TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Prancūzai meta pirštinę vokiečiams

2016 02 23 6:00
Naujasis „Renault Talisman“ meta iššūkį Vokietijos gamintojų sedanams. Tomo Fedaravičiaus nuotrauka

„Volkswagen Passat“, „Škoda Superb“ ir net „Audi A4“ nuo šių metų turi naują solidų konkurentą, kuris kimba į atlapus prestižiniame vidutinio dydžio sedanų segmente – naujasis „Renault Talisman“ stoja į mūšį dėl vairuotojų simpatijų. Tačiau nokautuoti šios klasės vokiškų sedanų lengvai nepavyks.

Naująjį „Talisman“ pernai iš arti teko apžiūrėti Frankfurto parodoje. Jo kūrimui vadovavęs kroatas Frano Šušnjaras tuomet tikino, jog į šį modelį „Renault“ investavo viską, ką šiandien turi pasiūlyti. Tikėtasi, jog pavyks palaužti įsitikinimą, kad prancūzai kokybiškai gali gaminti tik hečbekus ir komercinius vienatūrius automobilius.

Šįkart LŽ išbandė naująjį „Talisman“ ne parodos paviljone ir su geriausios komplektacijos „Paris Initiale“ prancūzišku ristūnu išdūmę ne pačios geriausios kokybės žiemiškais lietuviškais keliais.

Itin erdvus salonas

„Talisman“ kėbulą projektavusiems dizaineriams būtų galima skirti daug liaupsių, tačiau dar daugiau staigmenų laukia iščiustytame automobilio salone. 10 balų – už centrinę konsolę ir vertikaliai įtaisytą didelį lietimui jautrų valdymo ekraną. Su nustatymais, kol priprasite prie naujos „R-Link 2“ multimedijos sistemos, teks pažaisti, bet kai įprasite, valdymas bus itin patogus. Tik niekaip nesupratome, kam reikalingas ant skydelio priešais vairuotoją išlendantis mažulytis peršviečiamas skydelis. Jis turėtų rodyti greitį ir eismo ribojimo įspėjimus, bet greičiau blaško dėmesį, nei kuo nors padeda. Kur kas šauniau suveiktų projekcija ant stiklo. Tačiau tai, ko nereikia, galima išjungti.

Galimų skirtingų opcijų „Talisman“ suteikia į valias. Vien ko verta tai, kad „Multi-Sense“ technologija leidžia suasmeninti įvairius vairavimo kokybę lemiančius parametrus, atskirai nustačius važiuoklės, amortizatorių ir variklio darbo parinktis. Tai leidžia personalizuotas „Perso“ režimas, o keturis iš anksto nustatytus režimus „Comfort“, „Sport“, „Neutral“ ir „Eco“ taip pat galima pritaikyti atsižvelgiant į sąlygas kelyje ir savo vairavimo stilių. Įdomu tai, kad pasirenkant skirtingą režimą skirtingomis spalvomis sušvinta ir prietaisų skydelis, valdymo konsolė bei salone įmontuotos LED šviesos.

Tad jei su mylimąja keliaujate romantiškos vakarienės, jungiate „Sport“ režimą, ir vienas erdviausių klasėje//// salonų sušvinta raudonai, o prancūziška aistra tiesiog pulsuoja ore. Mikroklimatą salone palaiko dviejų zonų kontrolės sistema su drėgmės jutikliu. Kai užfiksuojamas per didelis oro drėgnumas, automatiškai koreguojamas sistemos darbas – taigi bent teoriškai su rasojančių langų problema niekuomet nesusidursite.

Ilgoje kelionėje pavargo nugara ir norisi masažo? Prie palaimos pabandys priartinti priekinės sėdynės, turinčios masažo funkciją. Beje, galima atskirai masažuoti tris zonas – pečius, nugarą ir klubų sritį. Galbūt ilgoje kelionėje tai ir bus veiksminga, tačiau nesitikėkite, kad kompresorių valdomi sėdynės vidiniai tūriai pakeis masažistės rankas.

Veiksminga „4 Control“ sistema

Prancūzas pasakytų, kad gyvenimas yra aistra, panašiai skamba ir „Renault“ šūkis „Aistra gyvenimui“, o kuriant „Talisman“ eksterjerą ir interjerą visi potėpiai taip pat atlikti su aistra.

Tačiau pereikime prie svarbiausios dalies. O kaip kelyje? Bandytame automobilyje įmontuotas 1,6 litro „Twin Turbo“ dyzelis generuoja 160 AG ir 380 Nm maksimalų sukimo momentą.

Konkuruojančiame „Passat“ montuojamas 1,6 dyzelis išspaudžia tik 120 AG. Tačiau vokiečio dyzelių gama kur kas platesnė: jei tik norėsite ir mokėsite, susikomplektuosite automobilį su 2,0 Bi-TDI varikliu, kur pakinkyti 240 „arklių“.

Sakytume, „Talisman“ 1,6 motoras yra tai, ko reikia, nenorint išsišokti. Be to, degalų sąnaudos realiomis sąlygomis yra apie 6 l – 100 km (prisipažinsime, vien tik „Eco“ režimu toli gražu nevažiavome), o tai taip pat nėra prastas rezultatas. Startuodami iš vietos „Sport“ režimu, tikrai nuo papildomos apkrovos neprilipsite prie sėdynės, o greitėsite tolydžiai ir solidžiai. Kita vertus, šiokį tokį nerimą kėlė dviejų sankabų 6 laipsnių automatinės pavarų dėžės ir variklio „susigrojimas“. Vietomis pavarų dėžė vis atrodė neapsisprendžianti, kurią pavarą pasirinkti, ir tos dvejonės neleido apie save pamiršti, ypač norint dinamiškiau važiuoti mieste.

Neradome jokių priekaištų dėl vairo mechanizmo . Važiuoklė ir amortizatoriai taip pat verti aukštų balų, išskyrus vieną „bet“: mažesniu greičiu važiuojant nelygiu keliu (pavyzdžiui, Vilniaus senamiesčio grindiniu) važiuoklė ima elgtis kaip butelį vyno išlenkęs prancūzas – automobilis tiesiog svirduliuoja į šonus.

Tačiau šią nuodėmę, dažniau nardant ten, kur daug eismo ir šviesų, o ne užmiestyje, turėtų atpirkti „4 Control“ užpakalinių vairuojamųjų ratų sistema. Ji itin pravarti sumažinant apsisukimo spindulį, dėl to 4,85 m ilgio sedano manevravimas tampa kur kas paprastesne užduotimi net itin siaurose erdvėse. Tačiau ši /////opcija prieinama tik su aukščiausia „Paris Initiale“ komplektacija, o ši, priminsime, 6 tūkst. eurų brangesnė už laipteliu žemesnę „Intens“ versiją.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"