TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Pramogautojams vien linksmybių neužtenka

2012 12 05 6:55
Kai išslysti iš trasos nebaisu, pramogautojai ryžtasi išbandyti save ekstremaliose situacijose. /LŽ archyvo nuotr.

Dažnas vairuotojas bent retkarčiais pasvajoja be baimės spustelėti akceleratorių iki dugno ir išbandyti automobilio galimybių ribas. Gatvėse taip pasielgti būtų pernelyg rizikinga, todėl žmonės ieško būtų pasilinksminti teisėtai.

Kartu su žiema ateina niūrus metas automobilių gerbėjams, kai geriausios mašinos paliekamos žiemoti, gražiausi lengvo lydinio ratlankiai pakeičiami į neišvaizdžius skardinukus, o dėl permainingų orų automobilis plaunamas kartą per mėnesį.

Tačiau automobilių mėgėjams skirtos pramogos nesibaigia kartu su šiltuoju sezonu. Priešingai, iškritęs sniegas dar labiau kilsteli adrenalino kiekį ir nepastebimai moko vairuotoją, kaip reikia elgtis ant slidaus kelio iškilus įvairioms gyvenimiškoms situacijoms.

Laukia pirmojo sniego

LŽ kalbinti pašnekovai tvirtino, kad galimybių pasilinksminti automobiliais ar kitomis transporto priemonėmis žiemą - ne ką mažiau nei vasarą. Be to, į žiemiškus pasivažinėjimus uždarose aikštelėse ar trasose atvykstantys vairuotojai tikisi ne tik gerai praleisti laiką, bet ir išmokti geriau valdyti automobilį.

Tiesa, techniniai užsiėmimai nepigūs - atsižvelgiant į transporto priemonę ir pasilinksminimo trukmę jie gali kainuoti nuo 25 iki 2000 litų ir daugiau.

Anot VšĮ "Promokartas" vadovo Dariaus Grinbergo, viena paprasčiausių ir prieinamiausių pramogų - pasivažinėjimas kartingais. Šiais mažais automobiliukais galima važinėti ir per šalčius, nes žiemiškam orui pritaikomi neperpučiami kostiumai, o fizinio krūvio pakanka sušilti.

Pasak pašnekovo, daugiausia lankytojų kartodrome pasirodo vos pasnigus. "Yra nemažai nuolatinių pramogautojų, jie pasirodo kartu su pirmuoju sniegu", - tvirtino jis. D.Grinbergo manymu, vairuotojus į kartodromą atgena ne tik noras pasiautėti ten, kur nestebi kelių policija, bet ir proga prisiminti, kaip valdyti slystantį automobilį bei aiškiau pamatyti savo klaidas. "Važiuojant automobiliu vairavimo klaidos nelabai jaučiamos, o valdant kartingą matyti kiekviena klaida", - tvirtino jis.

Ieško adrenalino

Be gana įprastų pramogų kartingais arba keturračiais, pastaruoju metu mūsų šalyje atsirado ir naujų užsiėmimų. "Laisvalaikiodovanos.lt" rinkodaros vadovė Vaida Sindaravičiūtė tvirtino, kad dažnai pageidaujama ekstremalių pramogų su visureigiais, sniego motociklais ar pasivažinėjimo su ralio čempionu.

Norintiesiems išbandyti netradicines transporto priemones įdomu pasivažinėti šunų kinkiniu, paburiuoti ledrogėmis ar pabandyti suvaldyti visureigį su pakeistu vairo mechanizmu "Crazy Car". Šis perdarytas automobilis važiuoja į priešingą pusę, nei vairuotojas suka vairą, todėl juo neįmanoma lėkti greitai, o sukinėjantis apie kūgelius nesunku susipainioti ir pasukti priešinga kryptimi. Anot pašnekovės, tokie bandymai sukelia daug juoko ir pačiam vairuotojui, ir žiūrovams, mat iš šono atrodo, tarsi vairuotojas bandytų sutramdyti automobilį pirmąkart gyvenime.

"Net daugelio išbandytos tokios pramogos kaip kartingas ar keturračiai pašalus įgauna kitą atspalvį - vairuoti tampa įdomiau ir adrenalino užplūsta daugiau. Pasibaigus pramogai dažnai išgirstame, kad ji baigėsi per greitai, norėtųsi daugiau", - sakė ji.

