TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Pirmos kartos biodegalus visiškai pakeis švaresniais

2016 05 17 6:00
OMD apklausos duomenimis, trys ketvirtadaliai Lietuvos vairuotojų, rinkdamiesi degalus itin svarbiu parametru laiko mažesnes degalų sąnaudas, o beveik 40 proc. – degalų sudėtyje esančius priedus. LŽ archyvo nuotrauka

Statistikos departamento skaičiavimais, didmeninė prekyba naftos produktais praėjusius metais padidėjo 10 procentų. Smarkiai išaugusį pardavimą fiksavo ir didmenininkai, ir degalinių tinklai.

Nors renkantis degalus kaina tebėra svarbiausias faktorius, anot degalinių atstovų, vis daugiau vairuotojų kreipia dėmesį į aplinkos apsaugą ir pasirinktų degalų sudėtį bei juose esančius priedus.

„Dalis vairuotojų rūpinasi ne vien kaina, jiems svarbi ir degalų kokybė. Kai kurie žmonės, atvažiavę į automatizuotą degalinę, atsiskaito kuo smulkesnėmis kupiūromis, pila degalus per kelis kartus, nes tikisi, kad kiekvienąsyk į baką gali įkristi papildomas lašas benzino ar dyzelino. Jei klientas jaučiasi taip sutaupęs – puiku. Mes esame orientuoti į praktišką vartotoją, todėl svarbi tiek degalų kaina, tiek jų kokybė. Džiugu, kad kokybei vairuotojai skiria vis daugiau dėmesio“, – kalbėjo bendrovės „Neste Lietuva“ generalinis direktorius Ringaudas Steikūnas.

Pasielgė priešingai

Pasak jo, švaresniais degalais, tokiais kaip „Nextbtl“, domisi ne tik privatūs, bet ir verslo klientai. Tiesa, daugeliui transporto įmonių degalų kaina išlieka svarbiausia išlaidų dedamąja. Ypač toms, kurių sunkvežimių parkas nėra naujas. Tačiau senus vilkikus keisdamos naujais, varomais EURO 5 ar EURO 6 standarto varikliais, verslo įmonės vis daugiau dėmesio skiria ir degalų kokybei.

Nuo šių metų Seimui panaikinus degalų su biopriedais akcizo lengvatas, „Neste Lietuva“ iš pradžių abejojo, ar apskritai pavyks išlaikyti dyzeliną „Pro Diesel“, į kurį pastaruoju metu „Neste“ pylė maždaug pusę iš atsinaujinančių išteklių pagaminto antros kartos „Nexbtl“ biodyzelino. Jis yra švaresnis, tačiau brangesnis už riebalų rūgščių metilo esterį (RRME), kurį privaloma maišyti su degalais. Vis dėlto nuspręsta pasukti priešingu keliu. Bendrovės „Neste Lietuva“ mažmeninės prekybos vadovas Audrius Miežys patvirtino, kad nuo šiol RRME nutarta visiškai atsisakyti ir vietoj jo tiek į „Pro Diesel“, tiek į pigesnį „Neste Futura“ produktą pilti tik „Nexbtl“.

„Degalai ir jų priedai turi tiesioginį poveikį automobilio darbui. Skirtingos sudedamosios dalys skirtingai veikia transporto priemonių detales, nevienodai reaguoja į aplinkos sąlygas. Taip pat skiriasi degalų, praturtintų tam tikrų rūšių priedais, poveikis aplinkai. Todėl džiugu, kad vis daugiau mūsų šalies vairuotojų domisi į automobilio baką pilamo dyzelino sudėtimi“, – sakė A. Miežys.

Bendrovės „Neste Lietuva“ iniciatyva komunikacijos planavimo agentūros OMD šį pavasarį atlikto tyrimo duomenimis, net trys ketvirtadaliai Lietuvos vairuotojų itin svarbiu parametru laiko mažesnes degalų sąnaudas, o beveik 40 proc. – jų sudėtyje esančius priedus. Svarbiausias degalų pasirinkimo kriterijus ir toliau išlieka kaina – ją kaip itin reikšmingą nurodė 85 proc. apklausoje dalyvavusių vairuotojų. Degalų sąnaudos rūpi 78 proc., o variklio tausojimas – 54 proc. respondentų. Didesnė variklio galia, kurią gali suteikti naudojami degalai, svarbi beveik trečdaliui mūsų šalies vairuotojų.

Augant degalų pardavimui „Neste Lietuva“ praėjusiais metais atidarė keturias naujas degalines. Ne mažesnė plėtra planuojama ir šiemet. Netrukus „Neste“ tinklą papildys pirmoji degalinė Molėtuose, dar tris ketinama įrengti Alytuje, Kaune ir šalia magistralės „Via Baltica“.

Panašius duomenis apie padidėjusį vartotojų susidomėjimą įvairiais priedais praturtintais degalais pateikė ir „Statoil“ ženklo degalines valdanti bendrovė „Circle K Lietuva“. Pasak įmonės degalų kategorijos vadovo Igno Klimaičio, vairuotojai vis labiau kreipia dėmesį į ekonomišką degalų vartojimą ir aplinkos tausojimą. Neseniai pristatytų ekonomiškesnių degalų „miles“, leidžiančių nuvažiuoti 3 proc. toliau, pardavimas didėja sparčiau negu įprasto rinkoje parduodamo dyzelino.

Dyzelino šuolis

„Per visą 3 metų laikotarpį vairuotojų transporto priemonės, varomos ekonomiškesniais degalais su daugiafunkciais priedais, į aplinką išmetė 74 mln. kg mažiau CO2 negu naudojančios įprastus degalus. Žmonės vis labiau atkreipia dėmesį į aplinkos tausojimą, ir tai matome ne tik iš didėjančio susidomėjimo taupesniais degalais, bet ir iš populiarėjančių tvaresnių bei ekonomiškesnių elektromobilių“, – dėstė I. Klimaitis.

Lietuvoje degalų pardavimas, „Statoil“ duomenimis, per pastaruosius trejus metus smarkiai išaugo – net 33 proc., jei lygintume šių metų kovą ir 2013-ųjų tą patį mėnesį. I. Klimaičio teigimu, tam daugiausia įtakos turėjo degalų kainų mažėjimas. „Pastaruosius trejus metus degalų rinkoje dėl krintančių kainų ir kylančios Lietuvos ekonomikos matomas išaugęs jų vartojimas. Politiniai šalių susitarimai prie to taip pat prisidėjo. ES ir Rusijos tarpusavio sankcijos lėmė didesnį tarptautinio sunkiojo transporto degalų pirkimą Lietuvoje, o smukusios legalių degalų kainos mažino kontrabandinių degalų patrauklumą“, – aiškino I. Klimaitis.

Jis skaičiavo, kad per pastaruosius trejus metus benzino ir dyzelino kainos bendrovės degalinių tinkle krito atitinkamai 25 proc. ir 32 proc., dujų – 35 procentais. Minimu laikotarpiu automobilinių dujų vartojimas sumažėjo 16 proc., benzino padidėjo 3 proc., o dyzelino – net 55 procentais.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"