TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Po Maskvą važinės propagandinis „Vytautas“

2016 10 06 11:20
Baltarusiško "E433 Vitovt Max Electro" gamintojas teigia, kad pakrauti elektrobuso superkondensatorius užteks vos 5-7 minučių.  Gamintojo nuotrauka

Baltarusiais jau kuris laikas nesikuklina savinasi lietuvių kunigaikščių vardus, šitaip kariaudami Kremliui palankų propagandinį karą su Lietuva, o kartu ir klastotėmis pagražindami savo istoriją. Tam naudojamos net ir Baltarusijoje kuriamos bei gaminamos transporto priemonės.

Prieš kurį laiką nuo Minsko gamyklos „Belkommunmach“ konvejerių pradėjo riedėti elektra varomas autobusas „E433 Vitovt Max Electro“, kurio pavadinimas duoda aiškią aliuziją į iškiliausią Lietuvos istorijoje mūsų Didįjį Kunigaikštį. Ciniška yra ir tai, kad juo susidomėjo vienintelis pasaulyje miestas – Rusijos sostinė Maskva, nors savo naująjį elektrobusą baltarusiai demonstravo net labai brangiai kainuojančioje tarptautinėje Berlyno (Vokietija) transporto technologijų mugėje „Inno Trans-2016“.

Šiuo metu Baltarusijos žiniasklaida mirga pranešimais, kad Maskvos viešąjį transportą administruojanti vietos bendrovė „Mosgortrans“ nusprendė nuo 2017 metų vasario išbandyti „E433 Vitovt Max Electro“, kuris dėl Rusijos sostinės rinkos, rodos, konkuruos su vietinės gamybos elektriniais autobusais LIAZ ir KAMAZ. „Belkommunmach“ netgi dėsto, kokių privalumų turi jų „Vytautas“ prieš konkurentus iš Rusijos. Pasirodo, „E433 Vitovt Max Electro“, skirtingai nei LIAZ ir KAMAZ elektrobusai, naudoja kaupiančius elektros energiją superkondensatorius, kuriuos įmanoma visiškai pakrauti vos per 5–7 minutes. Tą darbą atliks maršruto galinėse stotelėse įrengtos įkrovimo stotelės. Teigiama, kad sykį įkrovus baltarusiško „Vytauto“ superkondensatorius sukauptos energijos užteks, kad „E433 Vitovt Max Electro“ įveiktų maršrutą į vieną pusę, o ten jis vėl bus įkrautas.

Kitas klausimas, kokį atstumą gali nuvažiuoti kartą įkrautas „Vytautas“? Pasirodo, 12 kilometrų, kas Maskvos mastais yra labai nedaug. Tačiau „Belkommunmach“ žada, jog „klientui pageidaujant“ superkondensatorių talpą galima padidinti, o tuomet mašina jau galės nuvažiuoti ir 20, ir 30 kilometrų.

Vis dėlto rusai nėra linkę pirkti katės maiše. Baltarusiškos elektra varomos mašinos bus šešis mėnesius bandomos kol bus nuspręsta, ar jas verta įsigyti.

Tiesa, neatmetama, kad baltarusių gamintojui „Belkommunmach“ palankų sprendimą, kaip jau tapo įprasta Rusijos ir Baltarusijos tarpvalstybiniuose santykiuose, gali lemti visai ne ekonominiai ar kokybės, o politiniai veiksniai. Pirkdami baltarusiškus elektrobusus rusai demonstruotų paramą autoritariniam Aliaksandro Lukašenkos režimui. Be to, žodis „Vytautas“ Maskvos gatvėse pasitarnautų ir Minsko skleidžiamam melui, jog Lietuvos Didžiajai Kunigaikštystei iš tikrųjų vadovavo ne krikščioniškosios Lenkijos sąjungininkė Lietuva, o Rusijos draugai baltarusiai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"