TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Po žiemos miego mašinas užklumpa rūpesčiai

2014 03 18 6:00
Kad kelionė neapkarstų, po žiemos būtina sutvarkyti automobilį - prieš išriedėdami patikrinkite stabdžių skysčio lygį ir nepamirškite pripūsti padangų. LŽ archyvo nuotrauka

Dalis vairuotojų, ypač vyresnio amžiaus, žiemą savo automobiliais nesinaudoja ir į gatves rieda tik pasibaigus šaltajam sezonui. Tačiau kieme ar garaže kelis mėnesius žiemojusi mašina dažnai nenori "pabusti" – kyla problemų dėl akumuliatorių, elektros sistemos, gali nutikti ir kitų bėdų. Todėl prieš sėdant prie tokios apsnūdusios mašinos vairo būtina gerai ją patikrinti ir sutvarkyti.

Žinoma, pasiryžusieji "prižadinti" automobilį po ilgo žiemos miego pirmiausia pagalvoja apie "mirusį" jo akumuliatorių. Pardavėjai žino du akumuliatorių pirkimo pakilimus - pirmasis pikas žiemos pradžioje, atšalus orams. O antra pirkėjų banga juos užklumpa pavasarį, kai keliais ima riedėti vadinamieji sodininkai.

Šiluma – ne į gera

„Visiškai įkrautas akumuliatorius šalčio nebijo, nes tada jis užšąla tik esant minus 65 laipsniams. Bet tie, kas savo automobilį konservuoja žiemai, turėtų jį laikyti garaže. Jei mašina paliekama žiemoti lauke, jos akumuliatorių reikia išimti ir nunešti į rūsį, nes geriausia temperatūra tam, kad jis pats neišsikrautų, yra apie 0-5 laipsnius šilumos. Nedera laikyti akumuliatoriaus šiltoje patalpoje, nes esant 20-30 laipsnių šilumos jo saviiškrova kur kas didesnė nei esant nuliui“, - pažymėjo akumuliatorių salono pardavėjas Saulius Aušvicas.

Svarbiausia, specialisto teigimu, šaltuoju metu nenaudojamą akumuliatorių prieš žiemą įkrauti. Tą patį būtina padaryti ir pavasariui atėjus, kai vėl pradėsite vairavimo sezoną.

Seni vairuotojai prisimena kažkada buvusią populiarią akumuliatorių saugojimo šilumoje metodiką: iš įkrauto akumuliatoriaus nupilamas elektrolitas ir vietoj jo įpilama 5 proc. boro rūgšties tirpalo. Atėjus pavasariui vairuotojas boro tirpalą išpildavo ir vėl supildavo elektrolitą, areometru matuodavo jo tankį ir jį koreguodavo.

S.Aušvicas tai vadino žaidimu. „Naudos buvo tik tiek, kad vairuotojai kur kas labiau rūpinosi akumuliatorių būkle, ir tie ilgiau laikydavo. Šiuolaikinėse mašinose kur kas daugiau elektronikos, tačiau dažnas neprižiūri akumuliatoriaus, o nori jį naudoti maksimaliai ilgai. Žmonės numeta akumuliatorių ir palieka per žiemą ten, kur jis neapsaugotas nuo minusinės temperatūros. Per žiemos mėnesius akumuliatorius penkiskart užšąla ir atšyla, išsipučia kaip futbolo kamuolys. Atėjus pavasariui žmogus stebisi, kad akumuliatorius nebeveikia, reikia keisti. Jokios boro rūgšties pilti nepatariu, į akumuliatorius galima pilti tik distiliuotą vandenį, kitaip neteksite garantijos“, - įspėjo pašnekovas ir dar kartą pabrėžė, kad svarbiausia neužmiršti akumuliatorių prieš žiemą ir po jos „krauti, krauti ir dar kartą krauti“.

Opi dalis - elektra ir starteris

Žiemos drėgmė ir šaltis neretai pažeidžia automobilio elektros sistemą. Dėl vandens, ypač sumišusio su druskomis, poveikio sparčiau rūdija kontaktai bei gnybtai, pūva laidai. Neretai po žiemos miego nebeveikia ne tik mašinos starteris, kyla problemų ir dėl generatoriaus.

