TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Po Paryžiaus dangumi – šansonai automobilių grožiui

2016 10 04 6:00
„BMW X2 Concept“ Scanpix nuotrauka

Daugiau kaip milijonas „benzingalvių“ ir jiems prijaučiančiųjų kas dvejus metus rudenį suplūsta į tarptautinę Paryžiaus automobilių parodą, kurioje gamintojai išvynioja savo premjerinius saldainius.

Pagrindiniam paradui vadovaujantys prancūzai ir vokiečiai šįkart naujienų kaip iš gausybės rago nepažėrė, tačiau akis paganyti tikrai yra į ką. Vien ko vertas gražiausiu parodos automobiliu nuolat linksniuojamas „Renault Trezor“ elektromobilio konceptas.

Bateriją siūlo nuomotis

Žiūrovai ir žurnalistai sutartinai suokia liaupses „Trezor“ (pranc. tresor – lobis), kuris, pasak gamintojo, atveria naują „Renault“ stiliaus istorijos etapą. Pastaraisiais metais, kai kompanijos dizaino vadovo vairą perėmė olandas Laurensas van den Ackeris, „Renault“ kardinaliai atnaujino savo automobilių gamą. Ir tai padarė labai sėkmingai.

Naujo koncepcinio modelio pavadinimas asocijuojasi su vertingu, įvairiapusiu objektu, kurį verta pamatyti ir ištyrinėti. Raidė Z simbolizuoja išskirtinai elektrą naudojančią Z.E. pavaros sistemą.

„Renault Trezor“

Prancūzai netektų didžiosios dalies šarmo, jei net pristatydami automobilius nekalbėtų apie meilę. Pasak „Renault“ dizaino vadovo, „Trezor“ būtent tai ir siūlo – įsimylėti... ir dėl to pamesti galvą. Koncepcinis modelis žymi naujo dizaino ciklo pradžią, netolimos ateities serijinių elektromobilių technologijas. Šilta stilistika, kurios pagrindiniu akcentu tampa raudoniu švytintis salonas, ir į komfortą orientuota įranga šiame elektra varomame GT klasės automobilyje atskleidžia tolesnę „Renault“ evoliuciją.

Mašinų gerbėjai, kuriems įvaizdis – dar ne viskas, suskubo vertinti ir kur kas praktiškesnę gamintojo naujieną, kuri netrukus pasirodys Europos keliuose. Geriausiai Senajame žemyne parduodamas elektromobilis „Zoe“ sulaukė atnaujinimo – dabar jo baterija vienu įkrovimu leis nuvažiuoti 400 kilometrų (laboratorijos skaičiavimu) ir apie 300 kilometrų realiomis kelio sąlygomis. Gamintojas taip pat žada itin konkurencingą kainą – nuo 23,6 tūkst. eurų. Tiesa, yra viena „paslėpta“ smulkmena. Už tokią kainą įsigysite automobilį be baterijos. Ją siūloma nuomotis ir už tai papildomai pakloti nuo 69 iki 119 eurų per mėnesį.

Mažasis hečbekas

„Renault“ aljanso partneris „Nissan“ Paryžiaus automobilių parodoje toliau plėtoja savo pažangaus mobilumo viziją. 100 proc. elektrinis „Leaf“ ne vien eksponuojamas, bet ir naudodamas kaip mobilusis energijos šaltinis. Taikant automobilio prijungimo prie tinklo technologiją elektros energija tiekiama į „Nissan“ stendo eksponatus.

„Nissan Micra“

Šio gamintojo premjera – penktos laidos „Nissan Micra“. Ji, kaip tikino kompanijos generalinis direktorius Carlosas Ghosnas, tęs revoliucingus žingsnius mažų hečbekų segmente: „Sekdami išskirtinių automobilių, tokių kaip „Qashqai“ ir „Juke“, pėdomis, naujausia „Micra“ sustiprinome „Nissan“ pozicijas automobilių dizaino srityje. Ji taip pat atskleidžia mūsų ketinimą konkuruoti Europoje.“

Vis dėlto hečbeko „Micra“ salonas, nors automobilio kėbulas buvo praplatintas, o važiuoklės bazė – padidinta, erdvumo įspūdžio nepalieka. Tačiau vairuotojui galbūt patogiau jaustis padės įvairiai reguliuojama sėdynė ir vairo kampas, aukštis bei optimalios pedalų ir pavarų svirties padėtys.

