TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Prancūziškas komfortas

2016 09 28 6:00
Naujasis "Peugeot Expert" gali važiuoti 170 km/h greičiu, o iki 100 km/h įsibėgėja, priklausomai nuo modifikacijos, per 11-14,3 sekundės.  Vidmanto Užusienio nuotrauka

Rugsėjį Lietuvos „Peugeot“ salonus pasiekė naujas krovininis „Expert“, kurį vairuoti taip pat malonu, kaip ir prabangų „Mercedes-Benz“ ar BMW. Kitas klausimas, ar važiavimo komfortas kompensuoja šiokius tokius trūkumus, būdingus naujajam „ekspertui“ kaip krovininiam automobiliui?

Dar neseniai būdavo keista kroviniams vežti skirtą mašiną lyginti su prabangiais pasaulio lengvaisiais automobiliais. Tačiau dabar gamintojai greitųjų siuntų bendrovėms, smulkiesiems verslininkams ir ūkininkams jau siūlo transporto priemones, kurių įranga ir technologijos yra aukščiausio lygio. Prancūzijos automobilių „Peugeot“ importuotoja Baltijos šalyse bendrovė „KW Bruun Baltic“ dienraščio „Lietuvos žinios“ žurnalistui suteikė progą išbandyti prabangiausios „Premium“ modifikacijos naująjį „Peugeot Expert“, turintį mechaninę pavarų dėžę ir 120 AG dyzelinį variklį. Pavažinėjus juo nekyla ranka apie „Peugeot Expert“ rašyti kaip apie automobilį, skirtą kroviniams gabenti. Norom nenorom lygini jį su prabangia lengvąja mašina ir net randi nemažai panašumų.

Furgonas vietoj lengvojo automobilio?

„Premium“ nuo antros, paprastesnės, „Expert“ automobilio modifikacijos „Active“, žinoma, skiriasi ir kur kas geresne salono apdaila, ir turtingesne standartine įranga. Prabangesnės versijos naujos mašinos visada skiriamos daugiau reprezentacijai, taip pat žurnalistams bandyti. Neabejoju, kad įsigijus „Peugeot Expert Premium“, jis iš dalies galėtų atstoti ir lengvąjį automobilį.

Pirmiausia pribloškia prancūzų „darbinio arkliuko“ saugumo ir važiavimo patogumą užtikrinanti įranga. Čia rasi ir kelio ženklų atpažinimo, ir pastovaus greičio palaikymo, ir nukrypimo nuo važiuojamosios juostos įspėjimo, ir naujos laidos automatinę stabdymo „Active Safety Break“ sistemas. Tamsiuoju paros metu tolimąsias šviesas į artimąsias, sutikus priešpriešiais atvažiuojančią mašiną, irgi perjungia automatika. Pastatyti automobilį vairuotojui padeda nauja 180 laipsnių parkavimo sistema, turinti modernią užpakalinio vaizdo kamerą ir jutiklius. Prieš porą metų panašią sistemą, kuri tarytum iš viršaus pateikia skaitmeninį erdvės aplink mašiną vaizdą, kaip didžiausią sensaciją pristatė visureigio „Volvo XC90“ konstruktoriai. Ir štai prašau – tokia pat jau įrengta krovininiame furgone!

Be to, prabangiausias „Peugeot Expert Premium“ vos 4 tūkst. eurų brangesnis už modelį, turintį standartinę įrangą „Active“. Po jo variklio dangčiu dirba 1,6 l ir 95 AG dyzelinis motoras, o sukimo momentą perduoda 6 laipsnių mechaninė pavarų dėžė. Vis dėlto net standartinio „Peugeot Expert“ kaina nėra maža – prasideda nuo 22 889 eurų.

Patogumas lemia ne viską

Nors komfortas vairuojant krovininę transporto priemonę tikrai nėra pats svarbiausias dalykas, važiuoti ja patogu. „Peugeot Expert“ kelyje stabilus ir net staigius posūkius įveikia lyg lengvoji mašina. Kad važiuoji furgonu, išduoda tik vienas dalykas – vos juntamas kratymas. Vis dėlto kroviniams gabenti reikia standesnės pakabos, o kai nieko neveži, ši ir primena, jog yra.

Didelis naujojo „Peugeot Expert“ pranašumas – jis šiek tiek žemesnis už pirmtaką, 1,9 metro. Toks aukštis leidžia lengvai įvažiuoti į paprastus ar požeminius garažus. Tai turėtų ypač patikti smulkių krovinių vežėjams. Juk dauguma jų klientų – įmonės, įsikūrusios verslo centruose ir turinčios požeminius garažus. Beje, naujasis „Peugeot Expert“ gali vežti iki 2,5 tonos krovinių.

Malonu, kad naujojo prancūzų furgono realios vidutinės degalų sąnaudos, riedant užmiestyje 70 km/h greičiu, nesiskiria nuo deklaruojamųjų (5,5 l/100 km). Tačiau tuomet, kai važiuoji netaupydamas, šimtui kilometrų kelio įveikti mašina sudegina apie 7,1–7,4 litro dyzelino.

Sunku pasakyti, ar dėl komforto kabinoje ir prabangiems automobiliams būdingų technologinių pranašumų naujasis „Peugeot Expert“ atsirieks didesnę rinkos dalį Lietuvoje, nei turėjo iki šiol. Vis dėlto pirmiausia tai yra krovininis furgonas, o jis turi būti praktiškas. Mūsų šalyje tokie automobiliai praktiškais laikomi tada, kai jais galima vežti ne vien trumpus, bet ir ilgus krovinius. Naujasis „Peugeot Expert“, jei tai nėra pats ilgiausias L3 modelis, vargiai atitinka šiuos kriterijus. Todėl vienas pagrindinių naujojo furgono pardavėjų taikinių lieka nedidelių siuntų bendrovės ir smulkieji verslininkai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"