TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Pėstieji gatvių fronto linijose

2011 10 26 11:01

Nelygioje žmogaus ir automobilio akistatoje visada pralošia gležnas, tik drabužiais, o ne metalu apsaugotas kūnas. Nelaimių Lietuvos keliuose įvyksta vis mažiau, bet pėsčiųjų aukų daugėja.

Bendra padėtis šalies keliuose šiek tiek pagerėjo - šįmet per pirmuosius devynis metų mėnesius sumažėjo ir eismo įvykių, ir per juos žuvusių ar sužalotų žmonių. Tačiau pėsčiųjų aukų kreivė kyla aukštyn. Per devynis šių metų mėnesius šalyje įvyko 2363 eismo įvykiai, per juos žuvo 208 žmonės ir dar 2882 buvo sužaloti. Net 707 įvykiai - smūgis į pėsčiąjį, kartais net ne į vieną. 164 iš šių nelaimių įvyko tamsiu paros metu. Neapsaugoti automobilio kėbulo, trapūs žmonių kūnai turi mažiau galimybių atlaikyti smūgio jėgą. 65 pėstiesiems smūgiai buvo lemtingi, net 30 iš jų - tamsiu paros metu.

Tamsūs, nematomi, neatsargūs

Lietuvos kelių policijos tarnybos administracinės veiklos skyriaus viršininkas Dainius Šalomskas patvirtino, kad pėsčiųjų aukų kol kas nemažėja, jie vis dar sudaro apie trečdalį visų, nukentėjusių eismo nelaimėse. Tačiau kaltininkų nereikia toli ieškoti - pasak pareigūno, daugiausia nelaimių, ypač naktį, prisišaukia patys pėstieji. Tamsiai apsirengusios, atšvaitų neseginčios figūros vairuotojų pastebimos tik visiškai priartėjus, kai išvengti susidūrimo tampa nebeįmanoma.

Įvykus tokiai nelaimei, smerkiantys aplinkinių žvilgsniai pirmiausia sminga į vairuotoją - neva jis nežiūri, kur važiuoja. Bet D.Šalomskas sutiko, kad tendencija dėl visų avarijų kaltinti vairuotojus po truputį grimzta į praeitį. "Šalyje daug vairuotojų, jų yra ir tarp pačių pėsčiųjų. Žmonės žino, kokie sunkiai pastebimi jie gali būti", - tvirtino jis.

Pašnekovas prisiminė ir praėjusią savaitę plačiai nuskambėjusį įvykį, kai generalinis prokuroras Darius Valys partrenkė per perėją ėjusią moterį. Ji atsipirko sumušimais, o avarijos kaltininkas po įvykio paskelbė ketinantis palikti postą, nors tokiam žingsniui nepastūmėjo nė didesni skandalai. "Nuo tokių įvykių nė vienas nesame apsaugotas. Iki susidūrimo - tik akimirka, ir tai gali bet kada įvykti", - tvirtino D.Šalomskas.

Paprastos priemonės

Dėl didėjančio pačių gyventojų sąmoningumo vis mažiau tragiškų nelaimių įvyksta miestuose, bet užmiestyje kyla daugybė problemų dėl nedrausmingų pėsčiųjų. "Būtų šaunu, kad jie šviesiau rengtųsi, turėtų atšvaitą ar žibintuvėlį ir atsargiau vaikščiotų", - paprastus patarimus vardijo D.Šalomskas.

Pašnekovas patvirtino, kad šįmet vėl griebiamasi tradicinių prevencijos priemonių - policininkai patruliuodami daugiau dėmesio skiria pėstiesiems stebėti, rengia susitikimus mokyklose, darželiuose, greta bažnyčių, kur aiškina apie saugaus eismo principus ir dalija atšvaitus. "Metai dar nesibaigė, tikimės, kad viskas bus gerai", - vylėsi jis.