Milijardų kilometrų bandymai

„Volkswagen“ paviljone gausiai būriuojamasi prie koncepcinio automobilio I.D. Dyzelinių variklių skandalo sukrėsti vokiečiai daro viską, kad parodytų, jog žengia koja kojon su žaliosiomis transporto technologijomis. Galutinį šio elektromobilio modelį, kuris realiomis sąlygomis vienu įkrovimu gebėtų įveikti bent 450–500 kilometrų, gamintojas žada pristatyti rinkai iki 2020-ųjų, o dar penkeriais metais vėliau – ir visiškai autonominę, savavaldę elektromobilio versiją. Pasak VW atstovų, elektromobilio kaina leis pirkėjams išvengti didelių išlaidų, nes I.D. atsieis tiek pat, kiek brangesnės komplektacijos „Volkswagen Golf“.

„Volkswagen I.D. Concept“

Nors gamintojai labai aktyviai testuoja autonominius automobilius, savavaldės transporto priemonės, kurioms žadama rožėmis klota ateitis, vis dar neperžengia bandymų ribos. Atsargesniu požiūriu į revoliucines inovacijas garsėjančios kompanijos „Toyota“ vadovai sako, kad šiuo metu bandomi autonominiai modeliai visų pirma turės įveikti 14 mlrd. kilometrų, kol bendrovė ryšis juos pateikti klientams. Be to, bosas Akio Toyoda vienareikšmiškai leidžia suprasti, jog autonominis valdymas bus tik kaip papildoma funkcija. Vairuotojas bet kada galės ją išjungti ir pats paimti vairą į rankas. „Jei automobilio nėra smagu vairuoti, koks tikslas?“ – retoriškai klausė kompanijos „Toyota“ vadovas.

Visureigių naujienos

Nedidukai hečbekai ir elektromobiliai – puiki išeitis didmiesčiuose, tačiau vairuotojų noras sėsti prie kur kas geresnį „stotą“ demonstruojančių miesto visureigių vairo niekur nedingo. Pagrindinė Paryžiaus premjera šiame segmente – dažnai Q7 kūdikėliu pavadinamas antros laidos „Audi Q5“. Pirmasis Q5 buvo geriausiai parduodamas „keturių žiedų“ modelis pasaulyje, antrajam taip pat prognozuojama ne mažesnė sėkmė.

Atstovų teigimu, Lietuvą pasieks dviem galingais ir efektyviais varikliais – TDI bei TFSI – varomi naujieji „Audi Q5“. Jų galia didesnė 27 AG, o degalų sąnaudos pastebimai mažesnės. Gamintojo skaičiavimais, benzininis 2 l TFSI variklis 100 km kelio sudegina vidutiniškai 6,8 litro benzino. Iš pagrindų atnaujintas ir dyzelinis 3 l TDI „Audi“. Šis automobilis taip pat turi naują važiuoklę ir elektromechaninę vairo stiprintuvo sistemą. „Audi“ gerbėjai galės rinktis ir dinaminę vairavimo sistemą, reguliuojančią pavarų santykį pagal važiavimo greitį bei vairavimo kampą.

Kitas dėmesį Paryžiuje prikaustęs (dar tik koncepcinis) miesto visureigis – kupė formos BMW X2. Jį bavarai pirkėjams, tikėtina, pasiūlys 2018 metais. BMW visureigių gerbėjai šį kompaktinį miesto automobilį tikrai įvertins puikiai. Parodos lankytojams įstrigo ne tik X2 veržlumas, bet ir tai, kad priekiniai visureigio žibintai sušvito melsvu neonu. Gamykliniai tiuninguoti žibintai! Dėl jų nebekils problemų atliekant techninę apžiūrą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"