TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Prancūzų motorinė „karieta“ – prabangioms kelionėms

2016 11 08 6:00
Naujojo "Peugeot Traveller" bagažinė - 5300 litrų tūrio.  Vidmanto Užusienio nuotrauka

Ankstesniais amžiais žmonės į ilgą kelią leisdavosi karietomis, kurios iki pat XIX amžiaus pabaigos buvo lyg prabangių kelionių sinonimas. Motorinės technikos laikais gamintojai vis pateikia pasiturintiesiems ką nors įdomaus. Vienas naujausių tokių pasiūlymų – „Peugeot Traveller“ („Peugeot keliautojas“).

Lietuvoje yra nemažai firmų, nuomojančių mašinas specifiniams klientams. Pavyzdžiui, tiems, kuriems patinka žiemą kopti į kalnus ar vasarą leistis nuo jų valtimis. Siūlomas transportas – minivenai ar venai – nėra stulbinamai prabangus. Žinoma, kainą lemia paklausa. Tačiau minivenų ir autobusiukų rinkoje dažnai kyla dar viena problema – labai retais atvejais prabangioms kelionėms parengtas transportas atgabenamas tiesiai iš gamintojų. Paprastai tai būna kurioje nors vietinėje kompanijoje patobulintos mašinos. Šią spragą nutarė užkamšyti iškart du didieji pasaulio gamintojai – prancūzų „PSA Citroen Peugeot“ ir japonų „Toyota“.

„Sandėliukas“ su ratais

Bendradarbiavimo rezultatas – net šeši vienos platformos pagrindu gaminami furgonai ir venai. Furgonų klasę papildė nauji „Toyota Proace“, „Citroen Jumpy“ ir „Peugeot Expert“, prabangių venų – „Peugeot Traveller“, „Citroen SpaceTourer“ ir „Toyota Proace“. Pastarojo pavadinimo japonai kažin kodėl nekeitė. Prancūziški „Jumpy“, „Expert“, „SpaceTourer“ ir „Traveller“ panašūs ne vien išore, bet ir prabangiems automobiliams būdinga pačių moderniausių technologijų gausa. Tai smarkiai išpučia mašinų kainą, tačiau kompanija „PAS Citroen Peugeot“ vis tiek tiki, kad jos ras savo pirkėją.

„Peugeot“ atstovė Baltijos šalyse Estijos bendrovė „KW Bruun Baltic“ dienraščio „Lietuvos žinios“ žurnalistui suteikė progą išbandyti aštuonvietį (jam vairuoti nereikia profesionalo kategorijos pažymėjimo) „Traveller“, kuris gali būti 4,6 m (L1), 4,96 m (L2) ir 5,3 m (L3) ilgio. Bandytas L2 modifikacijos venas. Minimalus šios mašinos bagažinės tūris – 900 l, maksimalus – 5300 litrų. Taigi sulanksčius dvi užpakalinių sėdynių eiles į „Peugeot Traveller“ iš esmės galima sudėti viską, ko reikia prabangiai kelionei dviem: palapines, slides ir net guminę valtį. Tikras „sandėliukas“ su ratais.

Smulkesniems daiktams priekinėje „Peugeot Traveller“ dalyje yra įrengtos trys dėtuvės, o štai puodelių laikikliai sumontuoti netradicinėje vietoje – šalia priekinių statramsčių. Tai vykęs sprendimas, nes norint paimti puodelį nebūtina nusukti akių nuo kelio. Deja, priekinėse durelėse įtaisyti vandens butelių laikikliai labai nepatogūs. Siekiant jų tenka susilenkti trilinkam, tad tuo metu saugiai valdyti automobilį tiesiog neįmanoma.

Tačiau tai bene vienintelis nedidelis trūkumas keliautojams skirtoje mašinoje. Kitos naujovės vertos vien pagiriamųjų žodžių.

Dėmesys saugumui

Maloniai nuteikė puikiai veikianti „Traveller“ pakaba. Nors venai yra aukšti, palyginti su lengvaisiais automobiliais, todėl labiau linkę svyruoti į šonus, ypač darant posūkius, „Peugeot Traveller“ buvo stabilus įvairiose situacijose.

Atskiro pagyrimo nusipelno automobilio taupumas. Važiuojant „Peugeot Traveller“ paprastu užmiesčio plentu, kuriame leistinas greitis svyruoja tarp 70 km/h ir 90 km/h, vidutinės dyzelino sąnaudos siekė nuo 5,5 l/100 km iki 6 l/100 km kelio. Kitaip tariant, buvo labai mažai didesnės už tas, kurias deklaravo gamintojas, – 5,4 l/100 kilometrų.

Bandžiau prabangiausios versijos „Allure“ veną, kurio ratus suka 2 l ir 177 AG dyzelinis variklis. 100 km/h greitį jis padeda pasiekti per 10,1 sek., tad dinamikos užteko net automagistralėje. Automobilyje sumontuota išmanioji greičio palaikymo sistema „Safety“. Ji ne tik palaiko norimą greitį, bet ir išsaugo pageidaujamą atstumą iki priekyje važiuojančių transporto priemonių, pati sumažindama arba padidindama mašinos greitį. „Safety“ yra papildomos įrangos dalis. Šį paketą taip pat sudaro išankstinio susidūrimo perspėjimo ir automatinio stabdymo sistemos, kurios ilgai keliaujant itin svarbios.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"