TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Po išregistravimo stipriai „paseno“ triračiai motociklai

2015 11 30 6:00
Vokietijoje sukurta ir rusų nukopijuota "emka" iki šiol populiari dėl savo neįtikėtino patvarumo.  LŽ archyvo nuotrauka

Nors pradėtas pernai spalį ir šiemet gegužę baigtas masinis transporto priemonių išregistravimas Lietuvos mašinų parką turėjo atjauninti, kai kurių kategorijų mašinos tapo „vyresnės“, antai triračių motociklų šeima paseno vidutiniškai iškart ketverius metus.

2014 metų liepos 1 dieną įsigaliojo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos, vadovaujantis kuriomis po 90-ties nuo norminio akto įsigaliojimo dienų turėjo būti išregistruotos visos neatlikę privalomosios techninės apžiūros ir/ar neapdraustos transporto priemonės. Terminas vairuotojams padaryti viską, kas reikalinga, kad jų valdomos mašinos atitiktų pakeisto įstatymo reikalavimus, suėjo pernai rugsėjo pabaigoje.

Atjaunėjo nedaug

Toli gražu ne visi vairuotojai strimgalviais puolė vykdyti to, ko iš jų reikalavo įstatymas, todėl praėjusių metų spalį buvo pradėtas masinis mašinų išregistravimas. Vos per kelias dienas iš 2 275 977 įrašų apie registruotas transporto priemones valstybės įmonės (VĮ) „Regitra“ administruojamame Kelių transporto priemonių registre liko 1 488 899, arba 819 809 (34,9 proc.) mašinomis mažiau. Prie jų priskiriami ne vien lengvieji automobiliai (arba M1 klasės transporto priemonės), bet ir mopedai (L1, L1e), motociklai (L3, L3e, L4, L4e), triračiai (L5, L5e), keturračiai (L6e, L7e), autobusai (M2, M3), krovininiai automobiliai (N1, N2, N3), mašinų priekabos (O1, O2, O3, O4).

Praėjusių metų pabaigoje Seimas dar 180 dienų – iki 2015 metų gegužės 17 dienos, prailgino terminą, per kurį atlikus netvarkingos transporto priemonės privalomąją TA ir/ar ją apdraudus mašiną buvo galima grąžinti į eismą be papildomų registravimo procedūrų. Vis dėlto padėtį tai pakeitė mažai – į kelius grįžo vos keli tūkstančiai transporto priemonių.

Buvo tikimasi, kad masiškai iš registro pašalinus dažnai į svetimus kraštus parduotas, arba senas, neretai rūdžių parklupdytas ir dažniausiais jau nenaudojamas mašinas, Lietuvos transporto priemonių parkas stebuklingai atjaunės. Taip atsitiko tiktai iš dalies.. „Regitros“ duomenimis, 2014 m. sausio 1 d. vidutinis šalies transporto priemonių amžius buvo 16,3, o jau šiais metais sausį – 14,9 metų, arba vos 1,4 metų „jaunesnis“.

Žiniasklaidoje labiausiai buvo domimasi lengvųjų automobilių išregistravimu. VĮ „Regitra“ skelbia, kad praėjusių metų pradžioje Lietuvoje buvo registruota 1 829 997 lengvosios mašinos, o 2015 m. sausio 1 d. – 1 118 507, arba 34,9 proc. mažiau nei prieš metus. Vidutinis lengvųjų automobilių amžius sutrumpėjo dviem metais – nuo 17 iki 15.

Tačiau įdomiausi skaičiai slepiasi tose eilutėse, kur minimi triračiai (L1e) ir lengvųjų automobilių priekabos (O1).

Virto visiškais „senukais“

VĮ „Regitra“ surinkta statistika atskleidžia, kad 2014 m. sausio 1 d. Lietuvoje buvo registruoti 46 103 motociklai. Iš jų 40 015 buvo dviračiai (L1), o 6088 – triračiai. Jau tuomet stebino vidutinis dviračių motorinių transporto priemonių amžius, kuris atitinkamai buvo 17 ir 35 (!) metai. Išregistravus triračių motociklų Kelių transporto priemonių registre teliko 1011. Tačiau paradoksas: jie ėmė ir „paseno“ vidutiniškai iškart 4 metais. Šių metų pradžioje jų vidutinis amžius buvo 39-i!

Apklausus kelių motociklų klubų vadovus šie tik gūžčiojo pečiais. Tarkim, Kauno motociklų klubo vadovas Marius Dubickas teigė, kad jų klubo narių dauguma motociklų yra nauji. „Seniausias iš jų yra septynerių metų amžiaus“, – kalbėjo kaunietis.

Motociklininkų klubo vadovas sakė net neįsivaizduojąs, iš kur Lietuvoje atsirado tiek daug „senukų“, kurie šitiek pasendintų triračius motociklus. „Nebent kaime?“, – spėjo M.Dubickas.

Šiek tiek situaciją praskaidrino tiktai „Regitros“ Transporto priemonių registravimo metodikos skyriaus vedėjas Laimutis Skersinis. „Noriai perkamos yra jau seniai negaminamos vokiškos ir rusiškos kilmės „emkos“. Jomis važinėja ir senimas, ir jaunimas. Matyt, per išregistravimą atmetus jaunesnius nenaudojamus triračius ši motociklų kategorija ėmė ir „paseno“, – svarstė pašnekovas.

Vadinamoji „emka“ – tai rusiškas triratis motociklas IMZ M72. Apie šio motociklo atsiradimo istoriją sukurta daug legendų ir pasakojimų. Viena iš jų byloja, kad Sovietų Sąjungos diktatoriaus Josifo Stalino nurodymu penki vienetai BMW R71 motociklų karo metais buvo slaptai įsigyti per keletą Švedijos tarpininkų. Vėliau šie motociklai buvo sovietų inžinierių kruopščiai išardyti, nukopijuota net menkiausia detalė. SSSR nauju pavadinimu IMZ M72 iš esmės vokiškus triračius motociklus gamino iki pat praęjusio amžiaus 8-to dešimtmečio.

Iki gegužės vykęs masinis išregistravimas vieneriais metais (vidutiniškai nuo 16 iki 17 metų) „pasendino“ O1 klasės automobilių priekabas ar puspriekabes, kuriomis galima vežti iki 750 kilogramų krovinį.

Vidutinio Lietuvos transporto priemonių kategorijų amžiaus pokyčiai

Kategorija2014 01 012015 01 01Pokytis (metais +/-)
Mopedai L1, L1e10100
Mopedai L2, L2e1713–4
Motociklai L3, L3e2017–3
Triračiai motociklai L4, L4e3539+4
Triračiai L5. L5e2217–5
Keturračiai L6, L6e107–3
Keturračiai L7e43–1
Lengvieji automobiliai (M1)1715–2
Autobusai M21712–5
Autobusai M32321–2
Krovininiai automobiliai N11612–4
Krovininiai automobiliai N22321–2
Krovininiai automobiliai N311110
Priekabos O11718+1
Priekabos O22220–2
Priekabos O32622–4
Priekabos O410100

Šaltinis: regitra.lt.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"