TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Prekyba automobilių detalėmis internete įsivažiuoja

2013 08 28 6:00
Automobilių detales pirkti internete dažnas nesiryžta. „Sxc“ nuotrauka

Lietuviai vis dažniau perka internetu, tačiau automobilių detalės ir aksesuarai - tokios prekės, kurias įsigyjant norisi ir pačiupinėti, ir gauti profesionalią konsultaciją. Tad kaip sekasi automobilių dalimis prekiaujančioms elektroninėms parduotuvėms?

Įrašome į interneto paieškos eilutę frazę „automobilių dalys internetu“ ir pasirenkame aukščiausiose paieškos pozicijose esančias parduotuves. Dažnai tenka išgirsti, kad Lietuvoje perkant ir parduodant karaliauja esminis faktorius – kaina. Tad nenuostabu, jog pirmoje vietoje „Google“ praneša apie pigiausiosdalys.lt e. parduotuvę.

Ieško susidėvinčių detalių

Į laišką ši e. parduotuvė atsako po minutės. „Bendraujame su visais pagrindiniais Lietuvos didmenininkais ir parenkame klientui reikalingą automobilio detalę pagal geriausią kainą. Įvairių tiekėjų, dažnai valdančių ir mažmenines parduotuves, kainos labai skiriasi. Būna net taip, kad iš vieno tiekėjo nupirkę prekę, pridėję antkainį, galėtume pigiau parduoti kitam didmenininkui, negu šis siūlo“, - pasakojo šios parduotuvės vadovas Edgaras Afarjancas.

Parduotuvė, kurią valdo UAB „Šiaulių autodota“, internete automobilių dalimis pradėjo prekiauti viena pirmųjų – prieš trejus su puse metų. Į šią e. parduotuvę užsukęs lankytojas tik išsirenka pageidaujamą automobilio dalį, o vidutiniškai per 15-20 minučių pateikiami pasiūlymai. Klientui belieka nuspręsti, ar tinka kaina, pirkti arba ne.

„Dažniausiai klientai internetu perka greičiau susidėvinčias mašinos dalis – filtrus, stabdžių diskus ir kaladėles, pakabos dalis. Per dieną vidutiniškai sulaukiame apie 200 užklausų, šis skaičius pastaruoju metu kiek svyruoja, bet labai smarkiai nesikeičia. Detales galima atsiimti mūsų salonuose, arba kurjeris pristato visoje Lietuvoje bet kokio dydžio detalę“, - sakė E.Afarjancas.

Prekes atsiima parduotuvėse

Šių metų pradžioje startavusi automobilių detalių parduotuves ir servisus valdančios „Tanagros“ e. parduotuvė šiuo metu per mėnesį parduoda prekių, kurių vertė yra 50-60 tūkst. litų. Klientai internetu įsigytas prekes dažniausiai atsiima tradicinėse įmonės parduotuvėse. Pasak, e. parduotuvės vadovo Andžejaus Dzikevčiaus, yra galimybė pristatyti pirkėjui automobilio dalis iki pat durų, tačiau šia paslauga iki šiol pasinaudojo gal tik 10 klientų.

„Internete galime pasiūlyti geresnę kainą, nes tokia prekyba, lyginant su fizine, taupo kitas mūsų išlaidas. Stengiamės sukurti kuo lengvesnę ir aiškesnę paiešką, konsultuojame klientus visomis ryšio priemonėmis, kad jiems būtų aišku, ką įsigyja. Startavome neseniai, bet pardavimas internetu kiekvieną mėnesį auga“, - teigė A.Dzikevičius.

Parduoti nesiseka

LŽ pakalbintas UAB „Autoaibė“ vadovas Gintaras Gudžiūnas nebuvo toks optimistiškas dėl elektroninės prekybos automobilių detalėmis. Anot pašnekovo, e. prekyba jo bendrovei – tik vizitinė kortelė ir papildoma žvalgybos priemonė klientams, informuoti apie prekes ir save, bet pardavimas internetu neauga.

„Kokią dalį viso bendrovės pardavimo sudaro prekyba internetu? Ogi sunkus atvejis. Nulis kablelis nulis nulis procento, - šmaikštavo G.Gudžiūnas. - Jei rimčiau, tai nemanau, kad tai kol kas labai perspektyvu, kol kas iš to gaunamos pajamos mums neatperka investicijų. Žinoma, šiokia tokia prekyba vyksta, net iš Norvegijos pirkėjai kokius keturis kartus per mėnesį ką nors nuperka, nes ten automobilių detalių kainos trigubai didesnės nei čia. Norvegijoje gyvenantys lietuviai ypač vasaros pabaigoje užgriūva salonus ieškodami pigesnių detalių.“

Pasitikėjimą tenka užsitarnauti

Pasak pusantrų metų veikiančios e. parduotuvės savasauto.lt pardavimų vadovo Giedriaus Černiausko, didieji fizines parduotuves valdantys prekiautojai pakankamai neinvestuoja, tad ir norimos grąžos nesulaukia. „Negaliu sakyti, kad prekyba labai klesti, bet auga po truputį. Koncentruojamės tik į prekybą internetu, todėl galime pasiūlyti kokybiškas paslaugas – tikslesnę informaciją apie prekes, virtualias konsultacijas, greitesnį pristatymą“, - pažymėjo G.Černiauskas.

Jo nuomone, e. prekybos situaciją labai pablogino vienu metu karaliavę sukčiai, kuriuos vėliau pareigūnams pavyko apmalšinti. „Nepasitiki žmonės, kad negaus prekės, kad dings pinigai. Bet kartą pabandę, dažnai sugrįžta. Siūlome paslaugą, kai galima atsiskaityti grynaisiais pinigais, kurjeriui pristačius prekę. Pasitikėjimas auga, ir manau, kad, kaip ir kituose prekių segmentuose, tik laiko klausimas, kada e. prekyba suklestės", - vylėsi prekybininkas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"