„Po žiemos servise pasirodo kur kas daugiau klientų. Nusibaigia starteriai, generatoriai, laidai. Neretai dėl besikaupiančio kondensato, jeigu automobilis buvo paliktas lauke per žiemą, pridrėksta salonas. Prasiskverbusi drėgmė sugadina elektronikos blokus, automobilių kompiuterius. Dėl starterio problemų kyla dažnai. Tuomet siūlyčiau kreiptis į specialistus. Juokaujame, kad ar milijono, ar dviejų defektų nustatymas daugiau nekainuoja. Gedimų priežastis nustatome už dvidešimt litų, o tada jau pats automobilio šeimininkas sprendžia, ar seną mechanizmą remontuoti, ar keisti nauju“, - teigė remonto dirbtuvių „Autoelektronika“ meistras Vladas.

Tiesa, nustatyti elektros sistemos gedimus ne visada pavyksta per kelias minutes, pasitelkus tik kompiuterinę diagnostiką. Neretai automobilių elektrikams tenka narplioti ir tikrinti visą laidų raizgalynę ieškant nupuvusių vietų. Toks procesas gali užtrukti ne vieną valandą.

Jeigu automobilio starteris pradėjo sunkiai sukti arba visai nesuka, prieš skambinant į autoservisą dėl galimo agregato remonto meistras siūlė pabandyti patiems nustatyti problemą. Anot jo, starterio gedimas dėl nusidėvėjimo, kai automobilis naudojamas normaliai, nėra dažnas – apie 20 proc. visų gedimų. Todėl kai neįmanoma paleisti automobilio, verta pagalvoti, ar gali būti kaltas generatorius, ar akumuliatorius, ar supuvę laidai bei sujungimai tarp elektros mazgų.

Generatoriai dažnai genda dėl pernelyg didelės apkrovos. Ypač atidūs turėtų būti dyzelinių automobilių savininkai. Jie neretai žiemą papildomai apkrauna generatorių, ilgai šildydami uždegimo žvakes, tuo pat metu įjungę žibintus, šildymą, ventiliatorius ir t. t. Tvarkyti generatorių reikėtų įsitikinus, kad nėra iškrovos automobiliui stovint, kai signalizacija įjungta. Jeigu girdite šalutinių garsų besisukančiame generatoriuje, kad išvengtumėte gresiančių išlaidų dėl guolių subyrėjimo, atlikite generatoriaus profilaktinį remontą.

Daugelis patyrusių vairuotojų pastebi, kad pavasarį dažniau genda apšvietimo įtaisai ir signalizacija. Prieš išvažiuojant iš namų juos reikėtų apžiūrėti. Juk ne vienas esame matę, kaip "keistai" kartais elgiasi priešais važiuojančio automobilio šviesos sistema: įsijungus „stop" signalui pradeda šviesti kitos lemputės, o įjungus posūkius pradeda mirksėti ir kiti apšvietimo sistemos prietaisai.

Problema - netvarka atitinkamose grandinėse, galbūt tarp skirtingų grandinių susidarė įtampai laidus tiltelis. Šis gali susidaryti, jeigu tarp laidų pateko vandens. Ypač greitai tiltelius sukelia sūrus druskos mišiniu barstytų gatvių vanduo. Valytuvų ir purkštukų darbą taip pat trikdo vanduo.

Patikrinkite po kapotu

Išsiaiškinę, kaip veikia elektros įranga, žvilgtelėkite po kapotu – patikrinkite tepalo bei stabdžių skysčio lygį. Tepalo gali trūkti ne tik variklyje, bet ir pavarų dėžėje, užpakalinio tilto reduktoriuje. Jeigu pastebėsite, kad trūksta aušinimo skysčio, būtina rasti vietą, per kurią jis išteka. Jeigu jis suteka į vidų, į variklį - bus pažeista galvutės ir cilindrų bloko tarpinė. Nepamirškite, kad net trumpos kelionės, kai variklį tepa tepalo ir antifrizo mišinys, gali baigtis kapitaliniu variklio remontu. Taip pat patikrinkite stabdžių skysčio lygį. Išriedėdami į kelią nepamirškite pripūsti padangų.

Nenustebkite, jeigu pavasarį sunku bus paleisti ilgai žiemojusio techniškai sutvarkyto automobilio variklį. Benzininiuose automobiliuose to priežastis dažniausiai būna senas benzinas, netekęs daugumos lengvųjų frakcijų (dar blogiau, jei jis buvo atskiestas neaiškaus pardavėjo). Mėgstantys kaupti atsargas žmonės kartais nusiperka labai daug benzino ir ilgai jį saugo. Deja, senas benzinas tinka nebent detalėms plauti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"