TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Pranašystė iš Los Andželo – vandenilinė automobilių ateitis

2014 11 25 6:00
„Chevrolet Chaparral 2X“. Organizatorių nuotrauka

Apie Los Andželą sakoma, jog tai miestas, kuriame niekas nevaikšto pėsčiomis – visi prie vairo. Dar šis JAV didmiestis garsėja kaip pasaulio pramogų verslo sostinė. Tad visai nekeista, kad Los Andželo automobilių parodoje ne tik pristatomi nauji modeliai, būsimi konceptai ir ateities technologijos, bet ir netrūksta holivudinio blizgesio.

Akinamas gražuolių spindesys

Tiems, kam automobilio eksterjeras ir interjeras svarbiau už tai, ką randi atidaręs kapotą, Los Andželas - išganymo vieta. Net dalis gamintojų trumpam pakeičia orientaciją ir, užuot pabrėžę naujus inžinerinius savo sukurtų šedevrų privalumus, kur kas daugiau dėmesio skiria jų išorei bei šios patobulinimui.

Išskirtinės serijos modeliai čia sulaukia viso pageidaujamo dėmesio, į praktiškumą Los Andželui tiesiog nusispjauti. Nebent resursų tausojimas, užmovus ekologijos apvalkalą, įkūnijamas kosminiame elektriniame superautomobilyje, dėl kurių pamišę Kalifornijoje įsikūrusio Silicio technologijų slėnio moksliukai milijonieriai, arba vandeniliu varomame kosmoso laive. Eiliniams ekonomijos garbintojams lemta paspoksoti į iki tobulybės nulaižytus parodos eksponatus, nes ieškoti automobilio sau čia atvyksta tie pirkėjai, kurie už patobulintą „Porsche Panamera Turbo S Executive“, "pakinkytą" 4,8 litro V8 varikliu (570 AG) su dviem turbinomis, negaili 264 tūkst. JAV dolerių (725 tūkst. litų).

Šiek tiek per brangu? Gal tuomet pasipuikuoti jums tiktų žvėris, vardu „Raketa“, kurį sukonstravo „Galpin Auto Sport“ su garsiu automobilių kūrėjų Henriku Fiskeriu. „Raketa“ - tai ne kas kita, kaip 725 AG iš anglies pluošto išlietas „Ford Mustang“, į kurį pasižiūrėję atpažįstame Amerikos legenda tapusį 1968-ųjų laidos „Shelby GT500“. Parodoje prie „Raketos“ amą praradę „Mustang“ gerbėjai vienbalsiai nutarė, kad tai pati gražiausia kada nors pagaminta šio modelio versija, o ir kaina neperžengia sveiko proto ribų – viso labo 100 tūkst. JAV dolerių (275 tūkst. litų).

Kam mielesni ne prerijų mustangai, o grakščios, bet kartu žvėriškos vitalinės jėgos pilnos didžiosios katės, galėjo akis paganyti į „Jaguar F-Type“. Šiam britai įtaisė naują vairavimo ekstazę garantuojančią 6 laipsnių mechaninę pavarų dėžę. 2016 metais startuosiantys naujieji „F-Type“ 550 AG generuojančio motoro sūkius paskirstys visiems keturiems ratams. Bus išleistas ir „F-Type“ su silpnesniu 380 AG agregatu. Jis varomas užpakaliniais ratais, tačiau šeimininkui panorėjus vienu mygtuko spustelėjimu bus galima įjungti keturių varančiųjų ratų (AWD) režimą.

Lyg iš XXII amžiaus ateitį vaizduojančio filmo nužengusi „Chevrolet Chaparral 2X“ vizija įaudrino parodos lankytojų fantaziją, tačiau akylesni inžinieriai suskubo apskaičiuoti ir įvertinti, kad toks automobilis galėtų egzistuoti nebent kompiuteriniame lenktynių žaidime, tad ir koncepcija skirta tik automobilių dizainerių vaizduotei lavinti, bet ne mechanikų pasismaginimui. Gal ir tiesa, bet prisiminkime, kad ir Jules'o Verne'o pasakojimai apie ateities povandeninius laivus prieš pusantro šimtmečio buvo laikomi svaigiųjų skysčių padauginusio rašytojo svaičiojimais.

