TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Perkaito variklis. Ką daryti?

Neretai, ypač spūstyse, matome pakeltus automobilių gaubtus, garuojantį ir purkščiantį lyg geizeris variklį.

Apie šią problemą jau rašėme, ir ji išties aktuali vairuotojams, ypač pradedantiesiems. O tokių mūsų keliuose bei gatvėse tikrai daug.

"Užvirė"

Variklio perkaitimas - ne tik nemaloni, bet ir grėsminga situacija. Ji gali juntamai paploninti vairuotojo piniginę, nes po tokio perkaitimo dažniausiai būna pažeidžiamos svarbios variklio detalės.

Kaip išvengti tokio nemalonumo ir ką daryti, jeigu temperatūros daviklio rodyklė įslinko į raudonai pažymėtą zoną?

Atsakymas į pirmą klausimą labai paprastas: tinkamai sutvarkytas ir paruoštas automobilis netgi vasarą per didžiausius karščius ir grūstis "neužvirs". Taigi čia patarimas vienas - reikia, kad automobilis būtų techniškai tvarkingas. Dėl to būtina laiku keisti aušinimo skystį, plauti aušinimo sistemą ir stebėti, ar tvarkingai veikia termostatas, davikliai, siurblys ir kiti prietaisai.

Tačiau jeigu perkaitimo išvengti nepavyko ir temperatūros daviklio rodyklė nuslinko prie pavojingosios zonos arba prietaisų skydelyje pradėjo mirksėti temperatūros lemputė, nepanikuokite.

Pirmiausia įjunkite šildymo krosnelę - kadangi tai ne kas kita kaip papildomas radiatorius, pro kurį išeina didelis šilumos kiekis. Po to įjunkite avarinę signalizaciją ir glauskitės šalikelėje. Jeigu iš po gaubto dar nesiveržia garai, variklio neišjunkite, - kol jis veikia, tikėtina, kad aušinimo skystis, jeigu tik dirba siurbliukas, sistemoje tebecirkuliuoja. Vos tik variklis sustabdomas, skysčio cirkuliacija sustoja. Pačiose karščiausiose vietose jis užverda ir variklis gali netgi "užkalti".

Pagalba

Jeigu negelbėja visu pajėgumu kaitinanti krosnelė ir šaltas oras už lango, temperatūra toliau grėsmingai kyla, vadinasi, problema rimtesnė, - būtina išjungti variklį. Tačiau jokiu būdu neleiskite jam pačiam aušti: pasukite variklį starteriu. Tokiu būdu jūs tarytum pravėdinsite variklį ir bent šiek tiek ataušinsite labiausiai įkaitusius jo mazgus. Arba pastumkite automobilį nors kelis metrus.

Tik jokiu būdu į neatvėsusią sistemą nepilkite šalto aušinimo skysčio. Tai pats greičiausias būdas "suskaldyti" bloko galvutę. Netgi tvirčiausią granitą pakanka sykį gerai įkaitinti, po to jį užlieti šaltu vandeniu... Analogija akivaizdi.

Taigi leiskite varikliui ataušti, o tuomet pamėginkite išsiaiškinti, kodėl variklis perkaito.

Priežastys

Priežasčių gali būti daug. Galbūt sugedo termostatas, trūko ventiliatoriaus dirželis. O gal dėl blogo kontakto "sustreikavo" temperatūros daviklis?

Jeigu priežastį galima pašalinti iškart - pasisekė. Antraip namo teks grįžti visuomeniniu transportu ar kitiems padedant.

Vis dėlto net jeigu gedimą pavyko lengvai pašalinti ir variklį buvo lengva paleisti, verta atminti, kad maždaug devyniasdešimčia atvejų iš šimto, o gal ir daugiau, panašūs gedimai be pasekmių nesibaigia: variklio detalės, nors nežymiai, bet deformuojamos, galimi bloko tarpinės pažeidimai ir panašiai. Tuomet geriausia kreiptis į specialistus, kurie profilaktiškai patikrintų variklį. Tas malonumas ne pats pigiausias, tačiau nepalyginamai pigesnis nei vėlesnis variklio kapitalinis remontas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"