Labiau pėsčiųjų saugumu galėtų pasirūpinti ir valstybė. Pašnekovas atkreipė dėmesį, kad daugelyje Vakarų Europos šalių, taip pat ir Skandinavijoje, pėstieji nuo kelio važiuojamosios dalies izoliuoti atitvarais. Tačiau Lietuvoje ne visur įmanoma juos įrengti dėl nuolatinio pinigų trūkumo ir pakelėmis besidriekiančių privačių teritorijų.

Labiau saugo automobilius

Lietuvos automobilių kelių direkcijos Eismo saugumo skyriaus vyriausiasis specialistas Rimantas Misevičius patvirtino, kad ir Lietuvoje pėsčiuosius mėginama saugoti specialiomis tvorelėmis, bet jų kasmet apskrityse nutiesiama tik po kelis šimtus metrų. Šios tvorelės dažniausiai tveriamos miestuose, greta šaligatvių, kad žmonės netikėtai neišbėgtų į gatvę. Tik retkarčiais jų galima išvysti užmiestyje, bet ir čia tvorelės skirtos tik pačių pėsčiųjų saugumui, kad šie neįkristų į kokį griovį. Įsibėgėjusio automobilio pėsčiųjų tvorelė nesulaiko.

Metaliniai kelių atitvarai skirti automobiliams sulaikyti. Jų kasmet nutiesiama gerokai daugiau - ruožai skaičiuojami nebe metrais, bet kilometrais. Už šių atitvarų saugiau jaustis gali ir pėstieji, bet tuomet jiems reikia labai atidžiai žiūrėti, kur stato kojas. Kadangi atitvarai labiau skirti automobiliams sulaikyti ir taip apsaugoti transporto priemonėse esančius žmones, už atitvarų driekiasi tik siauras kelkraščio lopinėlis, nepritaikytas pasivaikščiojimams.

Girtuokliai ir vaikai

Tačiau aptverti visus rajoninius ir krašto kelius kainuotų neapsakomai daug, pavyzdžiui, vienas pėsčiųjų tiltas per magistralę kainuoja apie 1,5-2 mln. litų. Vienas pigesnių būdų užtikrinti pėsčiųjų saugumą - iškilios perėjos. Tai suformuotas ištisas pakilimas, prieš kurį vairuotojas privalo pristabdyti, o per jį einantys žmonės "paūgėja" apie 10 cm ir tampa geriau matomi.

R.Misevičius sutiko, kad kelių infrastruktūrą šalyje būtų galima gerokai patobulinti, o šie tobulinimai neturi ribų. "Infrastruktūra niekada nebus iki galo užbaigta, nes didėja eismo srautai, mokyklos vienur uždaromos, kitur atidaromos", - tvirtino jis.

R.Misevičius taip pat neslėpė, kad prasčiausia padėtis provincijoje. Čia koją kiša ne tik neatidumas, bet ir alkoholis. Apsvaigusių nuo alkoholio pėsčiųjų nesulaiko nė atitvarai, jiems patogiau žingsniuoti asfaltuota važiuojamąja dalimi, o kartais nepasiekę savo tikslo jie užmiega tiesiog viduryje kelio. "Dažniausiai žūsta tie, kurie, kaip įprasta, naktį vaikšto be atšvaitų. Jeigu nelaimė atsitinka netoli gyvenvietės, paprastai paaiškėja, kad netoliese veikia kavinė", - pasakojo jis.

Dar viena atskira rizikos grupė - vaikai. Mažieji keliuose labiau išsiblaškę, užsisvajoję ir tiesiog dėl savo ūgio sunkiau pastebimi. Be to, R.Misevičius atkreipė dėmesį, kad jie nelinkę nešioti išdalytų atšvaitų. "Visi vaikai juos turi, bet gal žaidžia su jais ar namie pakabina. Anksčiau mokyklose kaklaraiščius tikrindavo, dabar galėtų tikrinti, ar visi vaikai prisisegę atšvaitus", - juokavo jis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"