TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Praretėjusio tarpžemyninio karavano dalyvius nudžiugino Lietuvos žiūrovai

2007 06 27 0:00
Ramūno Kliunkos nuotrauka

Joninių savaitgalį šalį pasiekę senovinių automobilių maratono dalyviai tvirtino nuo pat Pekino neregėję tokios žiūrovų gausos.

Lietuvos sieną Saločių pasienio kontrolės punkte praėjusį šeštadienį kirto 117 "Peking to Paris" ekipažų. Jau beveik mėnesį nuo Kinijos sostinės link Paryžiaus keliaujantis senovinių automobilių karavanas dėl įvairių techninių kliūčių neteko 17 iš 134 ekipažų. Lietuvoje maratono dalyviai varžėsi dviejuose ruožuose. Šeštadienį - Molėtų rajone, 12 km kelio Smailiai-Dubingiai ruože, o sekmadienį - Elektrėnų rajone, kelyje Vievis-Semeliškės (10 km ruožas tarp Vievininkų ir Karkučių).

Pakibo ant šlaito

Pirmajame ruože dalyvavo tik 70 ekipažų. Likusieji nusprendė juo nevažiuoti ir dėl žvyro dangos tausoti automobilius. Beje, likus porai kilometrų iki šio specialaus ruožo, posūkyje nuo kelio nuslydo ir pakibęs ant šlaito sustojo pats galingiausias šių varžybų dalyvis - 1918 metų laidos, beveik 4 tonas sveriantis 14,5 litrų darbinio tūrio automobilis "La France Roadster", 100 km kelio sunaudojantis net 45 litrus degalų. Šį "milžiną rajūną", pasitelkę į pagalbą pro šalį važiavusį sunkvežimį, padėjo saugiai ištraukti varžybų organizatoriai Lietuvoje "Vanagas Racing" komanda.

Liko "desertas"

Sekmadienį antruoju ruožu, besidriekusiu asfaltuotu keliu, riedėjo jau visi 117 ekipažų. Jį įveikę, maratono dalyviai per Kalvarijų pasienio kontrolės punktą išvyko iš Lietuvos tęsti kelionės link Paryžiaus, kur birželio 30-ąją finišuos ištvermingiausieji. Gegužės 27 dieną iš Tiananmenio aikštės Pekine pajudėjusi link Didžiosios kinų sienos, senovinių automobilių vilkstinė suko į šiaurę per Gobio dykumą. Toliau maršrutas driekėsi per Mongoliją ir Azijos stepes, Sibirą, Kazachstaną, Rusiją, Maskvą ir Sankt Peterburgą. Tad lenktynininkams liko "desertas" - Europos keliais pasiekti Prancūzijos sostinę.

Gausūs žiūrovai

LŽ kalbinti senovinių automobilių maratono dalyviai teigė išsivežantys tik malonius įspūdžius apie gerus kelius ir nuoširdžius Lietuvos žmones, o ypač - apie juos nustebinusią žiūrovų gausą, kokios neregėjo nuo pat Pekino. Senovinių automobilių lenktynių "Peking to Paris" dalyviai skirstomi į tris kategorijas. Pirmoje ("Pionierių") kategorijoje varžosi modeliai, gaminti iki 1920 metų. Antroje ("Vintage") - iki 1940 metų pagaminti automobiliai. Trečiajai ("Klasika") kategorijai priskirti automobiliai, gaminti iki 1960 metų. Seniausias tarp dalyvių - šimtametis "Itala 40" su 7,5 litro darbinio tūrio varikliu, o naujausias - 1969 metų angliškasis "Aston Martin DB6".

Rengia maratonus

Tarpžemyninį senovinių automobilių maratoną organizuoja jau 20 metų patirtį turinti "Endurance Rally Association" asociacija, surengusi daugiau kaip 50 tarptautinių renginių klasikiniams automobiliams. Tarp jų - 1997 metų maratonas "Peking to Paris" ir 2000-ųjų maratonas "Aplink pasaulį per 80 dienų". Lietuvoje koordinuoti senovinių automobilių maratono etapą "Endurance Rally Association" asociacija kaip partnerę pasirinko "Vanagas Racing" komandą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"