TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Picų automobilis lietuvių nedomina

2012 12 19 6:05
Oresto Gurevičiaus nuotrauka/Lietuvos picų išvežiotojai patenkinti ir įprastais automobiliais.

Amerikos konstruktoriai vietos picerijų tinklo "Domino's Pizza" užsakymu kuria picoms vežioti skirtus automobilius.

Užsakovų tvirtinimu, specializuota mašina picų išvežiotojams reikalinga lygiai taip pat, kaip ugniagesiams gaisrui gesinti skirtas automobilis ar medikams - greitoji. Tačiau Lietuvos picerijų amerikiečių naujovė nežavi.

Užatlantėje "Domino's Pizza" garsėja pačiais neįprasčiausiais projektais, kurių tikslas - padidinti picerijų tinklo populiarumą. Jo konkurentai vienu tokių sumanymų vadina ir rugpjūčio viduryje paskelbtą konkursą "Ultimate Delivery Vehicle" (UDV), o paprasčiau - picas galutiniam vartotojui išvežioti skirtą automobilį - sukurti. Šįkart, skirtingai negu kitais atvejais, tinklo "Domino's Pizza" projektas sudomino visą pasaulį. Mat per krizę pigaus maisto, kuriam priskiriamos ir picos, restoranai sparčiai plečiasi, tad jiems reikalingi pigūs, patvarūs ir efektyvūs automobiliai.

Ir šildys, ir šaldys

Spalio viduryje pasibaigusio konkurso nugalėtoja tapo Amerikos dizaino kompanija "Local Motors". Jai teko nelengvas uždavinys - vienoje mažoje mašinoje įkūnyti visus reikalavimus, kurių pageidauja užsakovas "Domino's Pizza".

Tų reikalavimų galbūt ir nėra daug, tačiau kai kurie jų gana sunkiai įgyvendinami. Pirmiausia, picų išvežiotojams skirta mašina nebus labai maža. Automobilio salono užpakalinėje dalyje turi būti įrengta atskira dėtuvė, kurioje tilptų ne mažiau kaip 20 picų. Kadangi šie kepiniai būna paties įvairiausio dydžio, konstruktoriai privalo įmontuoti į dėtuvę ir atitinkamus ištraukiamus padėklus. Ant vieno jų turėtų tilpti pati didžiausia restorane "Domino's Pizza" gaminama pica.

Reikalaujama, kad picas dėtuvėje šildytų speciali krosnelė. Esą šio valgio mėgėjai kartais gyvena labai toli nuo tos vietos, kurioje jis gaminamas, tad per ilgą kelionę spėja atšalti. Naujuoju UDV automobiliuku picos į paskirties vietą bus pristatytos tokios pat šiltos, kaip ką tik išimtos iš kepimo krosnies.

Mašinoje bus įrengtas ir šaldytuvas. Jame turės tilpti klientams vežamos daržovės ir gėrimai.

Techninių stebuklų nežada

Konkurso organizatoriai, ypač daug dėmesio skyrę picoms vežti skirtai įrangai, tarytum pamiršo techninius dalykus. Nors už lango - ekologiškų mašinų metas, "Domino's Pizza" nė neužsimena, kad būsimasis UDV galėtų būti hibridas ar elektromobilis. Užtat picerijų tinklas pageidauja, kad mašina būtų taupi ir manevringa miestų spūstyse, kad jos važiuoklė patikimai veiktų važinėjant ir prastais kaimo keliais. Tarp reikalavimų - UDV automobilis turi kainuoti ne daugiau kaip 20 tūkst. JAV dolerių (apie 52 tūkst. litų) ir atitikti griežčiausius saugumo kriterijus. Bet viso to iš picas vežiojančių mašinų buvo reikalaujama ir iki šiol.

Internetinėje erdvėje jau platinama nuotrauka, kurioje esą pavaizduotas būsimo picų išvežiotojo automobilio prototipas. Tačiau "Local Motors" teigia, jog galutinis mašinos variantas atrodys kitaip. Tariamai jis bus panašus į japoniškus "Subaru WRX" ar "Mitsubishi Evoliution".

Lietuviai nustebę

Ne viskas, kas tinka Amerikai, dera Lietuvoje. Maždaug šitaip galima būtų apibendrinti didžiausių mūsų šalies bendrovių, išvežiojančių picas, atstovų atsakymus, ar jiems reikalingi specializuoti automobiliai.     

Šarūnas Bieliūnas, Kaune veikiančio picerijų tinklo "Pas Paolo" vadovas, dienraščiui LŽ teigė, kad jo darbuotojai picas užsakovams vežioja dyzeliniais automobiliais "Opel Zafira". "Galbūt kolegoms amerikiečiams ir svarbu, kad toje mašinoje būtų krosnis, nes užatlantėje picų išvežiotojams tenka įveikti didelius atstumus ir  milžiniškas spūstis. Kelias valandas vežamas valgis gali ir atšalti, prarasti gerąsias skonio savybes. O Lietuvoje picų išvežiotojo kelias iki kliento labai trumpas, tad mums tikrai nereikia specialių šildytuvų. Užtenka to, kad vežame šį maistą šilumą sulaikančiuose krepšiuose", - aiškino Š.Bieliūnas.

Vienatūris "Opel Zafira" - Lietuvos picų išvežiotojams nelabai įprasta mašina. Kur kas dažniau picerijos šiam darbui įsigyja mažuosius "Kia Picanto", "Renault Clio", "Volkswagen Polo", "Smart", rečiau - "Peugeot Biper" ar vidutinės klasės sedanus "Volkswagen Passat". "Rinkdamiesi mašinas pirmenybę teikiame toms, kurios degina mažai degalų ir yra patikimos. Todėl visi mūsų automobiliai varomi dyzelinių variklių, nes jų didesni ridos resursai", - sakė Algimantu prisistatęs sostinės bendrovės "Pizza Express" atstovas.

Pašnekovas stebėjosi, kad "Domino's Pizza" pageidauja automobilio, kuriame būtų įrengtas specialiai picoms vežti skyrius. "Tokios mašinos jau seniai jokia naujiena. Jos vadinamos lengvuoju komerciniu transportu. Pavyzdžiui, mes irgi turime "Renault Clio", kurio krovinių skyrius išklotas kvapo nesugeriančiu specialiu veliūru. Paprastos sėdynės jį sugertų, o iš pamušalo sklindantis picų kvapas vairuotojui tikrai nėra malonus", - kalbėjo Algimantas.

Vieno didžiausių picerijų tinklo "Čili Holdings" picas išvežiojančios įmonės "Maisto ralis" vadovas Juozas Berlickas tvirtino, kad šio verslo atstovai ir taip renkasi mašinas, atsižvelgdami į tris pagrindinius kriterijus - "ekonomiškumą, nedideles degalų sąnaudas ir nebrangų eksploatavimą". Anot J.Berlicko, galbūt savito naujumo rinkai išties suteiktų elektromobiliai.

"Tačiau elektromobilių, kurie yra ekonomiški ir ekologiški, turėjimas tiesiogiai priklausys nuo galimybės patogiai, nebrangiai juos eksploatuoti ir greitai įkrauti, kad mūsų maistas kuo skubiau atsidurtų ant klientų stalo", - dienraščiui LŽ tvirtino "Maisto ralio" atstovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"