TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Pigus aušinimo skystis gali slėpti apgaulę

2014 01 15 6:00
Kokybiškas antifrizas ne tik aušina variklį, bet ir saugo nuo korozijos.  LŽ archyvo nuotrauka

Atėjus šalčiams daugelis vairuotojų susirūpina aušinimo sistema ir joje cirkuliuojančiu aušinimo skysčiu. Pirmas klausimas – ar papildant sistemą galima maišyti skirtingų spalvų antifrizą? Ar visi aušinimo skysčiai kokybiški?

Automobilio variklį aušinantis skystis atlieka ir daugiau funkcijų - antai padeda jam greičiau šilti ir per salono radiatorių šildo mašinos salono orą. Antifrizas paprastai gaminamas iš etilenglikolio ir mažai silikatų turinčių antikorozinių priedų. Kai kuriose prekybos vietose galima įsigyti ir koncentruoto antifrizo, tačiau tokiu atveju jį teks nurodytu santykiu skiesti distiliuotu vandeniu, o tai jau papildomas vargas.

Taupo kokybės sąskaita

Specialistai nerekomenduoja į automobilio variklio aušinimo sistemą pilti vandens, net jei tai – distiliuotas vanduo be jokių priedų - nebent avariniu atveju. Mat aušinimo skystis, skirtas specialiai automobilio varikliui, ne tik neužšąla esant minusinei temperatūrai, bet turi ir antikorozinių bei tepimo savybių, kurios reikalingos vandens pompai.

„Kokybiško antifrizo reikėtų ieškoti ne toje parduotuvėje, kurioje perkate dešrą, o specializuotose parduotuvėse. Nors vis daugiau žmonių negaili keliolikos litų už kokybišką produktą, nemaža dalis jų renkasi pigiausią prekę. Problema ta, kad vietoj etilenglikolio tokių produktų gamintojai naudoja gliceriną. Jis tirštesnis, tad prasčiau teka aušinimo sistema. Palyginimui pasakysiu, kad tona etilenglikolio kainuoja 1000 eurų, o glicerino – 700 eurų. Tai ir lemia kainos skirtumą“, - sakė Klaipėdos rajone įsikūrusios ir jau 20 metų automobilinius chemikalus gaminančios bendrovės vadovas Dainius Danušis.

Pasak pašnekovo, skiriasi ne tik aušinimo skysčio tirštumas, bet ir jo kristalizacijos (užšalimo) temperatūra. „Smagiausia“ yra tai, kad glicerinas it nemirksintis melagis apgauna kristalizacijos temperatūrai matuoti naudojamus prietaisus. Taigi nors patikrinę manysime, kad mišinys užšąla temperatūrai nukritus iki -40 Celsijaus, iš tiesų jis užšals, kai šaltukas naktį paspaus iki -20 Celsijaus.

„Niekas negali atsakyti, kiek glicerino pripila į mišinį dalis gamintojų. Vairuotojams siūlyčiau atkreipti dėmesį į gamintoją, nurodytą ant pakuotės. Jei jis neįvardytas, o slepiasi po frazėmis „pagaminta pagal užsakymą“ arba „pagaminta EU“, labai didelė tikimybė, kad vietoj etilenglikolio panaudotas pigus glicerinas. Jei viską darai sąžiningai, tai kam slėptis?“ - retoriškai klausė D.Danušis.

Litrus paverčia kilogramais

Pasak pašnekovo, joks reglamentas nenurodo ir kokia spalva antifrizą dažyti - spalva iš esmės nieko nereiškia. Svarbiau atkreipti dėmesį, kokioms automobilio markėms tinkamas aušinimo skystis. Pavyzdžiui, Lietuvoje populiariausioms vokiškoms ir japoniškoms mašinoms rekomenduojamas G12 arba G12+ antifrizas.

„Klausimas, ar galima maišyti, ar geriau nemaišyti skirtingų spalvų antifrizo, yra netikslingas. Jei nusipirkote naudotą automobilį, vienas iš pirmųjų darbų – pakeisti jo skysčius ir tepalus. Vėliau derėtų nuolat pilti tą patį aušinimo skystį. Antikorozinių cheminių medžiagų (inhibitorių), naudojamų skirtingų gamintojų aušinimo skystyje, būna įvairiausių - nežinia, kaip jos reaguos tarpusavyje: ar ims putoti, ar tiesiog praras savybes, o sistema ims rūdyti. Nežinodami, ką maišote, rizikuojate turėti didelių nemalonumų ir nuostolių“, - pabrėžė D.Danušis.

Pasak jo, pigesnį produktą pagaminti norintys gamintojai griebiasi ir kitų triukų. Kartais vartotoją gali suklaidinti ant pakuotės nurodomi skaičiai - būtina atkreipti dėmesį, ar antifrizo kiekis nurodytas litrais, ar kilogramais. Pirkdami 4 kg antifrizo, gausite puslitriu mažiau skysčio, nei pirkdami 4 l pakuotę.

Saugokitės nudegimų

Aušinimo sistemos skysčio lygį išsiplėtimo bakelyje specialistai pataria patikrinti prieš kiekvieną ilgesnę kelionę, ypač žiemą. Atvėsęs antifrizas turėtų siekti MAX žymą bakelyje. Jei bakelis ištuštėjo, būtina patikrinti aušinimo skysčio lygį radiatoriuje. Jei ir radiatoriuje jo trūksta, papildykite ir užpildykite išsiplėtimo bakelį. Būkite atidūs – aušinimo skystis po kelionės būna aukštos temperatūros, tad atkimšdami kamščius saugokitės, kad nenusidegintumėte.

Pagrindinis požymis, kad aušinimo sistemoje atsirado problema, - variklio temperatūros padidėjimas, kitaip tariant, perkaitimas. Tačiau jei aušinimo skysčio temperatūros rodyklė tepakyla iki 40–50 laipsnių, vadinasi, aušinimo skystis, nespėdamas įšilti, visą laiką cirkuliuoja didžiuoju ratu, termostatas būna visiškai atidarytas, nes susidėvėjo ir įstrigo jo sklendė. Beje, paprasčiausiai patikrinti termostato būklę galite jį įmetę į puodą su beveik verdančiu vandeniu.

Paprasčiausias būdas išleisti aušinimo skystį iš sistemos – atsukti apatinį radiatoriaus varžtą. Domkratu pakelkite tą automobilio pusę, kuri yra priešinga nei radiatoriaus apatinis varžtas. Jei apačioje nerasite radiatoriaus varžto, teks atjungti apatinę radiatoriaus žarną, tuomet aušinimo skystį reikia keisti, kai jis atvėsęs. Paskaitykite automobilio instrukciją arba vadinamuosius serviso žinynus, kad greičiau rastumėte varžtus, kurie skirti aušinimo skysčiui išleisti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"