TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Pernai vežėjai uždirbo mažiau pelno

2014 05 27 17:00
Vakarų Europoje lietuvių vežėjų pelną mašina rumunai ir bulgarai, sutinkantys krovinius vežti pačiais mažiausiais tarifais.  LŽ archyvo nuotrauka

Nepaisant komplikacijų rytų rinkose, o taip pat kritusių gabenimo įkainių Lietuvos vežėjai augina pajamas ir aktyviai investuoja. Nors negerų ženklų vis daugėja, transportininkai siekia diversifikuoti rinkas. Tokias tendencijas pažymi įmonių nemokumo riziką vertinančios UAB "Creditreform Lietuva" analitikai, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos "Linava" užsakymu atlikę šio sektoriaus tyrimą.

"Pastarųjų mėnesių sankcijas, kurias Rusijos tarnybos taikė mūsų šalies mėsininkams ir pienininkams, savo kailiu patyrė ir patiria transportininkai, - sakė tyrimo rezultatus pristačiusi bendrovės"Creditreform Lietuva" verslo analitikė Alina Rauktytė. - Lyg to būtų negana, aštrėjanti konkurencija aptirpdė vežimo paslaugų kainas, kurios mažėjo visus 2013-uosius, lyginant su ankstesniais metais. Tačiau transportininkų statistinės pajamos toliau išlaikė augimo tendenciją, nors šis augimas vis sunkiau pasiekiamas. Pavyzdžiui, jei pirmąjį 2013 m. ketvirtį jis siekė per 17 proc., tai per spalį-gruodį susitraukė iki kiek mažiau nei 13 proc. Transporto ir saugojimo sektoriaus įmonių pardavimo pajamos tolygiai didėjo ir 2013 metais siekė 23,9 mlrd. litų (2012 m. - 21 mlrd. litų), įmonės sugebėjo išlikti pelningos."

"Grynasis mūsų narių pelningumas pernai mažėjo ir nukrito beveik iki 2010 metų lygio. Jis tesiekia 2,87 proc.", - pokyčius vežėjų versle pristatė Algimantas Kondrusevčius, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos "Linava" prezidentas.

Pasak jo, vežėjai imasi aktyvių veiksmų ieškodami išeities. Vienas jų - verslo ir rinkų diversifikacija. "Negailime jėgų šiam darbui. Dalyvaujame įvairiose verslo misijose ir daugybėje renginių Europos ir Azijos šalyse. Dairomės į Kinijos, Maroko, Uzbekistano, Azerbaidžano rinkas", - teigė A. Kondrusevičius.

Analitikai vežėjų perspektyvas vertina palankiai ir dėl sunkumų Rytuose susidariusios nepalankios situacijos nedramatizuoja. "Sėkmingą Lietuvos transporto įmonių veiklą didele dalimi nulėmė transportininkų sugebėjimai eksportuoti savo paslaugas. Lyginant su 2008 m., tranzitinių vežimų tonažas išaugo net 68,3 proc., o krovinių apyvarta viršijo prieškrizinį lygį 38,6 proc., - pažymėjo A. Rauktytė, - Rekordinė samdomo kelių transporto krovinių ketvirtinė apyvarta buvo pasiekta 2013 m. I-II ketvirčiais, ji išaugo 21 proc. ir 15 proc. lyginant su 2012m. I-II ketvirčiais atitinkamai."

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"