TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Premjeras: eismo „Rail Baltica“ pradžia priklausys nuo Lenkijos

2015 10 16 10:20
LŽ archyvo nuotraukos

Premjeras Algirdas Butkevičius teigia, kad baigus europinės vėžės „Rail Baltica“ atkarpą nuo Kauno iki Lenkijos sienos, keleivinių ir krovininių traukinių eismas priklausys nuo to, kaip greitai Lenkija sugebės atlikti darbus savo teritorijoje.

Penktadienį oficialiai atidaryta pirmoji 120 kilometrų ilgio daugiau kaip 370 mln. eurų vertės geležinkelio „Rail Baltica“ atkarpa nuo Kauno iki Lenkijos. Šioje atkarpoje darbus atliko bendrovės „Kauno tiltai“, „Panevėžio keliai“, „Eurovia Lietuva“, „Hidrostatyba“ ir kitos. Premjero teigimu, tai istorinis įvykis, pirmasis tokio masto projektas nuo Nepriklausomybės pradžios, jis Europoje brandintas net du dešimtmečius.

„Rail Baltica“ pagaliau po kalbų virto realiu pavyzdžiu. „Kitas etapas dabar turi būti žengtas logistikos srityje. (...) Čia laukia stiprus darbas su Lenkija, nes mes manome, kad Lenkija kuo greičiau nuo Bialystoko (Balstogės – BNS) iki Lietuvos sienos turėtų rekonstruoti geležinkelį, nes toje atkarpoje yra labai mažas greitis“, – penktadienį po susitikimo su už transportą atsakingą Europos Komisijos nare Violeta Bulc Vilniuje žurnalistams sakė A.Butkevičius.

Jo teigimu, eurokomisarės buvo paprašyta paraginti Lenkiją investuoti į šio ruožo rekonstrukciją.

„Tikime, kad po tos rekonstrukcijos keleivinis traukinys bus atidarytas, nes keleiviniams traukiniams yra pageidavimas ir reikalavimas, kad vidutinis greitis būtų 160 km per valandą, bet dar geriau, kad būtų 240 km per valandą. Kada tiksliai tas bus, šiandien būtų sudėtinga įvardinti“, – kalbėjo premjeras.

V.Bulč teigė negalinti pasakyti, kada „Rail Baltica“ ruožo darbai Lenkijoje bus baigti.

„Negaliu jums pateikti tiesaus atsakymo dėl datos, bet kiek esu informuota, viskas vyksta pagal susitarimą“, – penktadienį žurnalistams sakė V.Bulc.

Rugsėjį Lenkijos žiniasklaida skelbė, kad „Rail Baltica“ atkarpa Lenkijoje – nuo Balstogės, per Elką iki Suvalkų – bus tvarkoma tik tuo atveju, jei pavyks sutaupyti lėšų kituose geležinkelių projektuose. Lenkijos infrastruktūros ir plėtros ministerija patvirtino, kad „Rail Baltica“ atkarpa į pagrindinių investicijų projekto sąrašą nepateko.

Per Lenkiją eis 431 kilometrų ilgio „Rail Baltica“ dalis. Šis projektas Lenkijoje laikomas viena svarbiausių investicijų – ją įgyvendinus, traukiniai galės važiuoti 160 kilometrų per valandą greičiu.

Įgyvendindama „Rail Baltica“ Lietuva vykdo vieną iš prioritetinių ES transporto infrastruktūros projektų, kuriame taip pat dalyvauja Lenkija, Latvija, Estija ir Suomija. „Rail Baltica“ geležinkelis yra sudedamoji tarptautinio transporto koridoriaus „North Sea-Baltic“ dalis, kuris sujungs Beniliukso šalis, Vokietiją, Lenkiją ir Lietuvą, o vėliau – ir Latviją, Estiją bei Suomiją.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"