TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Pernai pasaulį pribloškė gamintojai iš Suomijos

2015 04 08 6:00
Baltijos pajūryje įsikūrusiame Suomijos Ūsikaupunkio mieste pernai buvo surinkta 45 tūkst. A klasės "Mercedes-Benz".   LŽ archyvo nuotrauka

Pasaulio automobilių gamintojų asociacijos (OICA) duomenimis, 2014-aisiais planetoje buvo pagaminta 89 747 430 naujų lengvųjų automobilių, arba 2,6 proc. daugiau negu užpernai (87 507 027). Įdomu, kad labiausiai, net 484 proc., naujų mašinų gamyba padidėjo Suomijoje.

2014-aisiais, kaip skelbia OICA, daugiausia naujų lengvųjų automobilių (47 322 100) nuo konvejerių nuriedėjo Azijos ir Okeanijos valstybėse. Pernai čia, palyginti su 2013 metais, buvo fiksuotas 3,4 proc. gamybos augimas (užpernai Azijos ir Okeanijos gamyklos pagamino 45 816 600 mašinų). Tačiau labiausiai naujų automobilių gamyba, palyginti su 2013-aisiais, šoktelėjo Afrikoje (+11,3 proc.). Tiesa, per 2014-uosius juodajame žemyne nuo konvejerių nuriedėjo vos 706 348 mašinos – daugiau jų surinko net Slovakija (993 tūkst.).

Rusijos draugai - duobėje

OICA skelbia, kad pernai didžiausi nevykėliai buvo Pietų Amerikos naujų automobilių gamintojai. Iš viso šiame žemyne buvo surinktos 3 864 628 lengvosios transporto priemonės, arba net 16,5 proc. mažiau negu 2013-aisiais (4 630 172). Labiausiai nesisekė kraštutinių raudonųjų valdomai Venesuelai (šioje šalyje nuo konvejerių nuriedėjo tik 19 759 lengvieji automobiliai). Čia naujų mašinų gamyba susitraukė labiausiai pasaulyje – 72,5 procento. Niekam ne paslaptis, kad ši diktatoriška Pietų Amerikos valstybė yra viena didžiausių vis labiau į diktatūros pelkę brendančios Rusijos draugių.

Sutapimas ar ne, tačiau naujų lengvųjų automobilių gamyba mažėjo ir kitose šio žemyno valstybėse, kurios šliejasi prie rusų. Brazilijoje 2013 metais buvo pagaminta 3 146 118 mašinų, pernai ši šalis jau skaičiavo 15,3 proc., o Argentina – 22 proc. nuosmukį.

Kaip nurodoma OICA ataskaitoje, po Azijos ir Okeanijos 2014 metais daugiausia naujų lengvųjų automobilių surinkta Šiaurės Amerikoje (21 284 523, arba 0,7 proc. daugiau nei 2013-aisiais). Trečiąją vietą užėmė Europos Sąjunga (16 976 883, +4,5 proc.). Naujų automobilių gamybos rezultatus Azerbaidžane, Baltarusijoje, Kazachstane, Ukrainoje, Uzbekistane, Serbijoje, Turkijoje ir Rusijoje OICA skaičiuoja atskirai nuo ES. Šiose valstybėse praėjusiais metais nuo konvejerių nuriedėjo 2 235 131 naujas automobilis, arba net 12,6 proc. mažiau negu 2013-aisiais. Pernai daugiausia mašinų šiame regione pagamino rusai (1 886 646), tačiau skaičiuojant vienetais gamyba Rusijoje labiausiai ir krito. 2014-aisiais čia nuo konvejerių nuriedėjo 297 620 automobilių mažiau nei užpernai (tada rusai surinko 2 184 266 naujas mašinas).

Regioną iš duobės traukė tik Turkijos naujų transporto priemonių gamybos rezultatai. Šioje valstybėje 2014 metais buvo pagaminti 1 125 534 lengvieji automobiliai, arba 4 proc. daugiau negu užpernai (1 125 534).

Suomijos fenomenas

Iš valstybių pernai daugiausia lengvųjų automobilių, OICA duomenimis, pagamino Kinija – 23 722 890, arba 7,3 proc. daugiau nei 2013-aisiais (22 116 825). Be to, tai – 4,4 proc. daugiau negu pernai jų nupirko patys kinai (19 700 569).

Antrojoje vietoje tarp didžiausių gamintojų pernai buvo Japonija (9 774 558, +1,5 proc.), trečiojoje – Jungtinės Amerikos Valstijos (11 660 699, +5,4 proc.), ketvirtojoje – Vokietija (5 907 548, +3,3 proc.), penktojoje – Pietų Korėja (4 524 932, +0,1 proc.).

2014-aisiais didžiausią, net 484,6 proc., augimą lengvųjų automobilių gamybos srityje fiksavo Suomija. Šis faktas - naujiena daugeliui, taip pat ir tikriems rinkos žinovams. Nuo kada suomiai tapo vienais dinamiškiausių pasaulyje mašinų gamintojų?

Pasirodo, Suomijos miestelyje sunkiai lietuviams ištariamu pavadinimu Ūsikaupunkis vietos kompanija „Valmet Auto“ jau seniai gamina prabangios klasės automobilius („Porsche“, „Lamborghini“), kabrioletus (BMW, „Mini“, „Renault“) ir elektromobilius („Think“). Didelis pakilimas Suomijoje jaučiamas nuo 2012-ųjų, kai vokiečių „Daimler“ sudarė sutartį su „Valmet Auto“ dėl kompaktinių A klasės automobilių „Mercedes-Benz“ gamybos. Suomiai iki 2016-ųjų įsipareigojo nuo konvejerių nuridenti 100 tūkst. mersedesų. Jau pernai jų surinko 45 tūkstančius.

Rusijos agresija skaudžiai smogė Ukrainai. 2014-aisiais ši šalis, kaip rodo OICA pateikiami duomenys, pagal naujų lengvųjų automobilių gamybos nuosmukį (-43 proc.) buvo antra pasaulyje.

Šalys, kuriose naujų lengvųjų automobilių gamyba 2014 m. išaugo daugiausia pasaulyje

VietaŠalisPagaminta automobilių (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.Suomija45 035 (7703)**+484,6
2.Iranas1 090 846 (743 647)+46,7
3.Marokas231 986 (167452)+38,5
4.Slovėnija118 591 (93 734)+26,5
4.Filipinai60 220 (52 260)+15,2

* Palyginti su 2013 metais.

** Gamybos rezultatas 2013 metais.

Šaltinis: OICA

Šalys, kuriose naujų lengvųjų automobilių gamyba 2014 m. smuko labiausiai pasaulyje

VietaŠalisPagaminta automobilių (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.Venesuela19 759 (71 753)-72,5**
2.Ukraina28 751 (50 449)-43
3.Egiptas27 020 (39 050)-30,8
4.Tailandas1 880 007 (2 457 057)-23,5
5.Australija180 311 (215 926)-16,5

* Palyginti su 2013 metais.

** Gamybos rezultatas 2013 metais.

Šaltinis: OICA

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"