TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Prasti amortizatoriai apsunkina automobilio valdymą

2014 08 04 6:00
Neturint reikiamų įgūdžių, amortizatorių keitimą geriau patikėti profesionalams. LŽ archyvo nuotrauka

Automechanikų raginimai periodiškai tikrinti amortizatorių būklę nėra iš piršto laužti. Vasarą leidęsi į ilgesnes keliones, netruksime pastebėti, jei dėl prastų amortizatorių automobilis tampa kaprizingas, važiuoti tampa nekomfortiška, o mašiną kelyje sunkiau suvaldyti.

Stendas visko nepasako

Ne vienas vairuotojas iš savo patirties patvirtins, kad geri amortizatoriai – tai patogumo, stabilumo ir saugumo sąlyga. Daug įtakos važiavimo saugumui ir automobilio techninei būklei turintys amortizatoriai sumažina vibraciją, neleidžia automobiliui šokinėti važiuojant nelygiu paviršiumi ir kristi į kelių duobes.

Tačiau pradėjus gilintis į tai, kokiomis priemonėmis yra geriausia tikrinti amortizatorių būklę, aiškėja, kad net patyrusių mechanikų nuomonės šiuo klausimu išsiskiria.

Šiuolaikinės automobilių techninio aptarnavimo centria vis dažniau įrengia vibracijos stendus pakabos problemoms diagnozuoti. Speciali platforma svyruoja tam tikru dažniu ir amplitude, o kompiuteris analizuoja ant jos stovinčio automobilio pakabos elgesį greitai, šiuolaikiškai ir rezultatus paišo tiksliais grafikais.

„Tokio testo gali ir nepakakti, nes yra nemažai faktorių, kurie gali iškraipyti vibracijos stendo rodomus rezultatus. Nepasitikėjimą tokių stendų diagnostika rodo net pats stambiausias pasaulyje amortizatorių gamintojas „Monroe“. Mat tie patys pakabinimo darbo pažeidimo simptomai gali būti atsiradę dėl visiškai skirtingų pakabos mazgų susidėvėjimo.Tad tiksliai nurodyti pažeidimo kaltininką tokiu testu sudėtinga“, - atkreipė dėmesį automobilių mechanikas Rokas Makšimas.

Paprasčiausia tikrinti siūbuojant

Pasak pašnekovo, pakankamai tikslu yra vadovautis standartine gamintojų rekomendacija ir amortizatorius privalomai keisti po kiekvienų nuvažiuotų 80 tūkst. kilometrų, jei gamintojas nenurodė kito ribinio nuriedėto kelio atstumo.

„Amortizatorių vožtuvai ir tarpikliai nuolat dėvisi. Tai neišvengiamas procesas, kaip ir, pavyzdžiui, stabdžio trinkelių susidėvėjimas. Dėvėjimosi tempas labai priklauso nuo kiekvieno individualaus vairavimo stiliaus ir kelių būklės. Skirtingai nei stabdžių trinkelės, kurios daugmaž išsaugo savo technines savybes didžiąją dalį naudojimo laiko, amortizatorių charakteristikos blogėja laipsniškai“, - paaiškino R.Makšimas. Jis pridūrė, kad amortizatorių diagnostiką reikėtų atlikti kas maždaug 20 tūkst. nuvažiuotų kilometrų.

Taigi kokiais metodais profesionalus automobilių mechanikas rekomenduotų patikrinti, ar amortizatoriai vis dar sveiki ir važiavimas su jais potencialiai nesibaigs liūdnai? R. Makšimas pirmiausia siūlė amortizatorius tikrinti vairuotojams gerai žinomu, paprastu metodu – siūbuojant automobilį.

Taip tikrinant reikia tiesiog spausti ir paleisti atitinkamus kėbulo kampus. Kėbulas turėtų visiškai nustoti judėti ne daugiau negu po dviejų siūbavimų. Tačiau šis elementarus būdas visų defektų tikrai nepadės atskleisti. Juo dažniausiai pavyksta išaiškinti tik visiškai „mirusį“ amortizatorių, ir tai ne visada. Gedimas gali slėptis ir po surūdijusiais pakabos šarnyrais.

Keisti reikia atsargiai

Identifikuojant amortizatorių gedimus, galima pasitelkti ir apžiūrą. Tiesa, „iš akies“ pavyks nustatyti tik labai rimtus pažeidimus. Vienas iš aiškiausių signalų apie netinkamai veikiantį amortizatorių yra netolygus padangų protektoriaus susidėvėjimas. Tokiu atveju per visą ilgį dažniausiai atsiranda dėmės.

„Taip pat vizualiai galima pamatyti, ar pats amortizatoriaus korpusas yra švarus. Dirbantis amortizatoriaus statramstis naudoja svyravimų energiją, kuri, kaip moko energijos tvermės dėsnis, niekur nedingsta, o virsta šiluma. Susikaupęs purvas labai pablogina korpuso sugebėjimą sklaidyti šią šilumą. Darbas aukštoje temperatūroje smarkiai trumpina amortizatoriaus tarnavimo laiko. Korpusas taip pat neturi būti deformuotas. Antraip, net jeigu stūmoklis juda laisvai, amortizatoriaus standumo charakteristikos gali būti pažeistos“, - sakė R.Makšimas.

Automechanikas patarė apžiūrėti ir stūmoklio kotą. Jeigu jis kreivas, tai gresia strigimu eksploatavimo metu.

„Korozijos žymės, įvairūs įbrėžimai greitai pažeidžia chromo dangos tarpiklį ir amortizatorius netenka hermetiškumo. Amortizatoriaus keitimą reikėtų patikėti profesionalams. Jei amortizatorius neteks hermetiškumo, jis neveiks ir teks dėti naują“, - pažymėjo R.Makšimas.

Pabaigoje reikėtų įsitikinti, ar tvarkingos amortizatoriaus tvirtinimo vietos – ar visi tvirtinimo sriegiai sveiki. Taip pat būtina atidžiai apžiūrėti gumines amortizatorių įvores. Kartais įvorių susidėvėjimas gali atsirasti net ir palyginti naujame amortizatoriuje, jeigu jis neteisingai įstatytas. Jei įvorės susidėvėjusios sename amortizatoriuje – tai natūralu. Jį reikės keisti nauju.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"