TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Policija dėl valstybinių numerių garažų nešturmuos

2014 10 08 6:00
Gintaras Aliksandravičius: „Tikrai nematome reikalo dėl mašinų numerių trikdyti piliečių ramybės jų privačiose valdose". Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Priverstinai išregistravus automobilį, jo savininkas per 90 dienų privalo valstybės įmonei (VĮ) „Regitra“ grąžinti valstybinius registracijos numerius. Priešingu atveju jie bus paimti priverstinai – tai numato tvarka, kurią liepos viduryje patvirtino Policijos departamentas.

Priverstinis numerių paėmimas jau gresia 850 tūkst. automobilių, kurie spalio 29-ąją buvo automatiškai išregistruoti, kai jų valdytojai nepakluso dar liepos 6 dieną paskelbtam „Regitros“ raginimui per 90 dienų atlikti mašinų privalomąją techninę apžiūrą, apdrausti jas privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu ar sumokėti muito mokesčius, jei jie nebuvo sumokėti. Liepą mašinų savininkams buvo sustabdytas leidimas eksploatuoti netvarkingas transporto priemones.

Tiesa, vairuotojai turėjo ir dar vieną galimybę – per internetą ar kitu būdu susisiekti su „Regitros“ pareigūnais ir pratęsti leidimą iki metų. Tačiau iš 913 tūkst. mašinų savininkų, kurių automobiliams liepos pradžioje grėsė būti suspenduota teisė važinėti, šia galimybe pasinaudojo tik 63 tūkst. vairuotojų.

Valstybiniai registracijos numeriai yra valstybės nuosavybė. Vis dėlto Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Gintaras Aliksandravičius LŽ sakė, jog policininkai jėga nesiverš į piliečių garažus, namus ar butus, kad paimtų išregistruotų mašinų numerius. „Tam tikrais atvejais įstatymai pareigūnams iš tikrųjų leidžia pažeisti privačią erdvę, bet mašinos numeriai tikrai nėra tas atvejis“, - pabrėžė LŽ pašnekovas.

Tiksli statistika - vėliau

Transporto priemonės masiškai buvo išregistruotos jų savininkų iš anksto apie tai neįspėjus. Šis procesas nenutrūko - ir toliau stabdomi leidimai važinėti tomis transporto priemonėmis, kurios nėra apdraustos, neatlikta jų techninė pažiūra, už jas nėra sumokėti mokesčiai arba jomis buvo išvažiuota į kelią esant techniniams trūkumams, su kuriais Kelių eismo taisyklės (KET) draudžia eksploatuoti automobilius. Valdytojams nepasirūpinus mašina, po 90 dienų ji yra išregistruojama.

Tačiau dabar netvarkingi vairuotojai iš anksto apie tai įspėjami. Kol kas – nusiunčiant laišką įprastu paštu. Vėliau, kai bus žinomi elektroniniai valdytojų adresai, mobiliojo telefono numeriai, skaipo adresai ar kiti kontaktai, žinutės bus siunčiamos ir ten.

Praėjusią savaitę Laimutė Užupė, VĮ „Regitra“ atstovė, dar tiksliai negalėjo pasakyti, kokiam skaičiui automobilių, be jau automatiniu būdu išregistruotų, gresia išnykti iš transporto priemonių registro dėl to, kad jų savininkai išvažiavo į kelią, pavyzdžiui, neveikiant vairuotojo pusės valytuvui ar su skirtingomis padangomis ant vienos ašies (gedimai, kuriems esant transporto priemonę draudžiama eksploatuoti). Kita vertus, kadangi procesas yra nepertraukiamas, vos jį pradėjus sunku, o gal ir visai neįmanoma atlikti operatyvių statistinių skaičiavimų. Rezultatai bus matyti po kurio laiko, o dabar tiksliai žinoma tik tai, kiek transporto priemonių iš karto buvo išbraukta iš registro automatiniu būdu.

Siūlo neleisti piktnaudžiauti

Naujas Saugaus eismo įstatymo pataisas pradėjus taikyti praktikoje, vairuotojai ir visi valstybės piliečiai skilo į kelias oponuojančias stovyklas. Yra labai daug pasipiktinusiųjų nauja tvarka. Ko gero, tarp jų daugiausia tokių, kurie patys nesilaikė sugriežtintų reikalavimų ir jau nukentėjo arba nukentės.