Moterys lankstesnės

Pasilinksminti trasoje nevengia ir moterys - V.Sindaravičiūtė tvirtino, kad merginos neretai parodo geresnį laiką nei vaikinai, o D.Grinbergas pastebėjo, kad apie trečdalį kartodromo lankytojų sudaro moterys, atvykstančios ir kartu su vyrais, ir vien su moteriška kompanija.

Nemažai dailiosios lyties atstovių jam tenka treniruoti ir per "BMW vairavimo akademijos" mokymus. Instruktoriumi dirbantis vyras tvirtino, kad tik retais atvejais grupėje nebūna nė vienos moters, ir negailėjo joms gerų žodžių. "Moterų prie vairo daugėja ir matome, kad jos tobulėja kur kas sparčiau. Vairuotojos paprastai turi mažiau blogų įpročių ir lengviau jų atsisako - tik tada galima imtis formuoti naujus įgūdžius", - aiškino jis.

Gerokai brangesnę pramogą, dviejų dienų mokymus naujais automobiliais, pasak D.Grinbergo, dažniausiai renkasi įmonės. Pavienių klientų, galinčių sau leisti apie 2 tūkst. litų kainuojančią atrakciją, grupės susirenka retokai.

Per tokius mokymus linksmybės suderinamos su rimta informacija ir realias situacijas imituojančiais pratimais - ekstremaliu stabdymu, akceleravimu posūkyje, slystančio automobilio valdymu ir pan. "Yra tokių, kurie tą patį kursą kartoja ir penktą ar septintą kartą, bet ne todėl, kad palikome žmogų "antriems metams", o todėl, kad jam atliekant tą patį pratimą galima kalbėti apie skirtingus dalykus", - tikino jis. Pašnekovas sakė, kad dažniausiai į užsiėmimus atvyksta gana gerai vairuojantys ir atsakingai besielgiantys žmonės, o ne tie, kuriems papildomų treniruočių reikėtų labiausiai.

Viliasi išvengti pagyrūnų

Panašias ekstremalaus vairavimo treniruotes "Volkswagen" automobiliais organizuojančios komandos "Juta Racing" vadovas Audrius Gelžinis patvirtino, kad pasivažinėjimai sportinėmis mašinomis žmonėms paprastai būna ir pramoga, ir duoda naudos. "Kol kas populiariau pramogauti, bet daugėja ir norinčiųjų pasimokyti", - tvirtino jis. Pašnekovas atkreipė dėmesį tik į vieną žiemiškų linksmybių trūkumą - jos priklauso nuo oro sąlygų, kurių neįmanoma nuspėti.

Tačiau žiemos sąlygų pasiilgę vairuotojai savo įgūdžius galėjo prisiminti ir dar neiškritus sniegui. Tam naudojami slydimo imitatoriai (angl. Skid car) - automobiliai, kuriems vietoj užpakalinių ratų įtaisyti laikikliai su mažais, siaurais ratukais. Dėl to automobilio užpakalinės dalies sukibimas su kelio danga labai sumažėja ir mašiną nuo kiekvieno staigesnio veiksmo ima mėtyti lyg ant ledo.

A.Gelžinis patvirtino, kad tokia pramoga labiau skirta atsipalaiduoti, tačiau slystantį automobilį suvaldyti vos sėdus prie vairo nėra paprasta. Dėl to, jo manymu, žiemos pradžioje labai svarbu rasti galimybių prisiminti, kaip elgtis slidžiame kelyje. "Kuo daugiau žmogus žino ir supranta, koks veiksmas kokį atoveiksmį sukelia, tuo jis atsargesnis. Gatvėje negalima išbandyti ribų, o su instruktoriumi galima saugiai patikrinti, kaip automobilis valdomas skirtingose situacijose", - aiškino jis.

Lietuvos kelių policijos viršininkas Gintaras Aliksandravičius patvirtino įgūdžių atnaujinimo svarbą, bet tikėjosi, kad pasilinksminę trasoje vairuotojai nesugalvos išmoktais triukais pasipuikuoti miestuose. "Pramogos tegu ir lieka pramogomis. Jeigu yra galimybė patikrinti savo žinias ir patobulinti įgūdžius uždarose teritorijose, puiku, bet jokiu būdu nereikėtų juokauti gatvėse", - tvirtino jis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"