TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Pirmasis RAV4 hibridas

2016 05 03 6:00
„Toyota RAV4 Hybrid“ „Motortrend“ nuotraukos

Daugelio vairuotojų norui sėsti už miesto visureigių vairo kibirkštį įskėlė tokie šio segmento pradininkai kaip „Toyota RAV4“, „Honda CR-V“ arba „Nissan Qashqai“. Praėjus dešimtmečiui nuo pirmojo modelio pasirodymo, „Toyota“ pastebimai atnaujino RAV4 flotilę, papildydama ją hibridiniu modeliu.

Į trasą išbandyti pirmojo RAV4 hibrido galimybių išvairavome skatinami kelių kirbančių klausimų. Svarbiausias jų, žinoma, ar japonams pavyko hibridinę pavarą šiame modelyje pritaikyti taip, kad rezultatas galėtų sužavėti plačiąsias vairuotojų mases?

Mūsų išbandyto keturiais ratais varomo RAV4 hibrido benzininį 2,5 litro, keturių cilindrų Atkinsono ciklo variklį papildo du elektriniai motorai – priekinei ir užpakalinei ašims. Maksimali viso agregato galia – 150 kW (197 AG). Užpakalinis elektros motoras yra skirtas tik šiai ašiai. Tokia sistema, gamintojo teigimu, leidžia labai lanksčiai paskirstyti priekiniams ir užpakaliniams ratams tenkančią galią.

Užpakalinis motoras įsijungia tik tuomet, kai automobilio kompiuteris užfiksuoja priekinių ratų praslydimo galimybę, priklausomai nuo greičio, vairo padėties ir kitų kompiuterio algoritmais apdorojamų parametrų. Keturiais ratais varoma hibridinė versija taip pat leidžia sukaupti daugiau elektros motorams skirtos energijos stabdymo metu. Pagal specifikacijas, automobilis iki 40 km/h greičiu, esant pakankamai sukauptos energijos, galėtų važiuoti varomas tik elektros motorų. Tačiau menkiausias neatsargus akceleratorius spustelėjimas – ir į darbą įtraukiama pagrindinė benzininė jėgainė.

Degalų sąnaudų aritmetika

Vidutinėms degalų sąnaudoms mieste ir užmiestyje apskaičiuoti reikėtų daugiau laiko, tačiau miesto ir užmiesčio keliais įveikus apie 400 km, įspūdis toks, jog oficialūs skaičiai ir tikroji situacija degalų bake gerokiai skiriasi. Taip, mieste, norint maksimaliai sumažinti degalų sąnaudas ir išnaudoti visus hibridinės pavaros privalumus, hibridą reikia prisijaukinti, todėl pateikiamo 5,1 l/100 km smarkiai nekritikuosime – gal kam taip ir pavyksta.

Tačiau įjungus adaptyvų autopilotą (vienas praktiškiausių privalumų ilgesnėje kelionėje) ir magistrale pasileidus šiuo metu maksimaliai leistinu 130 km/val greičiu, degalų sąnaudos buvo dvigubai didesnės nei užmiestyje deklaruojami 4,9 l/100 kilometrų.

Tačiau vairavimo įspūdis labai malonus. Galios šiam hibridiniam visureigiui tikrai pakanka bet kokioje situacijoje. Ir iki 100 km/val jis įsibėgėja beveik sekunde greičiui nei grynai benzininė „Valvematic“ versija.

Papildomas 145 kg hibridinės pavaros svoris judant didesniu greičiu užtikrintumo staigiuose kelio vingiuose neprideda, tačiau apskritai vairas objektyviai reaguoja į vairuotojo judesius.

Salonas praktiškam vairuotojui

Automobilio salonas juntamai erdvus, o antroje sėdynių eilėje suaugusiems keleiviams vietos pakaks. Tie, kuriems bagažinės talpa ne mažiau svarbi nei erdvė salone, pastebės, jog 509 litrų hibrido bagažinė yra 34 litrais mažesnė nei tik benzininių ar dyzelinių motorų varomų versijų. Tačiau nulenkus užpakalines sėdynes erdvės turėtų pakakti 99 proc. gyvenimo atvejų, antraip – jums reikia ne miesto visureigio, o pikapo.

Salono interjeras, kaip ir skonis – subjektyvus dalykas, bet susidaro įspūdis, jog šis automobilis orientuotas į praktišką, o ne perfekcionizmo ir naujausių mados vėjų gainiojamą vairuotoją. Centrinio pulto išdėstymas, kaip ir pačios multimedijos sistemos ar navigacijos valdymas, yra aiškus ir lengvai perprantamas. Nors vairavimo režimų mygtukai ir Aux-in bei USB jungtys galbūt galėtų nebūti nugrūstos į pačią pulto apačią.

Vairuotojo pagalbinių ir saugumo sistemų davikliai veikia tiksliai. Japoniška elektronika neklaidžioja ir į aplinką reaguoja taip, kaip reikia – nei per daug jautriai, nei visai apsnūdusiai. Tiesa, standartinę komplektaciją pasirinkę vairuotojai gaus bazines ABS ir VSC (stabilumo kontrolės) sistemas, pagalbines važiavimo įkalne, nuokalne ir priekabos siūbavimo kontrolės sistemas. Tačiau pageidaujantieji nematomų zonų monitoriaus, susidūrimo išvengimo ir kitų panašių elektroninių gelbėtojų ar net adaptyvaus autopiloto turės rinktis brangiausias komplektacijas.

„Toyota RAV4“ yra patikimas automobilis, kuris leis patogiai jaustis mieste ir užmiestyje bei nesukti galvos dėl sudėtingos eksploatacijos. Bet pigiausia keturiais ratais varomo hibrido komplektacija už benzininį modelį su ta pačia ekipuote vis dar yra brangesnė 3 tūkst. eurų.

Jei norite vairuoti būtent RAV4, o simpatijomis hibridams kol kas netrykštate ir keturių varomųjų ratų niekada neprireikė, tinkamas variantas gali būti net ir dviem ratais varoma dyzelinė versija su laiko patikrintu dvilitriu D-4D varikliu.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"