TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Po krizės graibsto naujus automobilius

2014 05 20 6:00
Balandį Italijos gamintojos "Fiat Group" prekybą tempė net 50,8 proc. išaugęs grupei priklausančios "Jeep" markės visureigių pardavimas.    LŽ archyvo nuotrauka

Europos Sąjungos (ES) naujų automobilių rinka balandį ūgtelėjo 4,6 procento. Kaip rodo naujausia ES automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) ataskaita, įspūdingiausius augimo rezultatus rodo tos šalys, kurias praūžusi pasaulinė ūkio krizė labiausiai paveikė.

ACEA duomenimis, naujų automobilių registravimas Lietuvoje šoktelėjo 36 procentais. Tačiau parodžiusi įspūdingą rezultatą mūsų šalis liko antra tarp tų ES valstybių, kuriose registravimo šuolis buvo didžiausias. Lietuvą aplenkusioje Portugalijoje 2014 metų balandį, palyginti su tuo pačiu mėnesiu pernai, buvo registruota net 53,1 proc. daugiau naujų mašinų.

Iš ACEA ataskaitos matyti, jog pastaruoju metu automobilių registravimas labiausiai stiebiasi skaudžiausiai nuo krizės nukentėjusiose valstybėse, prie kurių priskiriamos Lietuva ir Portugalija. Naujų automobilių rinka, jeigu vertintume vien pagal jos augimą procentais, klesti ir bene smarkiausiai nuo ekonominio nuosmukio iš ES valstybių nukentėjusioje Latvijoje: balandį registruotas augimas sudarė 34 procentus, taip pat Airijoje (+28 proc.), krizės vis dar purtomose Ispanijoje (+28,7 proc.) ir Kipre (+21,2 proc.).

Kas slepiasi už procentų?

Skeptikai, žinoma, atkreips dėmesį, jog per krizę minėtose ES valstybėse naujų automobilių rinka labiausiai smuko, o įspūdingi jos augimo rezultatai šiandien fiksuojami tik dėl to, kad remiamės nuo palyginti labai menkos praėjusių metų lyginamosios registravimo bazės.

Tiesos čia labai daug. Užtenka pažiūrėti, kiek naujų automobilių (vienetais), tarkime, balandžio mėnesį buvo registruota geriausią augimą parodžiusiose valstybėse, ir supranti, jog įspūdingi procentai, nors ir labai gaila, reiškia tiktai indėlį popieriuje į atsigaunančią ES naujų mašinų rinką. Realybė tokia, kad tikrasis indėlis sukuriamas turtingose Bendrijos valstybėse, kurių augimo procentas analitikų gal ir neverčia aiktelėti, bet skaičiuojant vienetais jose registruojama labai daug naujų automobilių.

Tarkime, jei kaip pagrindinį rinkos vertinimo rodiklį pasirinktume tiktai augimo procentus, išeitų, jog penkiose geriausiose ES valstybėse – Portugalijoje, Lietuvoje, Latvijoje, Ispanijoje, Airijoje ir Kipre – balandžio mėnesį rinka pasistiebė net 33 procentus. Kitaip sakant, net 7,2 karto daugiau nei Bendrijos vidurkis. Tačiau tose pačiose penkiose pirmaujančiose pagal augimo rezultatus valstybėse, kaip rodo ACEA ataskaita, praėjusį mėnesį iš viso buvo registruota vos 103 531 nauja mašina. Tai – beveik triskart mažiau nei pirmaujančioje pagal automobilių (vienetais) registravimą ES šalyje - Vokietijoje, čia balandį įregistruotos net 274 097 naujos mašinos.

Visos ES balandžio mėnesio rinka sudarė 1089,226 tūkst. registruotų naujų mašinų. Tad pirmajam penketukui pagal augimo rodiklius priklausančiose valstybėse registruotų naujų automobilių skaičius sudarė mažiau nei 10 procentų. Akivaizdu, jog bendram naujų automobilių (vienetais) registravimui ES tokią mažą rinkos dalį užimančios valstybės gali daryti tik simbolinę įtaką.

Estijos fenomenas

Krinta į akis ir tai, jog anksčiau iš ekonomikos krizės išsikapsčiusiose šalyse naujų automobilių rinkos registravimo augimas išsikvėpė. Puikiausias to pavyzdys – Estija.

2013-ųjų balandį estai savo šalyje registravo 1913 naujų automobilių, o augimas tada, palyginti su 2012 metų balandžio mėnesiu, sudarė anuomet fantastinius 22,2 procento. Priminsime, jog pernai balandį visoje ES naujų mašinų registravimas buvo paaugęs 4,5 proc., o iš ūkio sąstingio vos pradėjusiose kilti Latvijoje ir Lietuvoje buvo fiksuotas atitinkamai –10 proc. ir -1,9 proc. siekęs nuosmukis.

Šiemet balandį Estijoje registruota 1190 naujų automobilių, o rinka pasistiebė jau tik 4 procentus. Maža to, kaip skelbia ACEA, nuo sausio iki balandžio mėnesio, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, Estijos naujų automobilių rinka paaugo vos 2 procentus. Tačiau ateityje rodiklis dar gali prastėti. Mat naujienų agentūra „Reuters“ neseniai paskelbė apie net 1,9 proc. pirmąjį šių metų ketvirtį, palyginti su tuo pačiu 2013 m. laikotarpiu, smukusį estų bendrąjį vidaus produktą (BVP). Ir nors analitikai nėra įrodę tiesioginio ryšio tarp naujų automobilių rinkos ir BVP rodiklių, praktika rodo, kad smukus BVP po kurio laiko traukiasi ir prekyba naujais automobiliais. „Reuters“ pažymėjo, kad nuo 2010-ųjų Estijos BVP tiktai kilo į viršų. Kartu buvo matomas ir automobilių bumas.

Ar panašus likimas laukia ir Lietuvos, pasak automobilizmo analitikų, dar anksti kalbėti. Mūsų naujų automobilių rinka, pasak analitikų, estų likimo gali išvengti vien dėl to, kad skaičiuoajnt 1000 gyventojų Lietuvoje iki šiol nebuvo registruojama tiek santykinai daug mašinų, kiek jų registravo estai, tad ir registravimo burbulo mūsų šalyje, kuris gaėtų sprogti, kol kas nėra.

ES šalys, kuriose 2014 m. balandį buvo didžiausias naujų automobilių registravimo augimas

VietaŠalisAugimas (proc.)Įregistruota automobilių (proc.)
1.Portugalija+53,112 314
2.Lietuva+361418
3.Latvija+341067
4.Ispanija+28,780 174
5.Kipras+21,2681

Šaltinis: ACEA.

ES šalys, kuriose 2014 m. balandį buvo įregistruota daugiausia naujų automobilių

VietaŠalisRegistravimo pokytis (proc.)*Įregistruota automobilių (vnt.)
1.Vokietija-3,6274 097
2.Didžioji Britanija+8,2176 820
3.Prancūzija+5,8166 959
4.Italija+1,9119 099
5.Ispanija+28,780 174

* Palyginti su 2013 m. balandžio mėn.

Šaltinis: ACEA.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"