TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Policijos valdose - šimtai senų automobilių

2010 10 20 0:00
Iki sunkmečio policijos įstaigos nuolat jausdavo naujų transporto priemonių "injekcijas".
LŽ archyvo nuotrauka

Maždaug ketvirtadalis Lietuvos policijos naudojamų automobilių gerokai susidėvėję, o kas dešimta mašina - senesnė nei 15 metų. Policijos vadovybė padėties nedramatizuoja, tačiau pripažįsta, kad trūksta ne tik naujų automobilių, bet ir kitų svarbiausių darbo priemonių.

Policijos patruliai, neseniai viešai skundęsi, kad trūksta uniformų, prakalbo ir apie kitų darbo įrankių stygių. Jų teigimu, dalis automobilių, alkoholio matuoklių ir greičio matavimo prietaisų šiandien visiškai pasenę ir beveik netinkami naudoti.

Bijo važiuoti

Lietuvoje yra šimtai surūdijusių tarnybinių policijos mašinų, kuriomis važinėti, o juolab vaikytis pažeidėjus, gali būti pavojinga. Kasdien gatvėse patruliuojantys pareigūnai atvirauja, kad sėsti į susidėvėjusius automobilius kartais baiminasi net pažeidėjai. Policijos vadovybė šią problemą žino, tačiau dėl lėšų stygiaus eiliniams policininkams geresnių darbo sąlygų kol kas nežada.

"Yra tikrai gerų, patruliuoti tinkamų automobilių, bet yra ir tokių, kuriais važinėti nesaugu ir galbūt net pavojinga. Šios mašinos ne tik techniškai susidėvėjusios, jos seniai praradusios ir estetinį vaizdą. Pasitaiko atvejų, kai sulaikyti asmenys atsisako sėsti į tarnybinius automobilius - esą bijo, kad važiuojant jie subyrės. Jei atvirai, trūksta ne tik naujesnių mašinų, bet ir alkoholio matuoklių, naujesnių greičio radarų. Todėl neseniai į viešumą iškilusios kalbos apie uniformų trūkumą tebuvo dalis tiesos apie policiją kamuojantį darbo įrankių "badą", - LŽ pasakojo sostinės gatvėse patruliuojantys pareigūnai.

Laikinosios sostinės kelių patruliai taip pat skundėsi, kad vienas iš trijų jų eksploatuojamų tarnybinių automobilių vos "kvėpuoja", o alkoholio ir greičio matuokliai skaičiuoja antrą dešimtį metų. Jų teigimu, Kaune yra tokių patrulinių automobilių, į kuriuos net nedrąsu sėstis. Pareigūnai prisipažino neretai vengiantys senomis mašinomis dideliu greičiu vaikytis pažeidėjus, nes nėra tikri, ar jos atlaikys gaudynes nesubyrėjusios.

Senienų netrūksta

Vilniaus vyriausiojo policijos komisariato (VPK) viršininkas Kęstutis Lančinskas LŽ neslėpė: šiandien "ties riba" yra maždaug ketvirtadalis patrulinių automobilių, o kai kurie jau nuriedėję per pusę milijono kilometrų. Pasak pašnekovo, tokių mašinų eksploatavimas brangiai kainuoja, tačiau policija esą negali taip paprastai nurašyti šių senienų. Mat šiandien nebūtų kuo jų pakeisti.

"Problema egzistuoja, maždaug kas ketvirtas automobilis - senas. Juos reikia nuolat remontuoti, o tai kainuoja. Žinoma, nuolatiniam patruliavimui stengiamės tokių mašinų neskirti, tik važinėti jomis dirbant "pasyvų" darbą. Jei finansinė padėtis nepagerės, manau, kitąmet naujų automobilių dar neturėsime", - LŽ sakė K.Lančinskas.

Kauno VPK viršininkas Algirdas Kaminskas taip pat neneigė, kad dalies laikinosios sostinės patrulių naudojamų automobilių techninė būklė kelia rimtą susirūpinimą. Jo skaičiavimu, iš beveik pusketvirto šimto Kaune esančių policijos mašinų maždaug trečdalis jau galėtų važiuoti "užtarnauto poilsio". "Nesakau, kad padėtis tragiška. Dirbti ir užtikrinti policijos funkcijas dar galima. Kaip bus ateityje, sunku pasakyti. Viskas priklausys nuo finansinio pajėgumo, o jis, kaip žinoma, dabar nėra pats geriausias", - kalbėjo A.Kaminskas.

