TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Populiarumas be išskirtinumo

2014 08 26 6:00
Lietuvos keliais važinėja iki 1000 legendinės markės automobilių. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Dar prieš dešimtmetį Lietuvos keliuose „Porsche“ buvo tokia retenybė, kad jį išvydę kai kas net akis pasitrindavo – ar nesapnuoja. Šiandien klestinčių įmonių vadovus tenka nugirsti besikuždant: ar norint išsiskirti, „poršo“ vis dar pakanka?

Važiuoja teisingu keliu

Neoficialiais duomenimis, šiuo metu Lietuvoje yra iki 1000 įvairaus senumo ir modelių vokiško automobilizmo etalonu tapusios markės automobilių. Skirtingai nei į masinį vartotoją orientuotoje prekyboje, kurioje galioja dėsnis „daugiau parduosi, geriau uždirbsi“, prabangos prekių rinka kur kas subtilesnė.

Galintieji leisti sau įsigyti 200 tūkst. litų ir didesnės vertės automobilį moka ne tik už technines mašinos galimybes, dizainą ir komfortą. Kartu tai ir prestižinė regalija, bylojanti apie savininko sėkmę ir padėtį visuomenėje. Jei tenka išgirsti legendų apie „BMW X5” šeimininkus, į savo pasididžiavimą taupumo sumetimais įmontavusius dujų įrangą, tai analogiška istorija, kurioje figūruotų „Porsche“, skamba it nevykęs pokštas.

Pernai rudenį pirmąjį šalyje „Porsche“ saloną atidariusi „Modus grupei“ priklausanti bendrovė „Prime Auto“ pamažu įgyvendina iškeltą tikslą - per metus Lietuvoje parduoti apie 100 šios markės automobilių. Per pirmus septynis šių metų mėnesius „Prime Auto“ klientai įsigijo 43 automobilius.

„Porsche“ automobiliai išlieka vieni brangiausių mūsų rinkoje, todėl mintis, kad gausėjant jų keliuose šios markės automobiliai galėtų prarasti išskirtinumą, mūsų negąsdina. Didėjantis šios markės automobilių gerbėjų būrys tik parodo, kad gamintojas eina teisingu ir sėkmingu keliu“, - neabejojo „Prime Auto“ pardavimų vadovas Aurimas Meliauskas.

Sportiškas taupumas

„Porsche“ atstovas atskleidė, kad Baltijos regiono tendencijos sutampa su pasauline pardavimo statistika. Populiariausias iš gamintojo siūlomų automobilių gamos išlieka „Cayenne“ miesto visureigis – daugiau nei pusė parduotų automobilių yra būtent šio modelio. Dar daugiau tikimasi iš atnaujinto „Cayenne“, kuris į Lietuvą atkeliaus šį rudenį, - šiek tiek pakitusi jo išorė, bet platesnė ekonomiškų ir galingesnių variklių gama.

„Galbūt ne visi žino, tačiau „Porsche“ kompanija viena pirmųjų dar devintajame dešimtmetyje iškėlė sau tikslą – gerinti variklių efektyvumą ir mažinti išmetamo anglies dioksido kiekį. Mūsų sąmonėje automobilio ekologija ir sportiškumas yra sunkiai sutaikomi dalykai, tačiau būtent to link einama. Europos Sąjungos ir aplinkosaugos organizacijų spaudimas tik dar labiau skatina siekti šio tikslo“, - teigė A. Meliauskas.

Šį pavasarį į saloną atkeliavo ir sportiškasis „Macan“ visureigis. Prekyba juo irgi klostosi pagal lūkesčius – šį modelį Lietuvoje jau nusprendė įsigyti dvi dešimtys pirkėjų. Kalbant apie „Porsche“ motorų gamą, populiariausias pasirinkimas yra trijų litrų darbinio tūrio variklis. „Porsche“ perkantys lietuviai labiau linksta į ekonomiškesnius, nors ir mažesnio galingumo dyzelinius variklius. Palyginimui, benzinu varomas 3.0 l darbinio tūrio „Macan S“ agregatas išsuka 360 AG, o to paties darbinio tūrio dyzelinė versija generuoja 258 „arklius“.

Duoda solidų pelną

„Premium“ sportinius automobilius gaminanti „Porsche“ pastaruosius trejus metus po įsigijimo tapo auksiniu „Volkswagen“ grupės, kuri kontrolinį akcijų paketą valdo nuo 2011-ųjų, arkliuku. Už 11 mlrd. eurų iš Porsche ir Piech šeimų akcijų dalį nupirkęs koncernas kol kas neturi nė mažiausio preteksto gailėtis šio įsigijimo.

„Porsche“ veiklos pelnas pernai siekė 2,6 mlrd. eurų ir beveik pasivijo „Volkswagen“ markės pelną, ši 2013-aisiais koncernui uždirbo 2,9 mlrd. eurų. Vertinant šiuos skaičius vertėtų nepamiršti, kad pernai visame pasaulyje atitinkamai buvo parduota 155 tūkst. „Porsche“ ir 4,7 mln. VW automobilių. Taigi apytikriai skaičiuojant, jei iš vieno naujo VW automobilio koncernas uždirba kiek daugiau nei 600 eurų, tai vienas parduotas „Porsche“ pelno eilutę papildo beveik 17 tūkst. eurų.

