TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Pirkti sunkvežimius skatino ir garantijų pinigai

2015 09 15 6:00
Dauguma tų sunkvežimių, kurie anksčiau sėkmingai krovinius veždavo į Rusiją, Europai jau netinka. LŽ archyvo nuotrauka

Naujausi Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenys rodo, kad Lietuva jau trečią mėnesį iš eilės yra naujų sunkvežimių rinkos augimo lyderė tarp Bendrijos valstybių.

ACEA skelbia, kad liepos mėnesį Lietuvos fiziniai ir juridiniai asmenys įregistravo 267 naujus sunkvežimius, arba fantastiškais 142,2 proc. daugiau nei tą patį 2014 metų mėnesį. Toks rezultatas iš esmės be didesnės konkurencijos mūsų šaliai garantavo pirmąją vietą tarp tų Europos Sąjungos (ES) valstybių, kurių sunkvežimių rinka liepą plėtėsi sparčiausiai. Lietuva pagal šį rodiklį buvo lyderė ir gegužę bei birželį, kai fiksuotas šios kategorijos transporto priemonių registravimo kilimas atitinkamai 155,3 proc. ir 142,7 procento.

Sunkvežimių bumas

Duomenis apie naujojo sunkiojo komercinio transporto registravimą ACEA skelbia kas mėnesį. Prie jo yra priskiriamos: 1) lengvesnės nei 3,5 tonos komercinės transporto priemonės; 2) daugiau nei 3,5 tonos sveriančios transporto priemonės; 3) autobusai ir kitas sunkusis specialusis transportas; 4) daugiau nei 16 tonų svorio turintis transportas (dažniausiai – sunkvežimiai).

Erlandas Mikėnas: "Vežėjai atnaujina autoparką, nes kitos išeities nėra." /Ritos Stankevičiūtės nuotrauka

Didžiulis sunkvežimių rinkos augimas Lietuvoje labai prisideda prie rodiklių gerinimo. Tad jau trečias mėnuo iš eilės Lietuva yra ir viso naujo sunkiojo transporto registravimo tarp 27 ES šalių (be Maltos) lyderė - gegužę mūsų rinka, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2014-aisiais, aukštyn šoko 49 proc., o birželį ir liepą – po 60,8 procento.

Liepą po trumpos pertraukos Lietuvos fiziniai bei juridiniai asmenys labai aktyviai registravo ir naują daugiau kaip 3,5 tonos sveriantį sunkųjį komercinį transportą, kurio nemažą dalį sudaro ir lengviems kroviniams vežti skirtos mašinos. Liepą tokios kategorijos automobilių mūsų šalyje buvo įregistruota 271, arba 133,6 proc. daugiau nei 2014-aisiais tuo pačiu metu (116). Toks rezultatas leido Lietuvai užimti pirmąją vietą pagal augimo tempą ir šioje sunkiojo komercinio transporto kategorijoje.

Registruodami iki 3,5 t svorio sunkiąsias komercines transporto priemones liepą pagal šios kategorijos mašinų dinamiką ES lietuviai liko 9-oje, o registruodami autobusus ir specialųjį komercinį transportą – 17-oje vietoje.

Atsinaujina dėl Europos

Prieš kelis mėnesius "įsisiautėjusi" naujų sunkvežimių paklausa Lietuvoje Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos prezidento Erlando Mikėno nestebina. Pasak jo, ji smarkiai išaugo dėl to, kad vežėjai yra priversti staigiai keisti krovinių vežimo kryptį iš Rytų į Vakarus. Anksčiau populiariausia kryptis buvo Rusija, į kurią gabenant krovinius užtenka sunkvežimių, kurių ekologijos standartas yra „Euro 3“. Nuo 2014 metų sausio 1 dienos ES šalyse registruojami tik tie vilkikai, kurie atitinka „Euro 6“ ekologijos standartą.