Padėties nedramatizuoja

Šiuo metu Lietuvoje yra 2263 policijos automobiliai. Oficialiais Policijos departamento duomenimis, iš jų maždaug dešimtadalis senesni nei 15 metų. Panašus ir 10-15 metų senumo policijos mašinų skaičius. Dar apie pusšešto šimto transporto priemonių yra 5-10 metų.

Policijos generalinio komisaro pavaduotojas Algirdas Stončaitis susidariusios padėties pernelyg nedramatizuoja ir tikina, kad policija šiandien pajėgi atlikti visas jai patikėtas funkcijas. Tačiau, pasak pareigūno, apie ryškesnį transporto priemonių parko atnaujinimą bus galima kalbėti tada, kai pagerės bendra valstybės ekonominė padėtis. "Tikrai nėra taip, kad nebūtų kuo važiuoti - maždaug pusė visų turimų policijos mašinų ne senesnės kaip 5 metų. Žinoma, norėtųsi, jog visi automobiliai būtų nauji ar apynaujai, bet situaciją reikia vertinti realiai. Policija dabar neturi tiek pinigų, kad galėtų iš esmės ir vienu sykiu senas mašinas pakeisti naujomis", - dėstė generalinio komisaro pavaduotojas A.Stončaitis.

LŽ duomenimis, 2011 metais baigsis Policijos departamento sutartis su tiekėjais dėl 617 automobilių nuomos. Todėl jei iki to laiko nepavyks gauti lėšų transporto parkui atnaujinti, gali sutrikti svarbiausios policijos funkcijos.

Nenaudinga finansiškai

Senesni nei 15 metų automobiliai teoriškai laikomi saugiais ir tinkamais eksploatuoti, jei pereina techninę apžiūrą. Tačiau specialistams abejonių kelia ne tokių automobilių saugumas, o tai, ar jų naudojimas pasiteisina finansiškai. Mat 15 metų ir senesnės mašinos sudegina iki dviejų kartų daugiau degalų nei 3-5 metų automobiliai. Be to, senų transporto priemonių priežiūra taip pat gerokai brangesnė. "Turtingesnėse Europos valstybėse patrulinių policijos automobilių naudojimo laikas paprastai siekia apie 7 metus. Vėliau šios mašinos keičiamos naujesnėmis. Žinoma, tai kainuoja, tačiau šiuo atveju taupoma degalų ir remonto sąskaita", - LŽ aiškino Vilniaus Gedimino technikos universiteto Transporto inžinerijos fakulteto docentas Vigilijus Sadauskas.

Lietuvos policija galėtų parduoti visus senus automobilius ir už gautus pinigus atnaujinti transporto parką, tačiau net atsikračiusios "metalo laužo" didelės finansinės naudos policijos įstaigos nepajustų. Mat už rinkos kainą pardavusios šimtą senų, maždaug po tūkstantį litų kainuojančių mašinų, jos už gautus pinigus pajėgtų įsigyti vos kelis naujus automobilius.

Trūksta alkoholio matuoklių

Tvarką keliuose prižiūrintiems pareigūnams darbą apsunkina ne tik seni automobiliai, bet ir alkoholio matuoklių trūkumas. Pavyzdžiui, iš 30 Vilniaus kelių patrulių ekipažų šie dažnai naudojami prietaisai yra tik 12 mašinų. Todėl sulaikę galbūt neblaivų vairuotoją, patruliai neretai negali iš karto atlikti patikros. Jie priversti vežti pažeidėją į policijos įstaigą arba kviesti į įvykio vietą kolegas, turinčius girtumo nustatymo įrangą.

Vilniaus apskrities kelių patrulių rinktinės vadas Marius Putrimas LŽ neslėpė, kad dėl būtiniausių darbo įrankių trūkumo gaištamas ne tik pareigūnų, bet ir pažeidėjų laikas, be to, didėja darbo sąnaudos. "Alkoholio matuokliai yra tik maždaug trečdalyje mūsų tarnybos automobilių. Jei patruliai sulaiko, kaip įtaria, apsvaigusį vairuotoją ir negali vietoje nustatyti blaivumo, jie priversti vežti pažeidėją į policijos įstaigą. Tai užtrunka, o ir benzinas be reikalo deginamas. Matuoklį į įvykio vietą gali atvežti ir kiti jį turintys patruliai, tačiau tai vėl užima laiko, reikalauja daugiau sąnaudų", - sakė M.Putrimas.

LŽ duomenimis, naujų alkoholio matuoklių, kurie kainuoja apie 2-4 tūkst. litų, policijos įstaigos artimiausiu metu taip pat neketina įsigyti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"