Dalis gyventojų pritaria įstatymo pataisoms – esą iš eismo pašalinus techniškai netvarkingas, sykiais – net iš kelių automobilių sulipdytas mašinas labai padidės eismo saugumas keliuose.

Treti sako, kad tokių priemonių imtis išvis nereikėjo, nes dauguma iš beveik milijono mašinų, kurių savininkai jomis nesirūpino, jau seniausiai yra parduotos ir jomis važinėjama Rytuose. Kai kurie tų automobilių į užsienį iškeliavo taip seniai, kad greičiausiai šiandien jau tėra tik metalo laužas. Netrūksta tokių senienų ir Lietuvoje.

Tačiau į redakciją kreipėsi ir pasipiktinusių skaitytojų, kurie pabrėžia kai kurių gyventojų polinkį piktnaudžiauti, todėl mano, kad „nauja tvarka nieko nepakeis – kaip važinėjo tie pažeidėjai „luženomis“, taip jomis važinės, ypač – kaimo vietovėse, kur kontrolė silpna“. Tokių kritikų nuomone, padėtis pagerėtų nebent tokiu atveju, jei, išregistravus automobilius, iš netvarkingų jų savininkų būtų atimti ir tų mašinų valstybiniai numeriai. „Kitaip dalis žmonių gražiuoju numerių tikrai negrąžins ir toliau važinės išregistruotomis mašinomis. Jų niekas nesugaudys – policija tikrai kiekvienos mašinos netikrins. Padėtis taptų visai kita, jei būtų atimti numeriai. Tai turi daryti policija, apsilankiusi pažeidėjų garažuose ar namuose“, - nuomonę dėstė skaitytojai.

Spąstai keliuose

Nuimti nuo išregistruotų mašinų valstybinius numerius turi teisę tik policijos pareigūnai. / Romo Jurgaičio nuotrauka

„Tikrai nematome reikalo dėl numerių trikdyti piliečių ramybės jų privačiose valdose, dauguma jų paklusnūs įstatymams. Kol kas užteks išregistruotas mašinas tiesiog eliminuoti iš eismo. Ir darysime tai keliuose", - sakė Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas G. Aliksandravičius.

Liepos 17 dieną Policijos departamentas patvirtino ir tvarką, kaip tai privalo būti daroma. Dokumente rašoma, jog nuimti viešajame eisme neteisėtai dalyvaujančios išregistruotos transporto priemonės numerius turi teisę tik policijos pareigūnas. Sustabdęs išregistruotą arba netvarkingą automobilį kelyje, jis surašo vairuojančiam asmeniui administracinio teisės pažeidimo protokolą dėl KET taisyklių pažeidimo (vairavimas transporto priemonių, neįregistruotų (neperregistruotų) nustatyta tvarka, be valstybinės techninės apžiūros ir (arba) neapsidraudus transporto priemonių savininkų ir valdytojų civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu, ir t. t.). Už visus minėtus nusižengimus skiriamos nuo 80 litų prasidedančios baudos, kurios visas sudėjus gali išaugti iki šimtų.

Tada surašomas administracinis sprendimas nuimti valstybinio registracijos numerio ženklus nuo išregistruotos transporto priemonės. Transporto priemonė su nuimtais valstybiniais numeriais nedelsiant turi būti pašalinama nuo važiuojamosios kelio dalies, o parsigabenti ją – jau paties vairuotojo reikalas. Tuo atveju, jei valdytojas palieka savo mašiną dūlėti kelkraštyje, teisės aktai leidžia jas į sulaikytų automobilių aikšteles priverstinai nugabenti ir bendrovėms, su kuriomis valstybės vardu yra pasirašytos sutartys. Bet tada savininkui kainuos dar brangiau.

Važinėjimas be valstybinio numerio ženklų užtraukia palyginti nedidelę 100-200 litų baudą. Tačiau gali būti 1-3 mėnesiams atimtas ir vairuotojo pažymėjimas su visomis iš to išplaukiančiomis pasekmėmis. Be to, vairuotojas vėl būtų baudžiamas už tai, kad važinėjo be techninės apžiūros, draudimo ir t. t. Ar tikrai apsimokės rizikuoti?

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"