„Masiškai vilkikus (Lietuvos krovinių vežimo įmonės - aut.) perka dėl to „Euro 6“. Vežėjai atnaujina autoparką, nes neturi kitos išeities. Jie juokauja, kad nuvažiavus į Europą su „Euro 3“ standartą atitinkančia transporto priemone, šiandien už kelionę dar tektų primokėti. Kitas reikalas, kad Bendrijoje ekologijos reikalavimai keliami daug sparčiau, negu mūsų vežėjams iškyla naujos technikos poreikis. Perkant „Euro 6“ ekologijos standartą atitinkančią techniką tenka mokėti brangiau, nes prisidengę pačiomis pažangiausiomis technologijomis gamintojai, sakyčiau, šiek tiek „užmeta“ ant realios kainos. Jau yra atvejis, kai švedų „Volvo“ buvo nubaustas dėl kartelinio susitarimo su kitais gamintojais“, - pasakojo „Linavos“ vadovas.

Padeda atgauti pinigai

Kodėl naujų sunkvežimių pirkimo bumas kilo tik dabar, praėjus daugiau nei pusantrų metų nuo to laiko, kai įsigaliojo ES draudimas registruoti žemesnio nei „Euro 6“ ekologijos standarto vilkikus?

E.Mikėnas spėjo, jog tam tikrą paskatą galėjo suteikti ir metų pradžioje iš Tarptautinės kelių transporto organizacijos (International Road Tranport Union – IRU) atgauti papildomi garantinio fondo pinigai.

„Tikiuosi, kad dalį atgautų lėšų „Linavos“ nariai tikrai naudoja ES reikalavimus atitinkančiai technikai įsigyti. Sakykim, pradiniams įnašams, kai mašinos perkamos išperkamosios nuomos būdu. Papildomai atgautos lėšos ypač svarbios tiems vežėjams, kurie anksčiau intensyviai važinėjo į Rusiją“, - sakė asociacijos „Linava“ prezidentas.

Papildomas garantinis fondas IRU pradėtas rinkti pasaulį drebinant didžiausiai iki šiol žmonijos istorijoje ekonomikos krizei 2009-aisiais. Papildomi pinigai buvo surinkti pardavinėjant „TIR Carnet“ knygeles, prie nustatytos jų kainos primokant 22 Šveicarijos frankus (20,2 euro). TIR yra tarptautinė draudimo garantijų sistema, kuri laiduoja, jog vežėjui nesumokėjus visų muitų ir mokesčių tai padarys nacionalinis garantinis susivienijimas, kurio funkcijas Lietuvoje atlieka „Linava“. Papildomi pinigai buvo pradėti rinkti, kai prasidėjus krizei bankrutavo ir neišgalėjo mokėti nustatyto draudimo mokesčio dalis vežėjų. Maža to, garantinis fondas buvo švaistomas, asociacija nebegalėjo laiku vykdyti savo finansinių įsipareigojimų.

Tačiau 2013 metų pradžioje garantinis fondas vėl buvo tokio dydžio, kokio reikalavo IRU. Skolos irgi buvo atiduotos, tačiau priemokos už „TIR Carnet“ buvo renkamos toliau. Iš viso papildomai garantiniame fonde susikaupė 2 mln. 365 tūkst. 484 Šveicarijos frankai (2 171 563 eurai), kuriuos Lietuvos vežėjai ir atsiėmė šiemet.

ES šalys, kuriose sparčiausiai augo naujų vilkikų registravimas, 2015 m. liepa

VietaŠalisRegistruota vilkikų (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.Lietuva262+142,7
2.Ispanija1755+105
3.Portugalija315+104,5
4.Latvija113+94,8
5.Estija51+88,3
6.Slovakija427+69,4
7.Belgija722+55,9
8.Kroatija87+52,6
9.Italija990+50,5
10.Kipras3+50

*Palyginti su 2014 m. liepos mėn.

Šaltinis: ACEA.

ES šalys, kuriose sparčiausiai augo viso naujo sunkiojo komercinio transporto registravimas, 2015 m. liepa

VietaŠalisRegistruota transporto priemonių (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.Lietuva497+60,8
2.Airija957+56,6
3.Ispanija17 191+49,7
4.Rumunija1762+44,4
5.Kroatija738+41,7
6.Portugalija3185+41,1
7.Slovakija1070+32,6
8.Lenkija6379+30,8
9.Nyderlandai7170+30,2
10.Danija3688+29,8

*Palyginti su 2014 m. liepos mėn.

Šaltinis: ACEA.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"