TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Prekyba naudotais automobiliais keliasi į salonus

2015 02 24 6:00
Prekyba naudotais automobiliais atstovų salonuose per pastaruosius dvylika mėnesių gerokai augo. LŽ archyvo nuotrauka

Nors naujesni nei penkerių metų naudoti automobiliai praėjusiais metais rinkoje sudarė vos 8,8 proc. visų parduotų automobilių, pinigine išraiška tai 22,6 proc. visos rinkos apyvartos. Atitinkamai 6-10 metų senumo transporto priemonių pardavimas siekė 22,7 proc. viso pardavimo ir atsiriekė 30,3 proc. rinkos apyvartos.

Daugiau nei pusė visos rinkos apyvartos – itin gardus kąsnis automobilių pardavėjams. Apynaujėms transporto priemonėms, kaip perspektyviam segmentui, vis daugiau dėmesio skiria oficialūs gamintojų atstovai Lietuvoje arba jų antrinės įmonės. Jų salonuose naudotų automobilių amžius įprastai neviršija 10 metų.

Vertina aiškią istoriją

„Prekyba naudotais automobiliais labiau užsiėmėme nuo 2012 metų. Iki tol į saloną atriedėdavo vos vienas kitas naudotas automobilis, o dabar per mėnesį vidutiniškai parduodame 10-20 naudotų mašinų. Automobilio pardavimas per atstovo saloną pirmiausia jo šeimininkui sutaupo laiko. Be to, pamažu išsisklaido mitas, kad neva siekiame iš tokio pardavimo kuo daugiau uždirbti, todėl siūlome mažesnes nei rinkos vidurkis kainas ar reikalaujame didelių komisinių. Žinoma, jei automobilis yra dešimties metų senumo, o jo vertė siekia apie 3 tūkst. eurų, parduoti jo per saloną greičiausiai neverta. Tačiau brangesniems naujesniems automobiliams – tai patikimiausia prekybos vieta“, - sakė bendrovės „Fakto Auto“ naudotų automobilių pardavimo vadybininkas Nerijus Andrulevičius.

Šiuo metu bendrovės salone ir sandėlyje išrikiuota daugiau nei 30 tokių mašinų. Dalis jų yra ne tik atstovaujamų „Nissan“, „Hyundai“ ir „Citroen“ markių, bet ir kitų gamintojų. Didėjant prekybos naudotais automobiliais apimčiai, pasak N. Andrulevičiaus, įmonė netrukus ketina pasiūlyti ir garantijos galimybę jų pirkėjams. Tačiau suteikus oficialią garantiją, šiek tiek išaugtų automobilių kaina. Iki šiol galioja tik nerašyta taisyklė: naudoto automobilio pirkėjui, per mėnesį nuo sandorio susidūrusiam su tam tikrais ne dėl jo kaltės atsiradusiais gedimais, serviso paslaugas teikiamos nemokamai.

„Automobilio realizavimas per saloną vidutiniškai trunka nuo kelių savaičių iki kelių mėnesių. Jei su klientu iš karto nesutariame dėl kainos, pardavimas vyksta komiso principu. Svarbiausia, kad parduodamas automobilis turėtų aiškią istoriją, todėl pirmenybę teikiame tiems, kurių lietuviška priežiūros istorija – taigi buvo nauji pirkti pas mus ar kitų atstovų salonuose. Be to, ne senesni nei dešimties metų, o rida neviršija 200 tūkst. kilometrų“, - pažymėjo „Fakto Auto| atstovas.

Komisiniai – 400 eurų

Atsigavusi ekonomika ir storesnė pirkėjų piniginė „Volkswagen“ ir „Audi“ Lietuvoje atstovaujančioje bendrovėje „Moller Auto“ naudotų automobilių prekybą praėjusiais metais taip pat paskatino. Prekyba naudotomis transporto priemonėmis pernai augo trečdaliu - per metus iš „Moller Auto“ atstovybės išriedėjo 605 šeimininką pakeitusios mašinos.

