TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Prancūzijos įmonės ieško išsigelbėjimo

2013 02 19 6:51
Reuters/Scanpix nuotrauka/Viltį praradę automobilių ir padangų gamyklų darbuotojai per demonstraciją Paryžiuje svaidėsi dažais ir liepsnomis.

Prancūziškų automobilių gamintojai niekaip neišbrenda iš sunkių laikų. Smunkant paklausai, spaudžiant profsąjungoms ir artėjant masiniams atleidimams specialistai svarsto, ar įmonės išliks nežlugusios iki metų pabaigos.

Neramios nuotaikos vyrauja abiejų didžiųjų gamintojų stovyklose. "Renault" grynosios pajamos per 2012 metus sumažėjo 15 proc., o "PSA Peugeot Citroen" koncernas pranešė pernai patyręs net 5 mlrd eurų nuostolį. Tiesa, didžiąją dalį kvapą gniaužiančios sumos sudarė nurašytas 4,7 mlrd. eurų vertės turtas, taigi veiklos nuostoliai nebuvo itin žlugdantys. Dar vasarą pranešta, kad kiekvieną mėnesį "PSA Peugeot Citroen" išleidžia 200 mln eurų daugiau, nei sugeba surinkti, tačiau dabar padėtis santykinai pagerėjusi - išlaidos viršija pajamas "tik" apie 100 mln. eurų per mėnesį.

Laukia atleidimas

Koncerno padėtį dar labiau apsunkina rūpestis dėl uždarinėjamoje One su Bua gamykloje dirbančių žmonių. Kitų metų pradžioje galutinai uždarius gamyklą darbo neteks daugiau nei 3 tūkst žmonių. Taip pat planuojama panaikinti apie 1,4 tūkst etatų gamykloje Rene ir atleisti dar apie 3,6 tūkst. darbuotojų iš administracijos, komercijos bei tyrimų padalinių. Dėl koncerno sunkumų darbo neteks apie 8 tūkst žmonių, todėl "PSA Peugeot Citroen" susidūrė su stipriu profsąjungų pasipriešinimu. Po ilgų derybų praėjusią savaitę koncerno ir profsąjungų atstovai paskutinį kartą sėdo prie bendro stalo. Manoma, kad One su Bua gamyklos uždarymas paveiks visos šalies ekonomiką. Pastarąjį kartą didelis fabrikas Prancūzijoje buvo uždarytas prieš 20 metų - tuomet gamyklos Bijankūre atsisakė "Renault". Daliai darbuotojų ketinama rasti vietos gamykloje Puasi, bet visiems suteikti naujų darbo vietų nepavyks.

Profsąjungų dėmesį patraukė ir kitas didelis automobilių gamintojas "Renault". Įmonės atstovai patvirtino dalyvavę net dešimtyje susitikimų su darbuotojų atstovais, o paskutinis taip pat vykęs praėjusią savaitę. "Renault" neplanuoja masinio atleidimo, tačiau įmonė ketina dar labiau apkarpyti išlaidas ir kiekvieno automobilio gamybos išlaidas sumažinti 300 eurų (apie 1035 litais).

Miglota ateitis

Tai neatrodo daug, bet įmonė ketina iki 2016 metų pagaminti mažiausiai 710 tūkst automobilių, taigi bendra sutaupyta suma susidarytų gana solidi. Tačiau nėra jokių garantijų, kad rasis šitiek naujų automobilių pirkėjų. Europos rinkose vyrauja kuklios prognozės šiems metams, stabilaus augimo dar nesitikima, taigi neaišku, kaip "Renault" ketina pasiekti užsibrėžtus skaičius. "Credit Suisse" analitikas Davidas Arnoldas spėjo, kad gamintojas "užstatė namus", kad tik šįmet atsigautų. Anot jo, pardavėjų salonuose yra kaip niekad daug neparduotų šios markės automobilių, o turint galvoje snaudžiančią Europos rinką, gali būti sunku juos parduoti. Tačiau finansinė "Renault" padėtis nėra bloga, mat pernai įmonė už 924 mln eurų pardavė turėtas "Volvo" akcijas. Be to, 18 proc kritusį "Renault" prekės ženklo automobilių pardavimą Europoje iš dalies kompensavo 9,1 proc augimas už žemyno ribų.

Transporto sektoriaus pramonę Prancūzijoje purto ne tik automobilių gamintojų sunkumai. Stambus JAV padangų gamintojas "Titan", gaminantis "Goodyear" prekės ženklo padangas sunkiajai technikai, pranešė nutraukiantis gamybą fabrike Amjene. Dėl to Paryžiuje prie pagrindinės "Goodyear" būstinės buvo surengtos didžiulės demonstracijos, kilo riaušės. Uždarius padangų gamybos liniją darbo neteks 1173 žmonės, tačiau dar neaišku, kokios pagalbos jie gali tikėtis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"