Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Po galingo žybsnio Saulėje pataria nevairuoti

 
Dėl magnetinės audros pakilęs vairuotojo kraujospūdis - didelė grėsmė ir jam pačiam, ir kitiems eismo dalyviams.  
Dėl magnetinės audros pakilęs vairuotojo kraujospūdis - didelė grėsmė ir jam pačiam, ir kitiems eismo dalyviams.   Scanpix/AFP nuotrauka

Rugsėjo 6 dieną įvyko galingiausias per pastaruosius 15 metų Saulės žybsnis, tad netrukus prasidės didelės magnetinės audros, galinčios trikdyti ir įvairaus transporto darbą.

Laukiama, kad magnetinė audra savo piką pasieks rugsėjo 8 dieną. „Būtų gerai, jei žmonės, turintys tokią galimybę, kelias ateinančias dienas nesėstų prie automobilių vairo, neskraidytų lėktuvais, neplaukiotų povandeniais laivais“, – įspėjamo portalas autonews.ru. Per magnetines audras būti povandeniniuose laivuose yra pavojinga dėl tikimybės, kad gali sugesti gyvybiškai svarbios elektroninės sistemos, nutrūkti ryšys. Tuomet net ir laivui skęstant nebūtų kaip net pagalbą išsikviesti.

Tas pats gali atsitikti ir sausumoje su tais automobiliais, kuriuose elektronika jau turi tiek galios, kad be jos nebėra įmanomas sklandus vairavimas. Lėktuvuose elektroniniai prietaisai jau seniai daugumoje atvejų atstoja pilotų darbą. Dėl to neabejojama, kad artimiausiomis dienomis pasaulio keliuose ir ore padaugės sunkiai paaiškinimų incidentų, didelė ir tragiškų įvykių tikimybė.

Per magnetines audras stringa ne tik elektromagnetinėmis bangomis valdoma technika, bet ir žmogaus organizmas. Magnetinės audros ypač pavojingos nuo širdies ir kraujagyslių ligų kenčiantiems žmonėms, labiausiai – hipertonikams, kurių nemaža dalis yra ir automobilių vairuotojai. Magnetinės bangos tarytum „suriša“ kraujyje esančią geležį, dėl ko tirštėja kraujas, gali ištikti hipertenzinė krizė. Tada atsiduriama per žingsnį nuo itin sunkios ligos insulto. Negandai užtikus sėdint prie vairo, mirtina grėsmė iškiltų ne tik pačiam vairuotojui, bet ir kartu su juo važiuojantiems žmonėms, kitiems eismo dalyviams.

Sutirštėjęs kraujas veikia ir visiškai sveikų žmonių savijautą. Dėl pablogėjusio kraujagyslių praeinamumo stringa kraujo patekimas į smegenis, neretas žmogus junta svaigulį, nuovargį. Gali strigti dėmesys, pradėti trūkti koncentracijos, o tai kelyje irgi yra mirtinai pavojinga. Portalas pataria kelias ateinančias dienas apskritai atsisakyti kelionių visiems vairuotojams – ir sergantiems chroniškomis ligomis, ir sveikiems.

Saulės žybsnių galingumas matuojamas penkių balų skalėje, kur žybsniui priskiriama viena iš penkių (A, B, C, M arba X) kategorijų (A – silpniausia, X – galingiausia). Gretimos kategorijos galingumu skiriasi dešimteriopai (pvz., B kategorijos sprogimai už A galingesni 10 kartų). Be to, kiekviena kategorija (raidė) būna įvertinama tam tikru balu, kurį žymi skaitmuo nuo 0 iki 9. Saulės žybsnių galingumo „lubos“ nėra nustatytos.

Portalo technologijos.lt duomenimis, naujausių Saulės stebėjimų istorijoje galingiausias žybsnis įvyko 2000-ųjų balandžio 2 d. Jo galingumas buvo X20 kategorijos. Paskutinysis, stipresnis už šių metų rugsėjo 6-ąją įvykusį Saulės žybsnį, buvo fiksuotas 2003 metų gruodžio 5 dieną. Dėl jo stiprumo žybsnį priskyrė X9,6 kategorijai.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"