„Pagrindiniai mūsų klientai – vairuotojai, kurie neįperka naujo automobilio, tačiau nori tos pačios kokybės transporto priemonės. Lygindami dalį modelių pastebėsime, kad naujo automobilio ir trejų metų to paties modelio kaina gali skirtis kone perpus. Pirkėjai vertina tai, kad visi mūsų parduodami automobiliai turi aiškią istoriją, neslepiame jokių defektų, galime garantuoti, kad kiekvieno automobilio rida yra tikra. Be to, teikiame visas kreditavimo paslaugas, o ekspertai objektyviai nustato automobilio rinkos kainą“, - sakė „Moller Auto“ pardavimo vadovas Vaidas Lietuvaitis.

Jei automobilį per saloną parduodantis jo šeimininkas jį vertina brangiau, nei siūlo įmonės ekspertai, automobilis parduodamas komiso principu. Pardavus automobilį, įmonei tenka standartinis 400 eurų atlygis.

Anot V. Lietuvaičio, naudoti automobiliai į „Moller Auto“ atrieda iš trijų šaltinių: iš naujų mašinų pirkėjų, po veiklos nuomos iš bankų atkeliaujančios transporto priemonės bei populiarūs naudoti modeliai, kuriuos pagal poreikius importuoja iš kitų šalių.

Demonstracinius graibsto

Paskutinį praėjusių metų ketvirtį 1-5 metų senumo automobilių vertė augo gana spačiai. Skelbimų portalo Autoplius.lt duomenimis, benzininiai naujesni nei 5 metų senumo automobiliai paskutinį praėjusių metų ketvirtį, palyginti su 2013 metų to paties laikotarpio duomenimis, pastebimai brango – 13,6 proc., arba 1100,56 Eur. Tos pačios amžiaus grupės dyzelinu varomos transporto priemonės augo 4,9 proc., arba 463,39 Eur.

Bendrovės „Inchcape Motors“ naudotų automobilių asortimentas – vienas gausiausių tarp oficialių importuotojų. Kainos čia prasideda maždaug nuo 5 tūkst. eurų – tiek atsieis penkiametis „Ford Ka“. Maždaug 20 kartų daugiau - brangiausias šiuo metu siūlomas išskirtinis demonstracinis „Land Rover Range Rover“ modelis.

„Demonstraciniai automobiliai, kurie yra kone nauji ir ypač gerai sukomplektuoti, yra labai paklausūs. Naudotų automobilių prekyba sudaro svarią mūsų veiklos dalį. Kartu siūlydami klientams daugiau paslaugų iš „vienų rankų“, galime užtikrinti geriausias sąlygas“, - teigė „Inchcape Motors“ rinkodaros vadovė Miglė Makauskaitė.

2014 metais įmonė pardavė apie 600 naudotų automobilių. Per pastaruosius kelerius metus prekyba vidutiniškai ūgtelėja po 5 proc. kasmet. Įprastai, jei naudotas automobilis parduodamas ne komiso pagrindais, jam suteikiama garantija, jeigu jis yra visiškai techniškai tvarkingas. „Norint parduoti automobilį per mus ypatingų reikalavimų nėra – vertiname automobilius, vadovaujamės rinkos situacija, siūlome galimą kainą. Siūlome bet kokį turimą automobilį keisti į mūsų parduodamą naują, ir klientai tikrai tai suvokia kaip svarią naudą: jokių automobilio pardavimo ar finansinių rūpesčių, be to, jie sutaupo daug laiko“, - teigė M. Makauskaitė.

Lietuvoje didžiąją automobilių rinkos dalį 2014 metais vis dar užėmė 11-15 metų senumo automobiliai, o jų sandoriai sudarė 31,3 proc. visų įvykusių sandorių ir 17,7 proc. visos apyvartos.

Latvijoje ir Estijoje, ryškia persvara didžiąją dalį naujai įvežtų automobilių užima 6-10 metų senumo transporto priemonės - 2014 metais jos sudarė atitinkamai 43,16 proc. ir 40,31 procentų. Lietuvoje šios amžiaus grupės automobiliai užima 36 proc. naujai įvežtų naudotų automobilių rinkos.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"