Jei VW grupės puošmena ir toliau išlaikys tokį pardavimą, tikėtina, kad tikslas per metus parduoti 200 tūkst. automobilių bus pasiektas jau kitąmet – trejais metais anksčiau, nei planuota VW koncernui perkant „Porsche“.

Atnaujintas „Porsche Cayenne“ salonuose pasirodys šį rudenį. / AFP/Scanpix nuotrauka

Kompanijos vadovas Matthiasas Muelleris vokiečių žiniasklaidai duotuose interviu yra pabrėžęs, kad, net ir augant „Porsche“ pardavimui, markė nuo to netaps mažiau išskirtinė. Net ir pasiekus 200 tūkst. per metus pardavimą, vos ant 2-3 iš 1000 visų pasaulyje naujai pagaminamų automobilių spindės juodas „Porsche“ ristūnas.

Gali pakenkti kokybei

Kad mašina būtų prieinama ne tik mažai grupelei išrinktųjų, „Porsche“ kompanija teigia investuojanti į kiekvieną savo klientą. Viena tokių priemonių yra automobilių savininkus vienijantis „Travel Club“ („Kelionių klubas“). Pavyzdžiui, esamiems „Porsche“ savininkams prieš pristatant naująjį „Macan“ pirmiesiems buvo suteikta galimybė leistis į dviejų dienų kelionę naujuoju modeliu nuo Pirėnų iki Barselonos.

O perkančio „Porsche 911 Club Coupe“ sportinį automobilį būsimo šeimininko vardas dar gamykloje lazeriu išgraviruojamas ant mašinos kėbulo. Kartu su automobiliu atkeliauja ir asmeninis fotoalbumas, į kurį sugulę vaizdai iš svarbiausių automobilio gamybos etapų.

Tačiau tai, kad 3 litrų tūrio benzininio „Macan S“ bazinė kaina (58 tūkst. eurų) yra tokia pati kaip naujo „BMW X4 xDrive35i“, verčia sunerimti kai kuriuos automobilių rinkos ekspertus. Šie teigia, kad kainų kartelę nuleidžiantis gamintojas gali pakenkti ne tik prekės ženklui, ne vieną dešimtmetį bylojančiam apie tokio automobilio išskirtinumą, bet ir pačių automobilių kokybei.

Tokias kalbas paaštrina ir keletas nesėkmingų epizodų. Šiemet „Porsche“ jau teko atšaukti seriją „911 GT3“ automobilių ir pakeisti jų motorus naujais dėl problemų su variklio švaistikliais. Dalį naujai parduotų „Macan“ taip pat teko papildomai tikrinti dėl galimų stabdžių stiprintuvo gedimų.

Pasigenda inovacijų

„Ekskliuzyvinių markių automobiliai yra neatsiejami nuo inovacijų, tačiau pastaraisiais metais nemačiau, kad „Porsche“ dėtų reikšmingas pastangas kurdami ir diegdami naujas technologijas. „BMW i3“ ar „Tesla Model S“ yra inovacijos. Tuo tarpu „Porsche“ pasirinktas gamybos apimties auginimas vien dėl to, kad Kinijos pirkėjai gali nupirkti dar daugiau automobilių nei šiandien, yra rizikingas. Tai gali atsiliepti markės išskirtinumui – gal ne per artimiausius penkerius metus, bet žvelgiant į ilgalaikę strategiją“, - kompanijos taktiką vertino Automobilizmo tyrimų centro Duisburge vadovas Ferdinandas Dudenhoefferis.

Palyginimui: Italijos ekskliuzyvinių automobilių gamintojai „Ferrari“ ir „Maserati“, priklausantys „Fiat Chrysler“ koncernui, yra pasirinkę kur kas konservatyvesnį planą. „Ferrari“ vadas Luca Cordero di Montezemolo yra ne kartą pareiškęs, kad didžiuliais tempais augančioje Kinijos rinkoje ar naftos dolerių pertekusiose Persijos įlankos šalyse sportinių automobilių kompanija galėtų parduoti kur kas daugiau. Tačiau to nenori.

„Išskirtinumas vaidina labai svarbų vaidmenį. Todėl mes esame vienintelė sėkminga automobilių kompanija, ateityje nusprendusi gaminti ir parduoti mažiau automobilių nei šiandien. Dabartinio pardavimo pakanka“, - praėjusį mėnesį sakė L. C. di Montezemollo.

"Būti populiariam nereikia išsiskirti" - klausimas, kur dėti kablelį šiame sakinyje, neteks prasmės, jei „Porsche“ pardavimas ateinančiais metais sparčiai augs, o pirkėjų pasitenkinimas šiais automobiliais ir toliau išliks. Vokiečiai gali sėkmingai įrodyti, kad galima būti ir populiariam, ir išskirtiniam, o konkurentams beliks pavydžiai dėbsoti į pinigus it aitvaras nešantį VW koncerno ristūną.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"