Mūšis vandenilinėmis bombomis

Pasakysite – fantazuoti smagu, bet kur lietuvio širdžiai mieliausios „Toyota“, „Volkswagen“, „Audi“? Žinoma, kad Los Andželas neapsiėjo ir be vokiečių bei japonų automobilių pramonės flagmanų. Vis dėlto mažieji gali stebinti, bet nuspręsti, ar naujos mados bus pasiūlytos plačiajai masei, – didžiųjų reikalas.

Pradėkime nuo humoro jausmo nestokojančios „Toyotos. Automobilių pramonės pasaulyje savo gamybos mastais lyderiaujantis Japonijos koncernas - it japonų bušido kovotojas, kuris, skirtingai nei kiti agresyvią fizionomiją nutaisę mušeikos, prieš žengdamas į ringą pralinksmina žiūrovus persirengęs mėgstamu animaciniu personažu... o po penkių minučių guldo dvigubai stambesnius pikčiurnas ant menčių.

Taigi „Toyota“, kurios esminis įvaizdis – šeimos automobilis, Los Andželo parodos lankytojus pasitiko Kempiniuku Plačiakelniu virtusiu minivenu „Toyota Sienna“. Mažiesiems lankytojams – tiek džiaugsmo! Jei po kokio pusmečio šeimos susirinkime bus balsuojama, kokį automobilį pirkti, neabejotinai porą balsų „Toyota“ jau užsitikrino. Gamintojo paviljone demonstruoti į „žaliuosius“ orientuoti „Prius C“ ir „Prius V“ hibridai dideliais pokyčiais, be kėbulo padailinimų, nenustebino.

Kur kas labiau intrigavo naujasis „Mirai“ modelis. Ir ne tuo, kaip atrodo, ne multimedijos galimybėmis ar žvėriška jėgaine. Varomas „Mirai“ ne benzinu, ne elektra, o vandeniliu. Tai pagrindinė į vandenilinio automobilio projekto lošimą milijardus investavusių japonų korta. „Toyota“ tiki, kad vandenilis ateityje gali tapti dominuojančiais ir visiškai aplinkos neteršiančiais degalais.

Kol kas vandenilio degalinių tinklas plėtojamas Kalifornijoje, jei bus priimtas palankiai (o tam japonai pasiryžę mesti stambiausius kozirius), technologija plis toliau po JAV. Vandeniliu varomas elektrinis „Mirai“ priekyje montuojamas motoras išsuka 152 AG, o į Europą ketina atriedėti 2015 rudenį. Tvirtinama, kad Vokietijos rinkai skirta kaina prieš mokesčius sieks 60 tūkst. eurų (nuo 207 tūkst. litų).

„Volkswagen“ atsakas „Toyotai“ - vandenilio degalų celėmis aprūpinti „Golf SportWagen“ ir „Passat“, varomi iš „e-Golf“ pasiskolinto ir šiek tiek patobulinto 134 AG motoro. Kitais savo eksponatais VW gamintojai taikė į geriausiu pasaulio automobiliu pernai pripažinto naujojo „Golf“ gerbėjus, pasiūlydami sportines šio modelio variacijas. Arčiausiai tobulumo yra „Volkswagen Golf R 400“. Į saldainio pakuotę įpyškintas keturių cilindrų dviejų litrų variklis su keturiomis turbinomis. Ar žinote, ką tai reiškia? Nieko lėto, bet šį tą netikėto - kol kas konceptinį „Volkswagen Golf“, varomą 400 „arklių“.

„Audi“ į vandenilio mūšį žengia su „A7 Sportback H-Tron Quattro“ ir siūlo ne tik vandenilio celėmis varomą elektros motorą, bet hibridą, kuriame vandenilio technologija sujungta su galimybe įkrauti automobilį ir iš elektros tinklo. Pripildžius vandenilio celes ir automobilį įkrovus, juo galima įveikti 500 kilometrų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"