, tačiau esame kategoriški vairavimo potyrio klausimu. Dyzeliniai varikliai pridėtų papildomo svorio į automobilio priekį ir tai pakenktų automobilio dinamiškumui“, - įsitikinęs O.Kaelleniusas.

„Audi“ bosai irgi įsitikinę, kad „Quattro“ klasei dyzeliniai varikliai yra nereikalingi. Pagrindinė to priežastis BMW „M Performace“ linijai rimtą konkurenciją sudaro dyzeliniai „Audi S“, kuri nėra „Quattro“ padalinio dalis, modeliai.

Akivaizdu, kad Vokietijos yra rimtai nusiteikusi auginti savo prestižinių modelių pasiūlą. Rinkos analitikai, atsižvelgdami į augančią prabangos paklausą pasaulyje, teigiamai vertina šiuos užmojus. Pasak jų, tokie modeliai yra labiausiai geidžiami jaunesnės amžiaus grupės – iki 40-ies metų amžiaus, dinamiškų ir išsiskirti kelyje mėgstančių, vadovaujančias pareigas užimančių asmenų, kurie kelia ne tik labai aukštus reikalavimus sau, bet ir savo automobiliui. Belieka rasti optimaliausią kelią į jų širdis ir kišenes.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"