TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Prancūziškas dinamitas sprogdino Pernu trasą

2016 06 28 6:00
Bolidai "Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport" pasirengę startui Pernu (Estija) lenktynių trasoje "Auto24ring".  Algimanto Brazaičio nuotrauka

Pasimatymas su naujuoju sportiniu „Peugeot 308 GTi“ modernioje Estijos Pernu miesto lenktynių trasoje „Auto24ring“ buvo labai trumpas – aštuoni ratai žiedu maždaug po dvi minutes kiekvienas, iš viso prie vairo praleista apie 16 minučių. Tačiau prancūziškas bolidas ir per tą laiką suspėjo sužavėti.

Prieš naujojo „Peugeot 308“ sportiškos versijos GTi bandymus instruktoriai žurnalistams iš Baltijos šalių ilgai kalė į galvą, kaip turėtų būti taisyklingai važiuojama žiedine „Auto24ring“ trasa. Iš pradžių toks įkyrumas pasirodė gana keistas. Dauguma plunksnos brolių Pernu lenktynių trasa jau yra važiavę, taip pat – ir lenktyniniais automobiliais, prie kurių priskiriamas „Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport“. Maža to, dalis kolegų bolidą išbandė per birželio viduryje vykusį žurnalistų ralį. Tad ko nerimauti? Tačiau instruktoriai vis tiek grasino, kad jei išgirs, jog trasoje žviegia kurio nors bandomo automobilio padangos, kas yra įprasta važiuojant žiedu, jo ekipažui bandymas bus baigtas.

Tylus žvėris

Tokio pernelyg didelio atsargumo priežastis paaiškėjo sėdus prie mašinos vairo. Nors tai sportinis automobilis, važiuoja jis neįtikėtinai tyliai. Dėl to gali ir nepastebėti, kaip įjungęs vos trečią pavarą (iš tikrųjų trasos tiesiojoje važiavau ketvirta) gali pasiekti 180, 190, 200 ir dar didesnį greitį bei nesuvaldęs bolido staigiame posūkyje išlėkti iš trasos. Todėl, kaip sakė instruktoriai, dar prieš posūkį mašiną, koja kertant per jos greičio paminą, reikia pristabdyti iki tokio greičio, kuris leistų saugiai įveikti staigius trasos lankstus. Dalis jų sudarė beveik statų 90 laipsnių kampą.

Įsiminus griežtus nurodymus valdyti naująjį „Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport“ nebuvo sunku. Tikslūs vairo ir pavarų perjungimo mechanizmai, į vairuotojo komandas žaibiškai reaguojančios greičio ir stabdžio paminos, pagreitėjimas iki 100 km/h vos per 6 sekundes nė akimirką neleido suabejoti, kad važiuoji iš tikrųjų sportiniu, o ne sportišku automobiliu.

Beje, karštas prancūzų hečbekas gali pasiekti didžiausią 250 km/h greitį.

Adrenalino jūroje

Tačiau koncerno „PSA Peugeot Citroen“ konstruktoriai pasirūpino, kad netgi atskriejęs bolidu prie posūkio neleistinai dideliu greičiu neišlėktum iš trasos. Nuo galimos katastrofos pirmiausia saugo į „308 GTi“ montuojamos priekinių stabdžių apkabos su keturiais stūmokliais ir milžiniški 380 mm skersmens keraminiai stabdžių diskai. Būtent jie, netgi staigiai kirtus koja per automobilio stabdžius, leido į visus posūkius dideliu greičiu įvažiuoti stabiliai, nepraradus mašinos valdymo.

Nuo tam tikro posūkio taško bet kurioje lenktynių trasoje būtina vėl spausti greičio paminą. Tada automobilis būna stabilesnis, išvažiavęs iš lanksto geriau atranda reikalingą trasos trajektoriją. Bet ir čia gali slypėti pavojai. Įvažiavus į posūkį per dideliu greičiu ir vėliau per stipriai paspaudus greičio paminą, bolidas vėlgi gali nuslysti nuo trasos.

Maksimalias 272 AG turinčio bolido inžinieriai tam atvejui sugalvojo įmontuoti „Torsen“ riboto praslydimo priekinių ratų diferencialą. Jis leidžia posūkyje paspaudus greičio paminą kliūtį įveikti nepraslydus į šoną.

Vis dėlto net ir važiuojant apdairiai ir saugomam pačių šiuolaikiškiausių saugumo technologijų, bandant naująjį „Peugeot 308 GTi Peugeot by Sport“, adrenalino netrūko. Daugiausia emocijų, aišku, kėlė tiesūs trasos pagreitėjimo ruožai, tačiau ir įveikiant posūkius bei lankstus jaudino didžiulio greičio ir gresiančio pavojaus pajautimas.

Ypatingas spalvų derinys

Sportiniai GTi modeliai kuriami ne vien lenktynių trasoms. Trasa jiems veikiau yra priemonė dėmesiui pritraukti, o vėliau adrenalino semiamasi jau skriejant įprastais keliais. Gaila, kad Lietuvoje tokių kelių beveik nėra. Taigi ir „Peugeot 308 GTi Peugeot by Sport“ kūrėjai, matyt, konstravo pirmiausia turėdami galvoje Vokietijos rinką ir jos automagistrales, kur greitis neribojamas.

Jei kas nors naująjį „Peugeot 308 GTi Peugeot by Sport“ ryšis įsigyti ir Lietuvoje, įprastuose keliuose dalį jų bus lengva atskirti iš neįprastos automobilio užpakalinės kėbulo dalies. Ji yra nudažyta juodai ir tarytum atskiria bagažinę nuo bolido priekio, kuris yra skaisčiai raudonas (angl. ultimate red).

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"