TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Politika atgraso rusus nuo ukrainietiškų automobilių

2014 05 26 7:45
Pastarasiais mėnesiais Ukrainoje pagamintų naujų automobilių eksportas į Rusiją iš esmės sustojo.   LŽ archyvo nuotrauka

Karinis dviejų slavų tautų konfliktas neigiamai atsiliepia Ukrainos ir Rusijos automobilių gamintojams – rusai beveik nusigręžė nuo naujų ukrainietiškų mašinų savo šalyje. Katastrofiškai mažiau naujų mašinų, tarp jų - ir Rusijoje pagamintų, perka ir patys ukrainiečiai.

Kaip rodo asociacijos „Ukraintoprom“ pateikiami duomenys, Rusijos išprovokuotos krizės krečiamoje Ukrainoje pardavėjai balandžio mėnesį sugebėjo parduoti 7765 lengvąsias keleivines ir komercines mašinas, arba net 70,3 proc. mažiau nei 2013-ųjų tą patį mėnesį. Tarp tų prekinių ženklų, kurių pardavimai krito labiausiai, ketvirtą rezultatą parodė dar visai neseniai Ukrainoje beprotiškai populiari VAZ markė – balandį jos pardavimo krytis sudarė net 79,8 proc. Daugiau nukrito tiktai prekyba prancūziškos markės „Citroen“ ir korėjiškais „Hyundai“ bei „Kia“ - atitinkamai 89,1 proc., 86 proc. ir 85,5 proc. Todėl ekspertai daro prielaidą, kad Ukrainos vairuotojai ir įmonės specialiai nugaros Rusijoje pagamintiems naujiems automobiliams neatgręžia, o nuosmukį lemia padidėjęs pirkėjų atsargumas dėl konflikto. Galimas daiktas, kad visai kitokia padėtis klostosi Rusijoje.

Ukrainietiški automobiliai - tabu

Rusijos automobilių rinką krizė krečia antri metai iš eilės. Vietos Automobilių gamintojų komiteto (AGK) duomenimis, 2013 metais rusai įsigijo 5 proc. mažiau nei užpraėjusiais metais. Padėtis nekrypo į gerąją pusę ir šiemet. Neseniai AGK paskelbė, kad sausį-vasarį, palyginti su tuo pačiu 2013 metų laikotarpiu, Rusijos naujų automobilių rinka susitraukė 4 proc. - iki 829 046 automobilių.

Atkreipia dėmesį, kad rusai beveik visai nustojo pirkti Ukrainoje pagamintus naujus lengvuosius automobilius. Kadangi bendras rinkos Rusijoje smukimas sudarė vos kelis procentus, o ukrainietiškų automobilių nupirkta dešimtimis kartų mažiau, galimas daiktas, kad šitaip elgiamasi ir dėl politinių priežasčių.

Todėl nieko nestebina, kad Ukrainoje, Čerkasuose, gaminamos „Bogdan“ markės mašinos atsidūrė antroje eilutėje sąrašo, kuriame nurodomos didžiausią nuosmukį sausio-balandžio mėnesį Rusijoje patyrusių mašinų markės. Prekyba „Bogdan“ automobiliais krito net 91 proc. Pirmavo sąraše rusiški IŽ automobiliai (-95 proc.), tačiau, pavyzdžiui, per pirmus keturis 2013-ųjų mėnesius jų buvo nupirkta vos 374, o per tą patį laiką ukrainietiškų „Bogdan“ rusai įsigijo 1092.

Nuo sausio iki vasario Rusijoje tragiškai, nuo 1331 pernai iki 352 automobilių, smuko ir garsiausios Ukrainos automobilių markės ZAZ pardavimas, o nuosmukis sudarė 74 proc. ir buvo ketvirtas tarp automobilių markių. Trečioje vietoje pagal smukimą liko „Dodge“ (-80 proc.), tačiau šių mašinų Rusijoje buvo nupirkta vos 15.

Baltijos šalys lenkia įspūdingai

Populiari nuomonė, kad naujų automobilių pirkimas toje ar kitoje šalyje bent iš dalis atspindi ir valstybės pragyvenimo lygį. Lietuvoje daug diskutuojama, kas šiandien geriau gyvena – rusai ar Europos Sąjungai priklausančios Estija, Latvija ir Lietuva. Jei pragyvenimo lygį vertinime vien tik pagal naujų automobilių rinką, Rusiją lenktume dvigubai ir daugiau.

2013-aisiais rusai nupirko 2,8 mln. naujų lengvųjų mašinų, taigi 1000 gyventojų teko 2 nauji automobiliai. Lietuvoje pernai buvo registruota, tyrimų bendrovės „Autotyrimai“ duomenimis, 12 152 naujos mašinos, arba po 4 vienam tūkstančiui gyventojų. Latviai ir estai registravo atitinkamai 10 637 ir 19 500 naujus automobilius, arba po 5 ir 15 mašinų 1000 gyventojų. Išeitų, kad Lietuvoje ir Latvijoje tūkstančiui gyventojų buvo registruota dukart daugiau naujų automobilių nei Rusijoje, o Estijoje – net 7-kart. Šių metų pradžios duomenys rodo, kad skirtumas tarp Rusijos ir Baltijos šalių pagal naujų mašinų pardavimą 1000 gyventojų toliau augs pastarųjų naudai.

Automobilių markės, kurių automobilių Rusijoje 2014 m. sausį-balandį buvo parduota daugiausia

VietaMarkėKiekisPokytis (proc.)*
1."Lada"128 633-15
2."Renault"63 647-54
3."Kia"60 0330
4."Nissan"57 579+30
5."Toyota"50 160+12
6."Chevrolet"48 586-7
7."Volskwagen"45 828-7
8."Mitsubishi"27 943+6
9."Škoda"26 616+2
10."Opel"24 493-8
...44.ZAZ352-74
...50."Bogdan"92-91.

*Palyginti su 2013 m. I-IV mėn.

Šaltinis: AGK.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"