TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Prekeiviai skaičiavo nevienodą derlių

2016 01 05 6:00
Palyginti su 2014 metais, pernai pilkų lengvųjų automobilių paklausa mūsų šalyje išaugo net 12 procentų.   Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

2015-ieji Lietuvos automobilių istorijoje turėtų būti pažymėti kaip pirmi metai po Nepriklausomybės atkūrimo, kai naudotų transporto priemonių rinka traukėsi, o registruotų naujų lengvųjų automobilių (M1 klasės) padaugėjo.

Analizuojant valstybės įmonės (VĮ) „Regitra“ pateiktus pernykščių metų transporto priemonių duomenis aiškėjo, kad apskritai transporto priemonių pardavėjams 2015-ieji nebuvo labai sėkmingi – bendra transporto priemonių rinka smuktelėjo 13,8 procento. „Regitros“ duomenimis, 2015 metais mūsų šalies įmonės ir fiziniai asmenys įregistravo 187 885 naujas ir naudotas transporto priemones, 2014-aisiais – 213 766. Vis dėlto naujų lengvųjų keleivinių (M1 klasės) automobilių pernai Lietuvoje buvo įregistruota 18,8 proc. (16 881) daugiau nei užpernai (14 214).

Prieštaravimų stichija

Tačiau naujų automobilių pardavėjams dėl to džiaugtis vargu ar vertėtų. Iki šiol Lietuvos naudotų transporto priemonių rinka buvo labai glaudžiai susieta su ekonominiais ir politiniais pokyčiais Rusijoje, Baltarusijoje, Ukrainoje ir kitose Nepriklausomų Valstybių Sandraugos (NVS) valstybėse, kurios ir šiandien vis dar yra pagrindinės per mūsų šalį keliaujančių senienų pirkėjos. Pernai daugumos NVS ekonomika dramatiškai smuko, o tai buvo akivaizdu ir registruojant naudotas mašinas Lietuvoje.

Naujų automobilių rinkai gyvybės įkvėpė atsigaunanti Lietuvos ekonomika ir lūkesčiai, kad tai greitu laiku įvyks ir Europos Sąjungoje (ES). Tačiau dar neišaušus 2016 metams jau buvo aišku, jog tėra labai mažai vilties, kad 2016-aisiais ES ūkis atsities, o tai gali neigiamai paveikti ir tų šalių, kurios tikėjosi spartesnio Bendrijos atsigavimo, gyventojų bei įmonių lūkesčius. Puikiai žinoma, kad nuo jų labai priklauso, į kurią pusę – neigiamą ar teigiamą – pakryps ir naujų mašinų paklausa.

Analizuojant pernai ir 2014 metų naudotų transporto rinką aiškėjo, kad 2015-aisiais naudotų lengvųjų automobilių registravimas smuko šiek tiek mažiau nei apskritai naudotų transporto priemonių rinka. VĮ „Regitra“ duomenimis, 2015 metais buvo įregistruoti 146 039 naudoti M1 klasės automobiliai, arba 13,3 proc. mažiau nei 2014-aisiais (165 482).

Gruodis – tarp blogiausiųjų

VĮ „Regitra“ pateiktais duomenimis, 2015 metų gruodžio mėnesį Lietuvoje buvo įregistruoti 1191 naujas lengvasis keleivinis automobilis, arba 17,9 proc. daugiau nei tą patį mėnesį užpernai (1010). Rezultatas džiugintų, jei akių nebadytų kitas svarbus rodiklis. Analizuojant „Regitros“ pateiktą statistiką akivaizdu, kad praėjęs gruodis pagal pirmąkart įregistruotų naujų M1 klasės transporto priemonių skaičių buvo antras pats prasčiausias 2015-ųjų mėnuo. Juodajame reitinge pirmąją vietą pernai užėmė mažiau dienų turintis vasaris (tą mėnesį įregistruoti 1055 nauji lengvieji keleiviniai automobiliai), trečiąją – rugpjūtis (1192).

Ar šis faktas gali signalizuoti tai, kad jau greitai ateis liūdnesni laikai ir naujų lengvųjų mašinų pardavėjams? Jei spręsime pagal dar ankstesnių metų rezultatus, iš to daryti toli siekiančias išvadas neverta. Užpernai gruodžio mėnesį Lietuvos kelių transporto priemonių registre atsirado 1010 naujų įrašų apie įregistruotas naujas M1 klasės transporto priemones, o tai buvo irgi antras blogiausias rezultatas 2014-aisiais – po rugpjūčio, kai buvo įregistruoti 938 nauji lengvieji keleiviniai automobiliai. Antra vieta blogiausių mėnesių reitinge gruodžiui buvo tekusi ir 2013 metais.

Anot „Regitros“, gerus 2015-ųjų gruodžio naujų M1 klasės automobilių registravimo rezultatus, palyginti su užpernai tuo pačiu mėnesiu, daugiausia lėmė net 3,5 karto pašokęs „Renault“, 2,7 karto – „Toyotos“, po 2,6 karto „Volkswagen“ ir „Škodos“ registravimas. Iš penkių populiariausių markių labiausiai – net 1,5 karto – praėjusį mėnesį krito itališkos „Fiat“ registravimas.

Pamėgo pilkus

VĮ „Regitra“ pateikė ir daugiau įdomios informacijos apie ką tik pasibaigusių metų lengvųjų keleivinių automobilių registravimo ypatumus. Tarkim, suskaičiavo, kokiai transporto priemonių spalvai 2015-aisiais lietuviai teikė pirmenybę.

Pasirodo, net 36 proc. pernai įregistruotų naujų lengvųjų buvo pilkos (kai kas dar ją vadina sidabrine) spalvos. 2014 metais pilka M1 klasės transporto priemonių spalva irgi buvo populiariausia, bet tada ją rinkosi 24 proc. pirkėjų.

2015 metais tarp įregistruotų lengvųjų keleivinių automobilių padaugėjo ir juodos spalvos mašinų (nuo 10 proc. 2014-aisiais iki 16 proc. pernai), užtat krito raudonos (nuo 15 proc. iki 10 proc.), baltos (nuo 9 proc. iki 6 proc.), žalios (nuo 12 proc. iki 10 proc.) populiarumas. Vienodai populiarios (po 18 proc.) pernai ir užpernai buvo mėlynos spalvos M1 klasės mašinos.

2015 m. reitingas pagal įregistruotų naujų M1 klasės automobilių kiekį

VietaMėnuoĮregistruota automobilių (vnt.)
1.Balandis1709
2.Birželis1571
3.Spalis1561
4.Liepa1543
5.Rugsėjis1522
6.Gegužė1442
7.Lapkritis1431
8.Sausis1404
9.Kovas1260
10.Rugpjūtis1192
11.Gruodis1191
12.Vasaris1055.

Šaltinis: pagal VĮ „Regitra“.

2015 m. populiariausių Kelių transporto priemonių registre įregistruotų transporto priemonių dešimtukas pagal markę

VietaMarkėĮregistruota mašinų (vnt.)
1.„Volkswagen“237 020
2.„Audi“164 357
3.„Opel“119 748
4.„Renault“78 825
5.„Ford“77 449
6.„Toyota“68 191
7.„Mercedes-Benz“59 501
8.BMW54 610
9.„Peugeot“46 427
10.„Volvo“45 237.

Šaltinis: VĮ „Regitra“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"